Szukaj

Lista ocen Renault Fluence (83) - Silnik

Na liście zabraknie 32 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Zakrześ
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Benzynowa 1.6 16V pracuje cicho i równo. Na światłach nie zrobi wstydu, zapakowany w trasie pozwoli coś tam nawet wyprzedzić. Może i lubi przy tym sobie troszkę "golnąć", to nie jest 1.5dCi - który jeździ na kropelce. Jednak ja boje się tych małych diesli, niby oszczędne na codzień - ale jedna awaria, jedno tankowanie trefnej ropy - i koszt naprawy taki, że te codzienne oszczędności szlag jasny trafi. Trudno - mój benzynowy pali 7.3...
3,0
~Tomek
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Gdybym nie miał porównania do wielu innych aut ocenił bym go na ocenę wyższą. Plusy to stosunkowo niewielki apetyt na paliwo. Latem w mieście spala mi 7,5 litra, zimą litr więcej. Jazda dynamiczna, bez zamulania, ale z zachowaniem zasad ecodrivingu. Na trasie przy prędkościach 90-100km/h - 6,5litra. Autostrady ~120km/h 7,5 litra. Wyższe prędkości nie są dla tego samochodu (krótka skrzynia i 5 biegów). Kolejnym plusem jest cicha praca...
4,0
~Przem
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Silnik jest dużym atutem tego samochodu, bo jest po prostu sprawdzony (od lat 90. w produkcji, z drobnymi modyfikacjami), jak na dzisiejsze czasy wręcz prymitywny (co ja akurat odczytuję jako plus. Bez turbiny, wtrysk wielopunktowy, jedyna komplikacja to zmienne fazy rozrządu, ale to i tak nie jest źle). Nie jest to żaden demon prędkości, myślę, że ledwie starcza jak na ten samochód. Idealnie nadaje się do przeróbki na LPG, ma hydrauliczne...
3,0
~Tommm
Renault Fluence
Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW
Szału nie ma. Przy prędkości 100 km/h po prostu czuć, że powinno być jeszcze jedno przełożenie. Poza tym robi się głośno. Trochę też brakuje mocy - 140 KM byłoby optymalne :) Z plusów: do 110 km/h silnik jest cichy i co ważne, przy spokojnej jeździe jest zaskakująco ekonomiczny. Na trasie 450 km spalanie wahało się od 5,5 do 7,4 litra przy prędkościach do 120 km/h. Należy też docenić, że jest to klasyczny, prosty benzyniak pozbawiony róźnych...
4,0
~Łukasz
Renault Fluence
Sedan Facelifting 1.6 114KM 84kW
Solidny wolnossący silnik z wszelkimi wadami i zaletami. Po kiepskich doświadczeniach z poprzednim silnikiem (TSI) świadomie szukałem motoru bez turbiny/downsizingu. Jest nieźle - nie jest zawalidrogą, choć na sportowe emocje nie ma co liczyć. Ale chyba nikt szukający sportu nie rozpatruje Fluence'a :) Podobno ta wersja jest dużo żwawsza niż poprzedni silnik o mocy 110KM, choć na papierze różnica mocy nie jest duża. Naprawdę nieźle...
5,0
~gantares
Renault Fluence
Sedan 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
silnik eco nowej generacji. Musiałem przestawić się z benzynowca 1.6 na ten silnik diesla. Szybko dochodzi się do ostatniego biegu. Potem jadąc spokojnie w kolumnie samochodów 80 km/h dodaję gazu i błyskawicznie osiągam przyspieszenie aby wyprzedzić pojazdy bez redukcji na niższy bieg, jak to musiałem robić w bezynowcu focusie 1.6. Silnik nowej generacji znakomicie pokonuje górki na ostatnim biegu, pod które musiałem redukować biegi w...
4,0
~Aston
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Silnik jest dość dynamiczny reaguje z małym opużnieniem na pedał gazu.Samochód lubi duże obroty, a dobrze radzi sobie już od 2800 ob. i w górę, przyśpiesza wtedy bez problemu. Od 130 km/h zaczyna się słyszeć głośną pracę silnika wewnątrz pojazdu, ale idze się do tego przyzwyczaić. Natomiast jeżeli ktoś poszukuje sportowych wrażeń to polecam silnik 2.0 tylko tutaj spalanie jest dużo wyższe a przy dzisiejszych cenach paliw liczy się każdy grosz.
2,0
~tq
Renault Fluence
Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW
Dla kogoś kto przesiada się z 2 litrowej benzyny V6 (mazda Xedos) to TRAGEDIA! Silnik, jest za słaby na tak duże auto. Do tego bardzo wąski zakres obrotów - od 1,5 do 2,5 tysiąca - wyżej terkot jest niemiłosierny, a od 5 tys. mamy czerwone pole. No tak - diesel. Ale jeśli umiesz i lubisz jeździć spokojnie, bez dynamizmu w granicach przepisów, to będziesz zadowolony. A na CPN zajeżdżać będziesz bardzo rzadko - but w podłodze+miasto+klima= 6,5...
4,0
~Przemek
Renault Fluence
Sedan 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Ekonomia jazdy bardzo dobra, ale na piątym biegu trochę brakuje mocy przy konieczności szybkiego wyprzedzania. Średnie spalanie na krótkich odcinkach przy dynamicznej jeździe do 7 litrów/100km, ale benzynowce, które miałem wcześniej to było ponad 10l. Udało się dojechać nad Adriatyk i wrócić przy średnim spalaniu 3,4l przy klimie, 4 osobach i pełnym bagażniku (V do 90km/h). Spalanie zimą prawie pół litra większe.
Dziennik kosztów dla Renault Fluence
Średni koszt przejechania 100 km
38,33 zł
5,6
l/100km
7,9
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Mario
Renault Fluence
Sedan Facelifting dCi 130KM 96kW
Daję maksymalną ocenę. W porównaniu do volkswagenowskiego diesla 1.9TDi PD 101KM to dwa odmienne bieguny. Przy niskich temperaturach silnik lubi poklekotać jednakże wewnątrz tego nie słychać. Elastyczność chyba typowa dla 6-cio stopniowej przekładni. Na pierwszym biegu nie pociągniesz. W zasadzie prawdziwy temperament daje się odczuć od trójki. Trochę zbyt duża turbodziura jak na rozreklamowany ultranowoczesny silnik.
Renault Fluence