Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic
Pan Kracy ,
13 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: bardzo zrywny jak na tą pojemność
5,0
Całokształt
Posumujmy:
Dobry silnik, nieprzyzwoita praktyczność, ładne wzornictwo (trudne polskie słowo), miękkie plastiki, przyjemne audio z USB wzorowe własności jezdne i akustyczna poprawność sprawiają, że zaczynasz szukać na siłę celów podróży...Rozsądnie skalkulowana cena nie pozostawia chyba specjalnego wyboru....?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to wielka niespodzianka w tym samochodzie.
Spodziewałem się leniwego diesla choć znałem już ten motor z Nissana Qashqai gdzie jakoś sobie radził. Przesiadając się z Hondy Civic 2.2 CTDi mam wrażanie, że jadę autem...z większą mocą. Zagadka rozwiązuje się dopiero przy wyższych prędkościach. Nie mniej jednak większość czasu auto pędzone jest po miejskich duktach i krajowych drogach, gdzie moc jest więcej niż zadowalająca. Do tego dochodzi wysoka kultura pracy znana już w starszych jednostkach 1.5 dci.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma wysokie noty głównie za idealne dopasowanie przełożeń do powyższego silnika. Jeśli zaś chodzi o pracę lewarka to można mieć pewne zastrzeżenia. Biegi zapinają się bez zgrzytów i dość miękko ale brakuje tego co w starych Hondach nazywało się precyzją.
5,0
Układ jezdny
WYYYYGOOOODNIEEEE. Tylko tyle lub aż tyle wystarczy powiedzieć o zestrojeniu zawieszenia w Grandzie. Poza tym bardzo cicha praca zawieszenia i może nieco zbyt mocno wspomagany układ kierownicy o zmiennej sile wspomagania.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą + szyba czołowa wielkości panoramy racławickiej, pozwala na wystawienie jedynie słusznej oceny celującej. Całość wspomagana jest czujnikami z graficzną wizualizacją - lepiej może być jedynie w akwarium.
5,0
Ergonomia
Kwestia ogarnięcia kilku francuskich patentów, głównie sterowanie mediami, komputerem i tempomatem wymaga pewnego przyzwyczajenia. Ruchomy schowek, który jednocześnie jest podłokietnikiem i schładzaczem piwa - bezcenne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik dość szybko się nagrzewa i po 2 km czuć przyjemne ciepełko. Klimy jeszcze nie miałem okazji testować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No paanooowie...ile można pisać o schowkach pod fotelami i 7 -mio miejscowej kabinie. Jest genialnie i pod tym względem Scenic wyznacza standardy w klasie.
5,0
Wyciszenie
Ostatnio tak cicho było 1 listopada, kiedy to pod wpływem stresu straciłem na dłuższą chwilę słuch. Miękkie zawieszenie, cichy silnik, dobre wygłuszenie i naprawdę fajne audio w serii...czil nad czilami. Idealne auto dla wracających z za długiej imprezy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autobus, który zbiera się jak sprytna osobówka i pali jak miejski hatchback.
Przyznaje, że chciałbym żeby tak było ale niestety za krótko nim jeżdżę aby się precyzyjnie w tym temacie wypowiedzieć. Wiem tylko, że Qashqai z tym motorem nie sprawił, żebym szukał na półkach Aldika alternatywnych paliw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy w tej wersji to koszt ok. 100 tyś zł. Myślę, jest to kawał porządnie wykonanego auta, które posiada więcej niż potrzeba. Nie płacisz za markę a dodatkowo cena zawiera skruchę Renault po wybitnie slabym Scenicu II.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łachy nie robi z przebiegiem wózka golfowego w połowie pierwszego sezonu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]