Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic

Pan Kracy , 13 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.5 dCi 105KM 77kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo zrywny jak na tą pojemność
5,0
Całokształt
Posumujmy: Dobry silnik, nieprzyzwoita praktyczność, ładne wzornictwo (trudne polskie słowo), miękkie plastiki, przyjemne audio z USB wzorowe własności jezdne i akustyczna poprawność sprawiają, że zaczynasz szukać na siłę celów podróży...Rozsądnie skalkulowana cena nie pozostawia chyba specjalnego wyboru....?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to wielka niespodzianka w tym samochodzie. Spodziewałem się leniwego diesla choć znałem już ten motor z Nissana Qashqai gdzie jakoś sobie radził. Przesiadając się z Hondy Civic 2.2 CTDi mam wrażanie, że jadę autem...z większą mocą. Zagadka rozwiązuje się dopiero przy wyższych prędkościach. Nie mniej jednak większość czasu auto pędzone jest po miejskich duktach i krajowych drogach, gdzie moc jest więcej niż zadowalająca. Do tego dochodzi wysoka kultura pracy znana już w starszych jednostkach 1.5 dci.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma wysokie noty głównie za idealne dopasowanie przełożeń do powyższego silnika. Jeśli zaś chodzi o pracę lewarka to można mieć pewne zastrzeżenia. Biegi zapinają się bez zgrzytów i dość miękko ale brakuje tego co w starych Hondach nazywało się precyzją.
5,0
Układ jezdny
WYYYYGOOOODNIEEEE. Tylko tyle lub aż tyle wystarczy powiedzieć o zestrojeniu zawieszenia w Grandzie. Poza tym bardzo cicha praca zawieszenia i może nieco zbyt mocno wspomagany układ kierownicy o zmiennej sile wspomagania.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą + szyba czołowa wielkości panoramy racławickiej, pozwala na wystawienie jedynie słusznej oceny celującej. Całość wspomagana jest czujnikami z graficzną wizualizacją - lepiej może być jedynie w akwarium.
5,0
Ergonomia
Kwestia ogarnięcia kilku francuskich patentów, głównie sterowanie mediami, komputerem i tempomatem wymaga pewnego przyzwyczajenia. Ruchomy schowek, który jednocześnie jest podłokietnikiem i schładzaczem piwa - bezcenne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik dość szybko się nagrzewa i po 2 km czuć przyjemne ciepełko. Klimy jeszcze nie miałem okazji testować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No paanooowie...ile można pisać o schowkach pod fotelami i 7 -mio miejscowej kabinie. Jest genialnie i pod tym względem Scenic wyznacza standardy w klasie.
5,0
Wyciszenie
Ostatnio tak cicho było 1 listopada, kiedy to pod wpływem stresu straciłem na dłuższą chwilę słuch. Miękkie zawieszenie, cichy silnik, dobre wygłuszenie i naprawdę fajne audio w serii...czil nad czilami. Idealne auto dla wracających z za długiej imprezy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autobus, który zbiera się jak sprytna osobówka i pali jak miejski hatchback. Przyznaje, że chciałbym żeby tak było ale niestety za krótko nim jeżdżę aby się precyzyjnie w tym temacie wypowiedzieć. Wiem tylko, że Qashqai z tym motorem nie sprawił, żebym szukał na półkach Aldika alternatywnych paliw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy w tej wersji to koszt ok. 100 tyś zł. Myślę, jest to kawał porządnie wykonanego auta, które posiada więcej niż potrzeba. Nie płacisz za markę a dodatkowo cena zawiera skruchę Renault po wybitnie slabym Scenicu II.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łachy nie robi z przebiegiem wózka golfowego w połowie pierwszego sezonu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic II Grand Scenic