Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kangoo I Minivan

Przemek, 15 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Kangoo I Minivan 1.4 i 75KM 55kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Auto dla mnie rewelacyjne, ale ja wychodzę z założenia, że samochód musi być przede wszystkim praktyczny. Ludziom o zacięciu sportowym nie polecam (przynajmniej nie tą wersję silnika). Ale to auto sportowe NIE JEST i nie będzie. Nie używam go do pracy, ale jego praktyczność pewnie i tu by się ujawniła. Wygląd - cóż, kwestia gustu, może się podobać, a może wręcz przeciwnie. Psują się pierdoły. Ponoć to typowe u francuzów, we wcześniejszym Fordzie tak nie było. Póki co większych awarii nie ma - ale mieszkam i jeżdżę głównie po Niemczech, więc szans na dobicie zawieszenia specjalnie nie ma. Potrzebowałem po prostu auto, gdzie bez problemu będę mógł przewieźć 2 rowery na wakacje, gdzie ze znajomymi wreszcie bez problemu zmieścimy się z bagażem, podczas przeprowadzki zmieści sie bez problemu regał, a w bahażniku po zdjęciu półki będzie mógł podróżować pies. Spełnia te wszystkie warunki doskonale (choć nie wszystkie na raz :) ), więc jest OK :).
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby OK. Silnik mocno drga, a właściwie to jego drgania są mocno odczuwalne w środku. Ponoć ten typ tak ma. Troche słabiutko, ale co dopiero mają powiedziec ci z 1.2... zresztą to nie auto sportowe. Przy 4 osobach + bagaż - zbiera się powooooli.. Przed wyprzedzaniem warto wyłączyć klimatyzację (serio!), samochód (przynajmniej mój) zbiera się wyraźnie szybciej.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem małe problemy ze wstecznym.
4,0
Układ jezdny
Jestem pozytywnie zaskoczony, miało być tragicznie, a jest OK. Fakt - jeżdżę raczej po niemieckich drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedziesz jak w ciężarówce. Na początku problem z parkowaniem tyłem, potem człowiek się przyzwyczaja.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, schowki, półka nad głową... no i sterowanie radiem przy kierownicy. Generalnie samochód świetnie w środku urządzony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi, ogrzewanie grzeje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja.
3,0
Wyciszenie
Przy dłuższej jeździe autostradą (powiedzmy > 120 km/h) męczący hałas. Ale robiłem i trasy ponad 1000 km jednego dnia - i żyję (coby ktoś nie pomyślał - na terenie Niemiec, bo w Polsce trudno zrobić taką trasę autostradą :) ).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy stałej prędkości 130 - 140 km/h (autostrada) potrafi spalić 12-13 litrów / 100 km. W mieście też nie jest najlepiej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kapie olej, nikt nie jest w stanie ustalić skąd (serwis również). Problemy z elektryką - pali się lampka poduszki Airbagu (po 5 minutach, jeśli zgasimy i odpalimy - gaśnie). Padł immobiliser w kluczyku. Jakiś czas były problemy z tylną lampą - przy włączeniu kierunkowskazu, czy stopu robiła się "choinka".
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak - chyba, że wspomniany wcześniej kapiący olej... Obawiam się uszczelki pod miską.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Kangoo I Minivan 1.4 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,7
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Kangoo I Minivan