Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

keTrab, 11 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak wybierałem samochód kierowałem się kilkoma kryteriami/zachciankami: kombi, min.140PS, xenony, automat, nawigacja, przebieg do 120tys. Tylko Laguna daje mie te wszystkie zachcianki w rozsądnej cenie i dużo więcej. Auto ma pondato piękna alusy 17\" z czujnikami ciśnienia, skórzaną tapicerką, elektryczne fotele podgrzewane. Fotel kierowcy z pamięcią, czujnik świateł, wycieraczek, system keyless!!!!, skrętne xenony!!. Blokowanie tylnych szyb wraz z blokowaniem zamków wewnętrznych - BARDZO POLECAM - dla ludzi z małymi dziećmi. Nie trzeba pamiętać żeby za każdym razem wyłączyć blokadę w drzwiach. W tylnych drzwiach są rolety przeciwsłoneczne, każdy kto ma dzieci wie jak bardzo przydatny element wyposażenia. Samochód w wersji hatchback może nie należy do urokliwych, ale za to wersja kombi już jest dużo ładniejsza (moja subiektywna opinia). Napiszę tak super samochów, ale też nie bez wad. Sa takie, które mnie wyjątkowo drażnią: - brak informacji o kończącym sie płynie do szyb-co może i latem nie jest przydatne, ale od jesieni do wiosny kiedy płynu idzie sporo, a ponadto każde pryśniecie na szybę powoduje spryskanie reflektorów przy włączonych światłach miejania jest SPORYM niedopatrzniem ze strony Renault!!! - mycie reflektorów przy włączonych światłach mijania za każdym pryśnięciem na szybę!!!! lekka przesada konkurencja mysie światła co 3-4 spryskanie szyby i wystarczy a pojemnik na płyn to tylko około 4-4,5l więc kończy się w mgnieniu oka nie wiadomo kiedy-> patrz wada wyżej. - mało informacji w komputrze w desce rozdzielczej. szkoda grupa VW i Opel mają takie bajerki jak np: nazwa stacji radiowej, prędkość w km/h, milach, mógłby się tam pojawić kompas i takie tam bajerki ale to tylko moje fanaberie - szkoda. Generalenie auto godne polecenia jestem bardzo miele zaskoczony. Uwielbiam jeździeć tym samochodem tak samo zresztą jak moja żona. POLECAM.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajna jednostka napędowa z odpowiednim zapasaem mocy do poruszania się po polskich drogach. Wyprzedzanie TIR\'a nie sprawia problemu nawet z bagażem i 4 osobami dorosłymi na pokładzie. Silnik pracuje bardzo równo i nawet przy morozach sięgających -25 odpalało po nocnym postoju bez problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Automat - mój pierwszy w życiu i cały czas uczę się nim jeździć. Na miasto idealne rozwiązanie, zwłaszcza dla kobiet -> samochodem jeździe głównie moja żona. Biegi po rozgrzaniu skrzynia przełącza praktycznie niezauważalnie, sporadycznie ma miejsce szarpnięcie kiedy faktycznie komputer sam nie wie do końca co chce zrobić.
5,0
Układ jezdny
W sam raz do wygondego przmeiszczanie się zarówno po mieście jak i na trasie. Daje bardzo duże poczucie panowanie na samochodem nawet w cisnych zakrętach, kiedy mnie lekko ponosi z szybkością. Wiele wybacza i jest komfortowe aczkolwiek wyraźnie czuć poprzeczne nierówności na dorodze. Przy wyższych prędkościach ponad 180km/h prowadzi się pewnie i daje sporo frajdy z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże fantastyczne lusterka wsteczne, które w mojej wersji przy wrzuceniu biegu wstecznego zmieniają położenie \"do krawężnika\" - przy wyborzez konkretnego lusterka przłącznikiem. Poza tym bardzo pomocne czujniki parkowania, tył nie kończy się z szybą, jednak trochę wystaje dlatego do pewnych manewrów na prakingu czujniki obowiązkowe. Duża przednia szyba nie wymaga stawania 20m przed światłami jak u VW czy Skodzie żeby widzieć kiedy zmienia się na zielone.
4,0
Ergonomia
Dla mnie super wszystko pod ręką, może wyłącznik ESP w słabym miejscu - po lewej stronie kierownicy, ale nie korzystam często. Sterowanie radiem bardzo inuicyjne, tak samo z nawigacją Carminat. Świetny układ sterowanie pomiędzy fotelami. No może jeszcze włącznik tempomatu jest słabo zlokalizowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew na tylkną kanapę to co dla mnie jest bardzo ważne, żeby dogrzewać/chłodzić jadące z tyłu dzieci. Jest pewna wada konstrukcyjna wiatraczka pod lusterkiem wstecznym, który wymusza ruch powietrza przez czujnik temperatury. Serwis wymienia go na gwarancji ale i tak po krótkim czasie zaczyna hałasować. Ja go za namową serwisu wyciąłem i przez cały sezon od lutego przez wisnę gorące lato i teraz jesień nie zauważyłem wadliwego działania klimy jak niektórzy na forach straszyli. Auto super szybko sie nagrzewa a latem super schałdza wnętrze auta. Podobno nawet wewnętrzny obieg powietrza sam się potrafi włączyć w odpowidnim momencie ale nie sygnalizuje tego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sam mam 188cm i nigdy nie narzekałem na brak miejsca na żadnym w miejsc w samochodzie a jechałem na kązej pozycji. W tym roku bez problemu zapakowałem się 4 osobową rodziną po dach, wraz z 2 sidzeniami rowerowymi do bagażnika i toną zabawek i ciuchów na polskie morze - czyli i na upał rzeczy i na zimne dni. Sam byłem w szoku ile rzeczy zdołałem zmieścić w bagażniku do tego miałem 4 rowery na dachu. Bardzo przydatnym okazała się uchylana szyba w klapie bagażnika która dawała dostęp do rzeczy pierwszej potrzeby podczas podróży.
4,0
Wyciszenie
Tu do końca nie mam porównania. Ale wydaje się optymalnie jak te klasę pojazdów. Nwet przy wyższych prędkościach można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj nie jest tak ja przewidywałem. Średnie spalanie 8,4l/100km przez 9300km z czego tylko 2 wyjazdy Wro-Waw-Wro i to jeden przy szybszej jeździe 1 wyjazd nad morze około 1200km z rowerami na dachu spalanie wyszło 7,5l/100km. poza tym cały czas korki we Wrocławiu i bardzo krótkie przebiegi (10-15km)skutują spalaniem w mieście od 9-11,5l/100km zimą. Ale nie ma paniki - auto ma 150PS i automat. Czyli te konie trzeba jakoś nakarmić nie ma co. Renata swoje waży. Wiem, że na trasie jestem w stanie zejść poniżej 7l/100km ale trzeba się delikatnie obchodzić z gazem. Przy jeździe po autostradach (140-160km/h)spalanie 8l/100km jest do zniesienia zwłaszcza, że aż się prosi żeby przycisnąć ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem sprowadzone z Francji jeszcze na gwarancji. Udokumentowany przebieg dzięki numerowi VIN i centralnej bazie Renault, wiem kiedy auto miało ostatni przegląd/wizytę w serwisie i przy jakim przebiegu. W tej chwili najlepswzy stosunek cena do jakości za auta w okolicach 40tys zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko padł zamek drzwi przdenich (nie wymieniam) ostatnio częsta usterka dla tego modelu jak widze po forum, które często przeglądam. Koszt zamka uzywanego to 150-200zł i wymiana koło 100zł. poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, jak na razie. Ale nawet w zestawieniach DEKRA Laguna III wypada koncertowo - najlepiej w klasie,w porównaniu z konukrancją nie wspominając już o modelu generacji II.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour