Szukaj

Lista ocen Renault Laguna III (294) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 152 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Darek
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Ta skrzynia jest moim drugim własnym automatem oraz 4tym automatem jakim jeździłem. Mam porównanie do DSG z VW (Superb 2012) BMW 5 e39 (GM) oraz VW Passat (Jatco). Pod wzgledem wrażeń z jazdy, oczywiście najlepszy jest 2sprzegłowy DSG, dopóki się nie zepsuje. Jak zużyły się sprzegła za 6 tys a potem mechatronika za 8tys, to zacząłem się zastanawiać, czy te 0,2 sek ma uzasadnienie ? Oszczędności paliwa wynikające z rezygnacji z konwertera I...
2,0
~Adam
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Tutaj niestety pierwsze poważne wady - skrzynia ma fatalne przełożenia wyższych biegów. Piąty bieg jest nieprzemyślany i zasadniczo można by go było pominąć, bo 4 jest długa, a 6stka zaczyna się wcześnie. Zdecydowanie za wcześnie... Szkoda, że 6stka nie została delikatnie skrócona, piątka wyrzucona, a jako 6 bieg mogliby dać coś dłuższego (brakuje oszczędnego biegu autostradowego). Druga poważna wada to awaryjność :skrzynia zaczęła wyć przy...
5,0
~Paweł
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW
Automatyczna skrzynia Jatco AF0 jest sprawdzoną klasyczną konstrukcją hydrokinematyczną znaną ze swojej niezawodności. Skrzynia bez wymiany oleju potrafi przejechać 300tyś km, a przy regularnych wymianach nawet pół miliona lub więcej. Skrzynia jest leniwa, pracuję powolno ale zmiana biegów jest płynna i poprawna - na pewno nie zachęca do dynamicznej jazdy ale na użytkowanie codzienne jest w zupełności wystarczająca. Nie kupiłem laguny by być...
5,0
~Francik
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 130KM 96kW
L3 jest pierwszym moim autem ze skrzynią 6B. Trzeba było się przestawić po latach jazdy z 5B, ale teraz jest ok. Można mieć zarzut do zbyt długiego skoku lewarka, ale to w sumie drobiazg. Zestopniowanie przełożeń dobrze dobrane do silnika i jego mocy. 6 bieg jest dość elastyczny i jak się ma około 2 tobr/min, to można spokojnie wyprzedzić. Jak obroty spadną do około 1,5 tobr/min, to redukcja i 5 wystarczy. Na austradzie, przy 130, włączonej 6...
4,0
~Karol
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Przede wszystkim ma dość krótkie przełożenia, dzięki czemu auto dobrze przyspiesza, ale trzeba sporo wachlować i śmiało można omijać niektóre biegi :) Wadą wynikająca z krótkich przełożeń są wysokie obroty przy prędkościach autostradowych, a co za tym idzie spore spalanie. Niektórzy piszą o wyciu dobiegającym ze skrzyni w czasie jazdy. Rzeczywiście coś słychać, ale u mnie jest ono na tyle ciche, że nie powoduje dyskomfortu. Precyzja zmiany...
4,0
~edip1976
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
porównując do Mazdy, po prostu muszę powiedziec że, skrzynia po prostu jest. nic szczególnego, niezbyt dokładna. ale największym mankamentem jest jej zestrojenie. moim zdaniem zbyt krótkie na możliwosci tego samochodu. o ile przy niezbyt wysokich predkosciach jest całkiem przyjemnie, to im szybciej tym gorzej. predkość maksymalna kończy sie wraz z ...obrotomierzem. 4300 obrotów.daje ok 220km/h gdyby była inczej zestopniowana można by spokojnie...
4,0
~keTrab
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Nigdy wcześniej nie miałem automatu, ale po 6 miesiącach w Lagunie nie chce już innejskrzyni. Teraz skrzynie automatyczne to inna bajka niż jeszcze 10 lat temu. Kiedy trzeba skrzynia sama trzyma wyżse obroty, kiedy jedziemy spokojnie szybko wrzuca kolejny bieg żeby silnik kręcił się na odpowiednich obrotach. Laguna to nie jest ani BMW ani Mercedes i samo wrzucanie biegu D skutkuje lekko wuczuwalnym szarpnięciem, ale auto ma już 115 tys...
5,0
~Dinn
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Skrzynia ma 6 przelozen i jest swietnie zestopniowana. Od okolo 90-100kmh spokojnie mozna jechac sobie na najwyzszym przelozeniu. Biegi "wchodza" lekko i bez zbednego oporu. Nie ma "haczenia" znanego z produktow GM. Jedynym minusem jest zbyt dluga droga lewarka zmiany biegow, jednak jest to kwestia osobistych preferencji. Fajna dodatkiem jest wskaznik zmiany biegu, ktory podpowiada, czy mamy zredukowac bieg (przy przyspieszaniu) czy raczej...
3,0
~radek
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
starego typu, długo myśli (subiektywnie nawet do półtorej sek. zajmuje jej redukcja, przy wyższych obrotach redukuje bez sensu - zbije do 4,5 tyś obrotów, potem próbuje do 5tyś się kręcić i znowu zmienia na wyższy bieg - trwa to 2-3 sekundy a w tym czasie auto praktycznie nie przyspiesza - mały tuning, zmiana oprogramowania lub przed wciśnięciem do dechy kontrola obrotów silnika pomaga), lekko szarpie, ale DSG starcza na 150tyś, te ponoć do...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III
Średni koszt przejechania 100 km
42,67 zł
7,2
l/100km
9,9
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~Driver
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Manualna skrzynia pracuje nienajlepiej. Porównując np do starego audi a4 renault musi sie jeszcze dużo nauczyć. Biegi coprawda wchodzą lekko i bez zgrzytów ale wyraźnie czuć niedopracowanie wodzików i wrzucając biegi odnosi się wrażenie jak by całość była z plastiku zrobiona. Ogólnie mała precyzja. Dobrze zestopniowana biegi dość długie jak na diesla, szósty bieg pozwala na predkościo autostradowe przy niedużych obrotach silnika co przekłada...
Renault Laguna III