Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Coupe

Kondziu (konrad.era@interia.pl), 12 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Samochód ma już 11 lat, a karoseria wręcz nietknięta. Gruba warstwa cynku na blachach sprawdza się znakomicie. Ani grama rdzy, choć jeżdżąc tu i tam oberwało się mu nieraz tracąc lakier przy okazji. Zdecydowanie najmocniejszy punkt samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Pompy wspomagania układu kierowniczego i paliwa, łożyska na alternatorze, na rolkach paska wieloklinowego napędu osprzętu
Układ elektryczny : Całość elektryki
Silnik : Głośna praca hydraulicznych popychaczy zaworów
4,0
Całokształt
Jak na 11-letnie auto nie jest źle, aczkolwiek na pewno są lepsze samochody. Ma \"to coś\" - duszę, której innym samochodom nierzadko brakuje. To auto kupuje się z miłości, a nie z rozsądku. Bardzo oszczędne, części nie są drogie, jednak jak to Renault, ma sporo udziwnień (mnogość torx-ów i kluczy niestandardowych rozmiarów). Znakomitą większość usterek można samemu naprawić w garażu (sam osobiście wymieniałem wszystkie pompy, nic trudnego). Frajda z jazdy wielka - autko nieduże, lekkie i zwrotne, a silnik daje radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Lubię ten silnik. Jest to mój pierwszy samochód ale nie pierwszy, którym jeżdżę. Elastyczność bardzo dobra, nie trzeba często manewrować lewarkiem zmiany biegów. Gdy trzeba - ma kopa (powyżej 3 500 obr/min). Ponadto jest oszczędny. Minusy - głośny i dziwnym trafem czegoś mu brakuje przy dużych podjazdach.
4,0
Skrzynia biegów
Jako tako dobra, aczkolwiek trzeba się do niej przyzwyczaić. Długie skoki poszczególnych biegów, przez co z precyzją także nie jest najlepiej. Ale same przełożenia są bardzo dobrze dobrane do silnika. Znana wada - cieknący uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów. Denerwująca przypadłość. Rozwiązania dwa - albo dolewać olej do skrzyni (uciążliwe ale niedrogie) albo wymiana uszczelniacza (wiąże się ona z demontażem całego układu silnik - skrzynia. Kosztowne i nigdy nie wiadomo, na ile wytrzyma).
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy nawet niezły, kierownica lekko się kręci, ale \"czuć drogę\" i nie ma przesadnej lekkości prowadzenia. Za to pompy wspomagania można wymieniać co 2-3 lata, bardzo awaryjna. Zawieszenie mam akurat założone sportowe z przodu, ale tył jest ciągle fabryczny, co przy przebiegu 166 000 km jest niezłym wyczynem (sprawności amortyzatorów z ostatniego przeglądu po ok. 70%).
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo z pozoru niewielkich szybek z tyłu po bokach oraz tylnej widoczność całkiem dobra jak na samochód w nadwoziu coupe. Przednia szyba oraz boczne przednie wystarczające.
4,0
Ergonomia
Dla kierowcy bardzo wygodny samochód dzięki możliwości regulacji kierownicy oraz wysokości siedziska fotela oraz części lędźwiowej a także dobrego ułożenia podłokietnika na drzwiach. Pasażer także nigdy nie narzekał na niewygody. Z tyłu także wygodnie, trzy schowki (dwa na boczkach i jeden na środku). Wysiadanie z tyłu wymaga pewnych umiejętności gimnastycznych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, klimatyzacja daje radę w największe upały. Specyficzny układ wentylacji sprawia, że przy nawiewie na szybę przednią trzeba zamykać wloty na desce rozdzielczej. Kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca wystarczająco. Z tyłu gorzej, ale dzięki głębokim wcięciom w kanapie także wygodne, nawet dla większych osób. Podróż 12h nad polskie morze bez większych przeszkód przejechana przez mojego brata (174 cm wzrostu).
3,0
Wyciszenie
Nie jest źle, aczkolwiek z powodu braku nadkoli z tworzyw sztucznych z tyłu, gdy nawierzchnia jest mokra, mocno szumi chlapiąca woda. Ponadto każdą usterkę można usłyszeć w kabinie (dziurawy wydech, wszelakie głośniejsze odgłosy pochodzące z silnika).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędne auto. W trasie benzyny pochłaniał poniżej 7l/100km, w mieście nigdy nie pochłonął więcej jak 9l. Założony gaz sekwencyjny (IV gen.), spalanie wzrosło minimalnie - w trasie nawet w okolicach 7,4l/100km. W mieście w okolicach 9l. Nigdy nie przekroczyłem 9,5l gazu na setkę. Ponadto nie ma dużego spadku mocy. Ten silnik naprawdę jest jakby stworzony pod instalację LPG.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mnogość ofert w internecie. Jednak żeby cieszyć się tym samochodem a nie spędzać godzin w garażu, trzeba niestety, wg mnie, nieproporcjonalnie więcej zapłacić w stosunku do realnej wartości auta. Tanie egzemplarze na pewno mają bogatą przeszłość bądź więcej stoją niż jeżdżą. Za to drogie samochody niekoniecznie są warte tej ceny. Podczas poszukiwań dobrze wziąć kogoś, kto posiadał już wcześniej renówkę lub zna się na rzeczy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaba elektryka. Podświetlenia często padają, przełączniki śniedzieją, przez co czasami nie łączą. Kabelki cieniutkie, co może powodować ich przerywanie. Czasami komputer się resetuje (co objawia się resetem radia i koniecznością ponownego załadowania map spalania). Wnętrze słabo spasowane - dużo rzeczy piszczy i skrzeczy, na większych dziurach może coś się wypiąć albo odpaść od reszty.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padające pompy wspomagania - słaba jakość użytych łożysk. Także rolki paska wieloklinowego napędu osprzętu lubią hałasować. Padają także pompy paliwa. Słabe zabezpieczenie kabli w podwoziu - kilka razy przerwałem okablowanie sondy lambda oraz czujnika ABS-u.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane I Coupe