Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

Spierr, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 107KM 79kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo dynamiczny
4,0
Całokształt
Silnik bardzo dynamiczny jak na taką pojemność. W porównaniu do innych aut o tej samej pojemności jest to istna rakieta. Do 100 km/h w mniej niż 10 sekund to zadowalający wynik, a prędkości nawet około 190 nie są az tak gigantycznym wysiłkiem dla niego!! Wadą tego silnika są cewki które bardzo często sie psują i mała elastyczność silnika. Poniżej 2500 auto praktycznie sie nie rozpędza ale kiedy przekroczy 3500 naprawdę robi sie wesoło. Elastyczność pokazuje sie też na 5 biegu bo dopiero od 110 zaczyna sie rozpędzać. Problemu z wyprzedzaniem nie ma jak jade sam nie musze redukować a jak jade z dwoma pasażerami redukuje na 4 bieg i efekt jest taki ze wbija w siedzenie i na tym biegu ciągnie do 160 bez problemu. Tej skrzyni biegów trzeba sie nauczyć. Skrzynia sama w sobie jest dość krótka na pierwszych trzech biegach lecz skok drążka zmiany biegów jest bardzo duży...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny jak na taką pojemność. W porównaniu do innych aut o tej samej pojemności jest to istna rakieta. Do 100 km/h w mniej niż 10 sekund to zadowalający wynik, a prędkości nawet około 190 nie są az tak gigantycznym wysiłkiem dla niego!! Wadą tego silnika są cewki które bardzo często sie psują i mała elastyczność silnika. Poniżej 2500 auto praktycznie sie nie rozpędza ale kiedy przekroczy 3500 naprawdę robi sie wesoło. Elastyczność pokazuje sie też na 5 biegu bo dopiero od 110 zaczyna sie rozpędzać. Problemu z wyprzedzaniem nie ma jak jade sam nie musze redukować a jak jade z dwoma pasażerami redukuje na 4 bieg i efekt jest taki ze wbija w siedzenie i na tym biegu ciągnie do 160 bez problemu.
3,0
Skrzynia biegów
Tej skrzyni biegów trzeba sie nauczyć. Skrzynia sama w sobie jest dość krótka na pierwszych trzech biegach lecz skok drążka zmiany biegów jest bardzo duży...
4,0
Układ jezdny
Nie wiem jak zawieszenie wygląda w innych wersjach bo ja mam limotowaną wersje która jest bardziej sportowa (kubełkowe siedzenia, sztywniejsze zawieszenie). W tym zestawie naprawde można smiało jechać w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Lubie siedzieć nisko w samochodzie wiec obniżam siedzenie a mimo to widze wszystko doskonale. Tu niema najmniejszych problemów
4,0
Ergonomia
Bez zarzutów wszystko jest tam gdzie byc powinno poza drobiazgami takimi ze dość daleko jest guzik do \"awaryjnych\"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok poza jedną rzeczą... Silnik recyrkulacji klap. silnik ten jest bardzo awaryjny a kiedy sie zepsuje przy zamykaniu drzwi itp poprostu słychac klapanie klap od nawiewu zewnętrzny/wewnętrzny. W aso kosztuje on około 400 zł a na szrocie 30 zł lecz wymienić go sie po prostu nie da przez jego umieszczenie. Trzeba by rozebrać całe podszybie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca nawet dla wysokich osób. 5 osób może spokojnie jechać.
3,0
Wyciszenie
Tu sie nie postarali ale to wina silnika bo on jest bardzo głośny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonałe spalanie! 1.6 16V 110 km 4 osoby i pełen bagażnik plus średnio ekonomiczna jazda bo ciagle w okolicach 120-140 i spalanie jakie wychodzi to 6.3l/100km. Tak wiem ciężko w to uwieżyć ale tak jest. W mieście to zależy od nogi może spalić około 8l/100km przy zupełnie normalnej jeździe. Jak sie naprawdę wściekam cały czas na drodze to spalił mi raz 11 ale to już jest chyba maksymalna granica.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety ma takie usterki gdzie 5 minut roboty, dobry patent i jest lepiej niż fabryka przewidziała ale jednak przez rok zepsuł mi sie silnik elektryczny do podnoszenia szyby tylnej prawej i klamka sie zepsuła. Czasem na komputerze (wystepuje tylko w wersjach bardzo dobrze wyp) pokaże mi na ekranie ze nie mam koła prawego przedniego itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprostu ich nie ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,9
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Hatchback