Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Modus Hatchback

PT, 12 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Modus Hatchback 1.4 i 16V 98KM 72kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 1400 ccm bez doładowania i innych wynalazków zapewnia naprawdę całkiem dobrą dynamikę.
4,0
Całokształt
Modusa kupiłem po trzech latach jeżdżenia Jeepem Grand Cherokee, a przed nim miałem za sobą 10 lat kariery kierowcy w czterech różnych Renówkach. Kupiłem go idąć za \"głosem rozsądku\", ale im dłużej nim jeżdżę, tym bardziej go lubię. Jeśli ktoś szuka spytnego, łatwego do opanowania i bezawaryjnego auta, które rozsądnie będzie traktować portfel właściciela, to to Renault jest dla niego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik K4J to w miarę nowoczesna, prawie 100 konna jednostka nadająca temu, bądź co bądź, niewielkiemu autku całkiem przyzwoite osiągi. Jest też w miarę prosta konstrukcyjnie, więc nie niepokoi właściciela zbyt częstymi awariami i w zasadzie nie ma przypadłości typu \"ten typ tak ma\" (kłopot z cewkami omija się unikając wyrobów firmy Sagem :-)).
4,0
Skrzynia biegów
Póki co na skrzynię nie narzekam - napewno jest to lepsza skrzynka niż skrzynie typu JB montowane we wcześniejszych Renówkach. Nie haczy, biegi wchodzą pewnie, nie cieknie, a awaria samego wybieraka objawiająca się ogromnym luzem na lewarku, mam nadzieję że mnie ominie.
4,0
Układ jezdny
Autko jest przyjemnie sprężyste, a zarazem nie jest twarde. Wysokość nadwozia jednak robi swoje i na szybkich łukach \"buda\" potrafi się wychylić. Tłumienie nierówności jest zadowalające. Ogromną zaletą tego zawieszenia jest jego dobre dopasowanie do masy własnej auta, co skutkuje całkiem niezłą odpornością na polskie dziury, pardon, drogi. Układ kierowniczy mógłby być nieco mniej wspomagany, ale dzięki temu manewrowanie w mieście mniej męczy (szczególnie istotne dla Pań)
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby dają efekt małego \"akwarium\" - widoczność jest w zasadzie bez zarzutu. W zasadzie, bo słupki jednak trochę zasłaniają obraz po skosie, ale jest to chyba cecha wszystkich nowoczesnych aut z samonośnym nadwoziem. Lusterka - mi pasują, ale spotkałem się z uwagą, że mogłyby być nieco większe.
3,0
Ergonomia
Niby OK, wszystko jest pod ręką, dostęp poprawny, multiekran na środku nawet można polubić, jest kilka fajnych patentów (modularna tylna kanapa, schowki w podłodze), w kieszenie w drzwiach wchodzi nawet 1,5 l butelka, ale jedna rzecz doprowadza mnie do szału, a jest nią schowek przed pasażerem. Mało że jest mały, to jeszcze załadowanie go drobiazgami w taki sposób, aby po jego otwarciu prawie cała zawartość nie wysypała się na zewnątrz graniczy z cudem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, ogrzewanie grzeje, szyby rzadko kiedy parują (nawet bez włączonej klimatyzacji) - czego chcieć więcej?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto małe, więc trudno oczekiwać cudów, choć przesuwana i składana kanapa daje możliwość wyboru - miejsce z tyłu czy pojemność bagażnika :-). Trojgu dorosłych z tyłu raczej będzie ciasno, dwójka może jechać bardzo wygodnie. No i nie wyobrażam sobie naprawdę wysokiego kierowcy (tak ok. 2 m wzrostu) siedzącego wygodnie za kierownicą i mającego za sobą całkowicie złożoną i podniesioną tylną kanapę.
4,0
Wyciszenie
To nie limuzyna, więc uważam, że jak na segment B i sporą powierzchnię czołową Modus jest dość cichy. Nawet przy prędkościach autostradowych spokojnie można rozmawiać nie przekrzykując samochodu :-).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa ok 6,5 - 7 l / 100 km, miasto (W-wa) do 10 l / 100 km, przy niezbyt ekonomicznej jeździe. Może być, wszak mamy prawie 100 kucy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy był zbyt drogi. Teraz stanowi całkiem niezłą propozycję dla niewielkich rodzin poruszających się głównie po mieście.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd tylko żarówki. Nie wspomniał bym nawet o tym (trudno to nazwać awarią), ale że do ich wymiany trzeba ściągać zderzak, to \"doskonale\" nie będzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mój Modek przyjechał z Francji, oczywiście był uderzony. Trudno powiedzieć, czy to na skutek tego zdarzenia, czy też z innego powodu, ale +/- miesiąc po zakupie zaskoczył mnie niewielkim wyciekiem z chłodnicy. Chłodnica została naprawiona, a poza tym, aż trudno uwierzyć - nic więcej się nie dzieje, a auto jest eksploatowane dość intensywnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Modus Hatchback 1.4 i 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Modus Hatchback