Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Safrane II

Kedar, 13 lat temu
Silnik 2.5 20V 168KM 124kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 251 tys. km
Renault Safrane II 2.5 20V 168KM 124kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogrom przestrzeni w środku...
5,0
Całokształt
Zajebiaszcze autko godne polecenia za niewielkie pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na tą masę auta (1 600kg) radzi sobie nieźle. Poniżej 10 sek do 100 km/h to jak dla mnie dobry wynik. Silnik jest dość elastyczny. Kultura pracy zadowalająca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo dobrze i miękko. Ostatnio musiałem wymienić wysprzęglik, bo były problemy z przechodzeniem z pierwszego na drugi bieg. Dość kosztowna zabawa. Wysprzęglik jest zespolony z łożyskiem oporowym, a jak się wymiania te elementy, trzeba wymienić chociaż tarczę sprzęgła... Generalnie po wymianie rewelacja.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest miękkie jak to we francuzach. Ale zapewnia nieprzeciętny komfort na długich trasach. Trzymania w zakrętach prawie nie ma. Auto kiwa się odrobinę na boki, ale nie zostało przecież stożone do takiego ich pokonywania. Ma płynąć w trasie i rewelacyjnie wybierać nierówności. I spełnia swoje zadanie!
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest dobra do przodu. Do tyłu troszkę gorzej. Pomagają czujniki parkowania, bo nawet, gdy wydaje się, że do auta stojącego za nami jest mało miejsca zostaje jeszcze co najmniej 1,5 m. Widoczność na boki dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Troszkę za daleko jest miejsce na radio, ale pilot przy kierownicy załatwia sprawę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna instalacja chłodzenia. Klimatyzacja działa bardzo sprawnie. Ogrzewania nie miałem jeszcze okazji testować, ale jak tylko przyjdzie zima, na bank podzielę się wrażeniami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele są obszerne, wygodne i regulowane w wielu płaszczyznach. Szerokie oparcie nie zapewnia może dobrego
5,0
Wyciszenie
Cicho jest do 120-140 km/h. Potem zaczyna być słychać szum powietrza opływający lusterka. Nie jest to samochód sportowy, dlatego wcale to nie przeszkadza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki silnik nie jest źle. W trasie można zjechać do 8-9 litrów. W mieście 9-12. Przy ostrej jeździe jest w stanie wciągnąć i 16l/100 km :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacyjny. Za takie pieniądze tak wygodnego samochodu nie kupisz...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urywające się pokrywki schowków w drzwiach kierowcy, to chyba norma. Trzeba się bardzo starać, żeby nic się nie działo ... Poza tym troszkę uciążliwa jest jakość zastosowanych plastików. Siedzenia welurowe troszkę szybko się wycierają, ale jak na ten przebieg, nie mam co narzekać. Polecam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego do tej pory mi się nie wydarzyło. Jedyne, co do tej pory nastręczało mi problemów, to niedziałający przez chwilę agregat klimatyzacji, ale to było powodem tego, iż nie było odpowiedniego ładowania. Szczotki się wytarły w regulatorze napięcia i autko nie miało ładowania na wolnych obrotach. Nowy regulator to koszt w granicach 35-200 zł w zależności od tego, czy jest to tańszy Bosch, czy droższe Valeo (na które niestety trafiłem). Całe szczęście przy odrobinie kombinacji i dobrych pomysłów udało się wymienić same szczotki :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V 168KM 124kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Safrane II