Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic I RX4

hanskloss2004@yahoo.com, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawde fajny silniczek. Cichutki tak, że na swiatłach myslałem ze zgasł! Poważnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : to, że jest wysoki to i zaleta i wada
4,0
Całokształt
O wadach napisałem niżej, w punktach. Teraz zalety. Auto przy zakupie w 2001 roku kosztowało ponad 100 tys zł. Dziś, po 8 latach, mające na koncie 118 tys km przebiegu i po dokonaniu przez poprzedniego wlasciciela inwestycji w postaci wymiany wału napędowego na rozbieralny, kosztowało 18 tys. Jak dla mnie, zwykłego zjadacza chleba, żonatego, z jednym dzieckiem, o dochodach rodziny w okolicach 5-6k, lubiącego 2, 3 dniowe wypady w góry raz w miesiącu - auto idealne. Nie jest to demon szybkości. Jazda ponad 130 km/h jest udręką (hałas i brak ekonomii). Ale powiedzmy szczerze: gdzie poza autostradą jezdzi się szybciej? Jest dynamiczne mimo braku turbo. 140 KM daje rade w miescie. Jest naprawde mocny. Kiedy stoję na swiatłach, silnika nie słychać. Gdyby nie fakt, że gałka biegów lekko drży myślałbym, że zgasł. Ważna jest wymiana rozrządu po 100 tys. To naprawde polepsza kulturę pracy tego auta. Koszt niemały: ok 1500 zł (wraz z kołem zmiennych faz, które hałasuje po 100 tys). Po tej wymianie jednak auto z 'diesla' (hałas) zrobiło się prawie jak hybryda. Na wolnych obrotach po prostu nie słychac silnika. Zawieszenie po 100 tys jest do poprawek. Ale w jakim aucie nie jest? Normalna sprawa. koszt - zależy od tego co się zwali. Niestety jesli np. wahacz - moze być kiepsko. Zawieszenie w Rx4 jest niestandardowe. Zamienników niet. Wiec przed zakupem - ostro sprawdzić i negocjowac cenę. Spalanie znacznie zalezy od tego jak depczecie w gaz. Żeby osiągnąć srednie spalanie na poziomie 7.5-8l trzeba poćwiczyć. Nalezy jeździć tak, że rozpędzasz się do np. 100km/h, a następnie utrzymujesz tę prędkość poprzez muskanie pedału gazu. Wtedy chwilowe spalanie masz na poziomie 3-4l. Jesli trasa długa spokojnie zejdziesz ze srednim spalaniem do 7-7.5 l. Jazda dynamiczna, ostra po mieście - 11-12 l. Jesli tak chcesz jezdzić - załóż gaz. Jednak uwaga: po przesiadce z normalnego auta, gdzie jezdzi się tyłkiem po asfalcie, w tym jest troche jak w autobusie, a co najmniej jak w busie. Zatem zanim kupisz - spróbuj, czy ci to odpowiada. Generalnie - dobre auto za 20 tys zł. Warte tych pieniędzy. Choć oczywiście nie odzyskasz ich przy sprzedazy. Bo, jak wiadomo, w Polsce 'najlepszym samochodem jest... VW Golf!' he he he. He he he he he he. Uhuhuhuuuuhuhuhu i-i-i-iiiiiiiiiihihihihiiiiiiiiiiii huuuuu hu hu he he he he :))))))
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskakuje pozytywnie
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Jest pare dupereli, ktore denerwują. Np. brak regulacji kierownicy w osi. Jest tylko góra dół. To w tym aucie nie wystarcza. Schowków jest ponad 20. Tylko po cholere komu schowki pod nogami pasażerów, albo pod ich fotelami(!). Lepiej by żabojady zrobiły duży schowek tam, gdzie powinien być, czyli po prawej stronie. Ten co jest, jest za mały. Podobnie pozostałe najczęsciej używane. ZA MAŁE. I niewygodne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
'Dobrze' a nie 'b. dobrze', bo klimatronik zeby włączyć trzeba uruchomić poprzez przycisk 'auto' który robi, co chce. A więc następnie trzeba pare razy kliknąć, zeby sobie ustawić własne parametry. Np. wyłączyć klime, ustawić tp, ustawić siłę wiatru. Bez sensu. Powinien pamiętać ostatnie ustawienia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wiele. Do dupy tylko jedna sprawa: jak wsadzicie fotelik dziecka to nie zapniecie mu pasów po ludzku. Źle pomierzyli, gniazda pasów za głęboko schowane. Cholernie niewygodne. Cholernie. Dzieciak się musi naoglądac wkurzonego starego, który nie moze normalnie zapiąć dziecku pasa.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120-130km/h jest super. Potem tragedia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak nie prujesz 160km/h to spalanie normalne (poniżej 10)
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiem Wam, że uważam, że zrobiłem dobry interes: kupiłem to auto za 18 tys + wymiana rozrządu (całego, z kołem zmiennych faz) za 1500, czyli 19.500 i mam naprawdę prawie luksusowe, duże auto, o dynamicznym wyglądzie, niewielkim, prawdziwym (znałem własciciela przez cały okres kiedy używał samochodu) przebiegu (118 tys) cichutkim silniku, całkiem mocnym (140KM). Smiało moge powiedzieć: Value for Money.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło zmiennych faz rozrządu. Podobno ogólnie znany feler renaulta. No i wał napędowy. Tak więc kupowac auto z wymienionym/zregenerowanym wałem oraz liczyć się z koniecznością wymiany rozrządu za min 1.5 kzł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
9,9
l/100km
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic I RX4