Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic II Furgon

piotr, 8 lat temu
Silnik 2.0 dCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 115KM 85kW 2001-2014 - Oceń swoje auto
4,46
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto ma obecnie 325 tys. Jeździ nim 5 kierowców. Opis awarii. 15tys awaria wycieraczek przód wymieniono cały mechanizm na gwarancji, 80tys auto przeszło w tryb serwis zawór erg na gwarancji, 145tys łożyska w skrzyni biegów po gwarancji 2000zl, chłodnica klimy 220tys, alternator 305tys, pompa wspomagania kierownicy 320tys. i to tyle z poważnych awarii. Do tego oryginalne tarcze przód wytrzymały 160tys. Klocki około 60tys, zawieszenie co około 60tys jakiś element, i drobiazgi np. Zawiasy drzwi, klamki łamiąc się. Ale to samochód na budowy. A z pozytywów, do tej pory oryginalne amortyzatory. Sprężyny i resory, a auto wozi 6 osób i sporo narzędzi, zawsze załadowana około 800-900kg. Oryginalne sprzęgło, turbina, wtryski, świece żarowe, akumulator. Auto jeździ na oleju syntetycznym elf, wymiana co 30tys, a między wymiana nic nie dolewam. To świadczy o niezłej kondycji silnika. Bardzo długo wytrzymały oryginalne opony dunlop. Letnie 110tys, zimowe 100 tys. Jest jedną wada której nikt nie potrafi zdiagnozować. Auto znosi na prawo. Wymienione elementy zawieszenia, łożyska MCPERS, ustawiona zbieżność, wyważanie opon i nic to nie dało. Opon nie tnie, wszystko prawidłowo, tylko trochę znosi na prawo. Ten typ tak ma.. Ogólnie auto ma pewne wady, ale spisuje się przyzwoicie. Przy zakupie zastanawiałem się nad t5, ale z podobnym wyposażeniem był o 34tys zł droższy. Renowka 79tys netto.
Wrażenia
5,0
Silnik
325tys przebiegu oryginalne wtryski, turbina świece żarowe. Co 30tys wymiana oleju, a między wymiarami nic nie trzeba dolewam.
4,0
Skrzynia biegów
Przy 145tys wymieniłem łożyska w skrzyni, bo huczaly. Po tej wymianie wszystko ok. Do tej pory oryginalne sprzęgło, które podobno nie ma dwunasty i jest tanie. Biegi wchodzą prawidłowo, może nieznacznie hacza na zimno ale nie ma nigdy problemu z wyborem właściwego biegu.
4,0
Układ jezdny
Znosi na prawo, ale ten typ tak ma. Idzie przywyknac.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzenie kierowcy bardzo wygodne.. było. Po 300tys, już niespecjalnie. Ale może dlatego, że jeden z kierowców waży 130kg Pozostałe fotele da się siedzieć, ale daleko do komfortu. Ale to auto na budowy.
5,0
Ergonomia
Poręczne uchwyty na kawę, praktyczna półka na desce Wszystko poręczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma problemu, szczególnie, że jest indywidualne ogrzewanie i chłodzenie na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2 osobowa kanapa z przodu nadaje się dla jednej osoby. Reszta ok.
5,0
Wyciszenie
Jak na busa bardzo dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali około 9l, psuje się w granicach rozsądku. A więc dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic II Furgon