Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo II Hatchback 3d

Majka, 12 lat temu
Silnik 1.2 58KM 43kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Twingo II Hatchback 3d 1.2 58KM 43kW od 2007 - Oceń swoje auto
5,00
25% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest rewelacyjny
5,0
Całokształt
Świetne auto do jazdy miejskiej i nie tylko. Polecam wszystkim którzy poszukują \"drugiego\" auta w rodzinie bądź do jazdy na krótkie trasy. Bardzo zwrotne, zwinne auto które świetnie się prowadzi po miejskich zakamarkach a jego eksploatacja nie jest droga. Przyznam, że miałem awersje do marki Renault ale ten model bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Bardzo dobra dynamika, niezłe wykończenie, możliwość aranżacji wnętrza pojazdu ( możliwość łatwego przesuwania i składania tylnych foteli - rewelka ) i połowa karoserii z plastyku ( brak korozji ). Duży plus za nagłośnienie i wyposażenie auta. Żona jest zakochana w swojej \"Reni\". Nie zamieni jej na żadne inne auto. Jest w nim dużo udogodnień \"damskich\". Miedzy innymi automatycznie zamykane się drzwi po roszeniu autem ( nikt nie \"dźwignię\" jej torebki na światłach), sygnał dźwiękowy ostrzegający o \"zaciągniętym\" hamulcu ręcznym ( nie \"spali\" okładzin w bębnach hamulcowych). Dosyć wysoki prześwit oraz brak \"zwisu\" z przodu i tyłu pojazdu gwarantują , że zderzaki nawet przy wysokich krawężnikach nie zostaną uszkodzone. Wygląd jest nietuzinkowy i albo się komuś bardzo podoba albo wręcz przeciwnie. Nie jest to samochód \" jeden z wielu \". Jest ciągle rzadkością na naszych drogach i budzi zainteresowanie. To też należy uznać za duży plus. Małe,wygodne,szybkie autko za rozsądne pieniądze.Po doposażeniu w automatyczną klimatyzację i ESP może konkurować z wieloma innymi dobrymi markami.Jeżeli ktoś ma kilkuosobową rodzinę niech szuka innego modelu.Ja lubię małe auta.Mój samochód nie jest dla mnie przedłużeniem żadnego organu.Jest ok.niewielkie wymiary wiec wszędzie się zmieści i łatwo nim manewrować, całkiem ładny wygląd (kwestia gustu), b.dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, pomimo małych wymiarów wygodne miejsca z tyłu i wystarczający bagażnik – jak na takie autko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje ładnie i ma sporo mocy, ale czuje się pewien jej niedostatek.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to jedna z lepszych części tego samochodu. Przełożenia są krótkie podobnie ja droga ich prowadzenia i wchodzą dokładnie
5,0
Układ jezdny
Tył trochę miękki przy komplecie widzów. Na większych nierównościach \"dobija\". Po założeniu gum dystansowych znaczna poprawa. Prowadzenie idealne. Samochód nie ma tendencji do \"wykładania\" się na zakrętach jest stosunkowo sztywne a zarazem komfortowe. Jak na tak małe auto miejskie jestem pozytywnie zaskoczony.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka. Świetne \"przeszklenie\". Nie mam zastrzeżeń. Super lampy i światła. Dla uniknięcia mandatów w miejsce lamp przeciwmgielnych zamontowałem światła do jazdy dziennej. Żona jest strasznie happy. Nie musi pamiętać o zapalaniu świateł a na pewno dobrze to wpłynie na kondycje aku. Tym bardziej , że to diesel eksploatowany na krótkich odcinkach.
5,0
Ergonomia
Miałem sceptyczne podejście do wskaźników które zostały umieszczone na centralnej części deski rozdzielczej. Teraz stwierdzam , że jest to bardzo dobre rozwiązanie. Super widoczność i przejrzystość. Kierownica bynajmniej w niektórych ustawieniach nie zasłania zegarów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak trzeba. Zwłaszcza zimą cieszy jak samochód szybko się rozgrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Możliwość przesuwania tylnych foteli oraz duży zakres regulacji fotela kierowcy pozwala nam dostosować wnętrze do zaistniałych potrzeb. Kierowca bez względu na gabaryty znajdzie dogodną i wygodną pozycję
5,0
Wyciszenie
Jest cicho jak jedzie się wolno i przyjemnie głośno jak dociśnie się do podłogi. Silnik ma rasowe brzmienie i miło go się słuch. Nie polecam jednak wypuszczania się Twingo w długie trasy, bo nie został stworzony do połykania setek kilometrów na autostradzie. Powyżej 100km/h zaczyna być głośno, nawet na V biegu. Można nim jechać 200km/h, ale po godzinie takiej jazdy głowa Wam pęknie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uzyskanie średniego spalania na poziomie 4,00 w cyklu mieszanym nie stanowi problemu. Koszty serwisu pod warunkiem, że zakupimy swoje materiały ( olej, filtry) nie należy do najdroższych. Opony ze względu na mały rozmiar też nie należą do najdroższych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za śmieszne pieniądze prawdziwy samochód
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojazd ma zrobione prawie 190 tyś km. Do tej pory nie stwierdzono usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pojazd ma zrobione prawie 190 tyś km. Do tej pory nie stwierdzono usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo II Hatchback 3d 1.2 58KM 43kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo II Hatchback 3d