Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

rgroch18, 12 lat temu
Silnik 1.9 TiD 120KM 88kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W standardzie system TCS który pomaga wyjechać z zaspy albo podjechać pod śliski podjazd
5,0
Całokształt
Nie miałem jeszcze lepszego auta :) No i ten wygląd ...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z samochodem, lecz wersja 1.9TID 120KM przy przyspieszaniu lubi wibrować. Turbina wkręca już przy 1500obr/min
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, 6 biegów, biegi wchodzą dosyć twardo i trzeba się do tego przyzwyczaić. Jazda ECO pomiędzy 1400-1600obr/min [5 bieg/75km/h; 6bieg/90km/h]
5,0
Układ jezdny
Auto doskonale się prowadzi. Standardowe opony Michelin Energy nie zapewniały odpowiedniej przyczepności, polecam Vredestein Hi-Trac, są cichsze i zapewniają większy komfort. Przy felgach 15\" komfort jest bardzo duży a zawieszenie pracuje cicho. W zakrętach i koleinach prowadzi się pewnie ale z uwagi na ciężki silnik auto jest lekko pod sterowne w szybkich zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń parkowanie nawet bez czujników nie sprawia problemów
5,0
Ergonomia
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, regulowany fotel kierowcy w trzech płaszczyznach + podparcie lędźwiowe w standardzie, kilka bardzo wygodnych uchwytów na kubki, regulowany podłokietnik to właściwie doskonałe wyposażenie w dalekich podróżach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja w standardzie, dodatkowe nawiewy dla tylnej kanapy, tani filtr kabinowy [taki sam jak do Opla Corsy 3]
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma tu bardzo dużo miejsca, przestrzeni na kolana kierowcy nic nie ogranicza nie ma kluczyka kolo kolumny kierownicy a wszystko jest ładnie wyprofilowane, pasażer z przodu ma sporo miejsca. Z tyłu przestrzeni jest więcej niż można się spodziewać, fotele są bardzo dobrze wyprofilowane a przednie siedzenia mają wcięcia na dodatkowe miejsce na kolana pasażerów z tyłu. z tyłu osoby 180cm wzrostu usiądą całkiem wygodnie, a wyższe usiądą wygodnie o ile przedni rząd foteli nie będzie odsunięty na maxa. Należy pamiętać że auto jest przewidziane na wygodną podróż dla czterech osób.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobrze jednak przekraczając 160km/h w kabinie robi się głośno. Możemy zredukować hałas stosując opony o zaokrąglonych krawędziach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie [odpukać] nic się nie psuje, no może oprócz rozpłatanej osłony pod silnikiem, choć to \"zasługa\" naszych pięknych Polskich półmetrowych krawężników :/. Stosunkowo szybko się zużywają łączniki stabilizatorów i elementy gumowe, jest to auto przewidziane na trasy z dobrą nawierzchnią. Zużycie paliwa wg mnie wzorowe: można zejść na trasie jadąc spokojnie do 4,6l/100km z klimatyzacją.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z salonu Saaba można kupić już od 106tyś czyli niewiele więcej niż dobrze wyposażony kompakt. A ceny aut używanych są stosunkowo niskie. Niestety auto szybko traci na wartości
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka czasem żyje własnym życiem ale się nie psuje :P Częściej się przepala lewa żarówka. Komputer zawiesza się jak jest bardzo gorąco [cały czas robi pomiar lecz nie można przełączyć co wyświetla]
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie absolutnie nic się nie zepsuło silnik jest suchy, ograniczam się tylko do wymiany filtrów oraz wymiany oleju co 15 tys km na 5w30.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiD 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi