Szukaj

Lista ocen Saab 9-5 I Kombi (53) - Silnik

Na liście zabraknie 19 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~snowsurfer
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Silnik oceniam tylko przecietnie, głownie z powodu trwałości mechaniki. Niestety ma kilka wad które rzucają cień na ogólny wizerunek. Bardzo wrażliwy na olej, przy jeździe w większości miejskiej wymiana oleju obowiązkowo co 10 tyś, symtetyk, zwłaszcza przy jeździe na krótkich dystansach, zimą lubi tworzyć się masełko na bagnecie. konieczna inspekcja miski olejowej co max 100 tyś i to wyłącznie w przypadku gdy pilnujemy terminów wymiany olejów...
5,0
~Aleks
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 230KM 169kW
Silnik jest bardzo dynamiczny i przy regularnej wymianie płynów nie sprawia większych problemów. Newralgicznym punktem jednostki są panewki których zużycie powoduje remont dołu silnika (w zależności od skali uszkodzeń naprawa wiąże się z kosztami od 3 do 9 tyśiecy u mnie 8 tysięcy zrobienie hybrydy b234/b235 plus kute tłoki i regeneracja turbiny). Po zakupie polecam również zmienić odme (koszt ok 300 zł do wykonania w zaciszu garażu) i nabyć...
5,0
~SAABad
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Na razie jest wszystko w porządku.Poza eksploatacyjnymi sprawami nie mam problemów.Pewnie za jakiś czas będzie turbo do robienia,ale puki co cieszę się jazdą.A poza tym...niezła zabawa!Nawet takie 185KM jak w moim robi całkiem niezłe wrażenie,a co dopiero w AERO?Największa frajda jest gdy się jedzie na 2 biegu 40km/h lub na 3 biegu 60km/h i wciśnie gaz w podłogę...:)Na 4 można jechać i 200km/h.Nie ma mowy o problemach z wyprzedzanie tirów.
4,0
~Monika
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Silnik bardzo elastyczny bardzo dobrze przyspieszający(porównywałam z Toyotą Avensis 2.2 DCat 180KM, Audi A6 Quatro 3.0 TDI i Skodą Superb 2.0 TDI 170KM) Saab buja się lepiej.Ponadto silnik bierze pomiędzy wymianami ok 0,5L. oleju.Odgłos pracy jednostki napędowej na zewnątrz brzmi jak silnik kutra rybackiego tak mi się jakoś kojarzy ten dźwięk czego nie uznaję za wadę.
3,0
~skandia
Saab 9-5 I
Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW
zimny jest niefajny, głośny jak stary diesel. Silnik pochodzi od opla lub isuzu i to słychać z daleka, ale nigdy nie zawiódł, zawsze odpalił. Silnik 2.2 TID z automatem to w tak ciężkim aucie jak 9-5 trochę niewypał, bo nie idzie poszaleć, ale z kolei 3.0 TID jest za ciężki sam w sobie i bardziej podatny na awarię, do tego bardziej paliwożerny, ale za to ma kopa.
4,0
~Arek
Saab 9-5 I
Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW
Tutaj są moje największe wątpliwości co do tego samochodu. Kupiłem dizla bo chciałem żeby mało palił (tak zaraz ktoś powie nie stać cię to nie kupuj saaba) ale 9-10 w mieście to norma. Na szczęście moc i moment obrotowy jakoś to wynagradzania, klekt silnika jest, ale idzie się przyzwyczaić. Z perspektywy czasu kupił bym benzynę z lpg
1,0
~foreks
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Najczesciej silnik to podstawowa czesc wymienna - trzeba kupic nowy i skladac go inaczej niz w fabryce (wieksze oringi, nacinanie ich bo cieknie, odma, lepsze tloki z innego modelu, grubsza uiszczelka pod glowica, olej nie 5-30 a 5-50, etc), bo zaraz znowu padnie. Jak juz silnik idzie to turbo dziura jest jak w rajdowce.
4,0
~jezatko
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
B235R: 2.3 Turbo 250KM, 355Nm. Ten silnik to taki mały "potwór" pod maską. Mocny, zrywny, gdy trzeba i gotowy do jazdy. Odpalanie zarówno latem jak i zimą jest bardzo ok. Pracuje równo na lpg jak i Pb98. Spalanie jest całkiem przyzwoite. Regularne wymiany dobrego oleju (w moim przypadku co 9-10 tys. km).
3,0
~adi
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
słaby dźwięk jak na V6, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją np. BMW. Przyspiesenie nie powala z nóg, zwłaszcza z z miejsca - ma się wrażenie, że samochód jest ociężały. Natomiast na trasie sytuacja zupełnie się zmienia - nawet powyżej 140 zdecydowanie przyspiesza. Wyprzedzanie to pestka.
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Kombi
Średni koszt przejechania 100 km
52,67 zł
8,9
l/100km
12,3
l/100km
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~GrzegorzGirek@op.pl
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Wieloma mocnymi Dieslami jeździłem np. VW 2.5 V6 Diesel BMW 3.0 Diesiel oraz wczesniej równiez saab 95 3.0 tid nic nie przebije -doskonałość w swojej klasie i wieku. Wiadomo jak kazda konstrukcja ma pewna wade - wiem z doświadczenia że łatwo sobie z tym poradzić.
Saab 9-5 I Kombi