Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 III

Artur, 12 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 220KM 162kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 III 2.0 Turbo 220KM 162kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo duża ilość miejsca zarówno na przednich jak i tylnych fotelach i jeszcze ponad 500 litrowy bagaznik
5,0
Całokształt
Auto inne, nie do pomylenia z żadnym innym, zauważalna wielkość /ponad 5m długości/, wręcz przykuwające wzrok, eleganckie, detale wersji Aero plus mnustwo dodatków czynią auto bardzo wyjątkowym. Wachałem się czy 2 litrowy silnik poradzi sobie z tą masą i czy nie wybrać 2.8 jednak 2.0 radzi sobie wyśmienicie i tak jak 2.8 także osiąga prędkość 250km/h tylko chwilę później. Polecam fabryczne podniesienie mocy z 220 na 260 kM i wersję 4x4 w automacie. Jedyny minus - brak mapy Polski w nawigacji ale i tak warto ją wziąść bo dostajemy w zamian polskojęzyczne dotykowe intuicyjne sterowanie wieloma funkcjami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicha praca nawet przy wysokich obrotach. Momentalnie i agresywnie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Zanim wyjechałem samochodem z salonu silnik i skrzynia zostały fabrycznie przeprogramowane, parametry zmieniły się z 220 kM i 350 Nm na 260kM i 400 Nm i to naprawdę czuć - warto zainwestować.
4,0
Skrzynia biegów
Przy spokojnej jeździe zmiany biegów niezauważalne, przy jeżdzie bardziej agresywnej 6 stopniowy automat dokładnie wie kiedy silnik potrzebuje zmiany biegu.
5,0
Układ jezdny
Samochód nie dość że przyklejiony do drogi to jeszcze prowadzi się jak po sznurku
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki dosyć szerokie i przy parkowaniu byłby pewnie problem gdyby nie wszędobylskie czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Niby dużo przycisków i pokręteł ale wszystko odbywa się intuicyjne, na dużym dotykowym wyświetlaczu jest informacja w języku Polskim o każdym wykonanym przez nas ruchu. Do dziś dnia nie zajrzałem do instrukcji obsługi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam niecałe 190 cm wzrostu i poszukiwałem auta z dużą ilością miejsca za moim fotelem - i znalazłem. Jeżeli saiadam za sobą mam jeszcze sporo miejsca pomiędzy kolanami a oparciem przedniego fotela
5,0
Wyciszenie
Cisza i spokój, jedynie delikatny szum powietrza, przy prędkościach powyżej 180 km/h dowiadujemy się że w tym samochodzie zamontowano silnik, bo dopiero go wtedy delikatnie słychać, no i oczywiście przy agesywnym przyspieszaniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując samochód ważący niemal 2 tony, z napędem na wszystkie koła, skrzynią automatyczną i silnikiem benzynowym 260 kM spodziewałem się wyższego spalania. Przy normalnej jeździe po trasie nie spali więcej niż 9-9.5 litra na setkę, po mieście około 13-14 ale jeżeli chcemy spod świateł nagminnie startować jako pierwsi to i 18 nie pogardzi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało ~ 260 tys zł i uważam że jest wart tej ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 III