Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Cordoba I Sedan

2.0 GTI - gpik@poczta.onet.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 142 tys. km
Seat Cordoba I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
ogolnie: jesli mamy lpg to jest to auto ktore jezdzi szybko i tanio a jeszcze malo sie psuje -=-=-=-=- male auto z duzym silnikiem to dobry pomysl jesli jest gdzie nim jezdzic bo w miescie raczej nie bedziemy miec frajdy z mozliwosci poruszania sie z predkoscia ekonomiczna 150km/h - hehe lub szybkiego pokonywania zakretow czy tez wyprzedzania wyprzedajacych;) -=-=-=-=- wszyscy narzekaja na zamarzajace zamki u mnie wystarcza przed kazda zima napryskanie tam WD40 i po sprawie - ale warto zauwazyc ze zamarzaja tylko przednie
Wrażenia
5,0
Silnik
115KM i moment obr 167Nm w tym raczej małym aucie robi swoje - wciska w fotel nie tylko na 1 biegu ale na 3 tez :) -=- 10 sekund do "setki"-=- 6,7sek do 80km/h-=- silnik dobrze ciagnie od 2500rpm-=- elastycznosc dobra - na 3 biegu nie protestuje i przyspiesza nawet od 25km/h
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza latwo i bez zgrzytow czy zaciec; jedyne do czego moge sie przyczepic do fakt ze jesli podczas hamowania chcemy wlaczyc jedynke to wchodzi dosyc ciezko...-=- na duzym mrozie tez biegi wchodza ciezej dopoki sie nie rozgrzeje , ale to chyba z powodu oleju ktory powinienem wymienic -=- na 2 biegu wyciaga 95km/h - wyprzedzanie autobusow jadacych 40 trwa ulamki sekundy ;) -=- na 3 biegu dobrze ciagnie juz od 60 i tak az do 150 -=- z jedna osoba na pokladzie da sie wyciagnac 220 mimo iz producent twierdzi ze max to 196 - chociaz jesli brac pod uwage blad licznika ktory wg zalecen jakichs tam norm musi byc zawsze dodatni i zwykle wynosi +5% to i tak jest b dobrze
5,0
Układ jezdny
w autach z tym silnikiem zawieszenie jest obnizone seryjnie o 20mm i ma twardsza charakterystyke - dodajac do tego niskoprofilowe opony 195/50/15 otrzymujemy swietne trzymanie sie drogi i zachowanie w zakretach -=- fajnie widziec kogos w lusterku tylnym jak zwalnia przed zakretem albo ktos przede mna ucina zakret- a ja nie musze tego robic ;) -=- jesli ktos szuka komfortu to nie tutaj - to jest szybkie auto na dobre drogi
Komfort
4,0
Widoczność
przednie slupki sa dosc grube i w miescie troche ogranicza to widocznosc na boki -=- do tylu oczywiscie prawie nic nie widac - ale to cena za duzy bagaznik, ktory jednak nie straszy tak jak w sienie czy thalii
4,0
Ergonomia
na poczatku zdziwilo mnie ze przyciski do regulacji lusterek i podnoszenia szyb umieszczono w konsoli srodkowej - ale to kwestia przyzwyczajenia -=- ilosc schowkow: 2 + kieszenie w drzwiach -=- dodatk. kieszenie przy fotelach od strony drzwi, sa dostepne po otwarciu drzwi - a to nie jest dobrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto ma klime wiec uklad wentylacji ma wieksza wydajnosc niz standartowo - wiec nie jest tak zle jesli chodzi o parowanie szyb w zimie -=- klima dziala w temp powyzej +5*C wiec w zimie niestety nie mozna jej wykorzystac do osuszania szyb - ale za to gdy jest cieplej to w czasie deszczu wystarczy pol minuty do usuniecia pary z przedniej szyby -=-=- ogrzewanie - cieplo robi sie gdzies po 4-5 min jazdy; po 15 minutach przy temp na zewnatrz -20 robi sie goraco jesli nadal pokretlo temp mamy na max -=-=- klima- jesli auto stoi w garazu lub w cieniu to nie ma problemu nawet jesli na zewnatrz jest +38 jak to bylo w tym roku;) natomiast jesli auto stalo caly dzien na sloncu to trzeba ok 10-15 min zanim w srodu zrobi sie naprawde chlodno - oczywiscie im wiecej osob w srodku tym gorzej
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu dobrze z tylu w zasadzie 2 osoby mieszcza sie wygodnie-=-=- no i jesli z przodu siedzi ktos majacy 2m wzrostu i odsunie fotel max do tylu to z tylu mamy 10cm miejsca na nogi i nie da sie wysiasc :( -=-=-= bagaznik ogromny
3,0
Wyciszenie
powyzej 160km/h silnik staje sie dobrze slyszalny, ale przy 200 ped powietrza zaglusza wszystko -=-=- zresztą ja mam sportowy wydech - wiec nie o cisze tutaj chodzi - hehe ;))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na lpg srednie zuzycie przy jezdzie trasa/miasto 80/20 wynosi ok 9,5/100 -=-=- jesli chodzi o Pb to uzywam go tylko dynamicznej jazdy a wtedy spalanie jest nie istotne -=-=- podczas jazdy na lpg komputer pokazuje srednie zuzycie dla benzyny: ok 6-7,5/100 na trasie w lecie do 8,5 w zimie, a miescie 9-10/100 w lecie i do 12/100 w zimie -=-=- co do przegladow to nie jezdze do ASO - ograniczam sie do wymiany co 15kkm oleju i fitrow a to kosztuje ok 150pln
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena jest dobry bo kupilem uzywane i tu koszty wszystkich wypasow podnosza cene o jakies 5-10% -=-=-=-=- a za nowe auto z takim silnikiem i wyposazeniem to pewnie trzeba wybulic z 40% wiecej niz za wersje podstawowa ktora ma 3/4 (slownie: trzy czwarte) silnika i korbki w drzwiach :))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma 140kkm przebiegu z tego 75kkm jest moje wiec za ten okres bede sie wypowiadal -=-=- drobiazgi:chyba 3 zarowki, spadajacy pasek na wentylatorach chlodnicy, ubytki plynu w chlodnicy ale to z powodu inst gaz
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
najpowazniejsze usterki we wspomnianym okresie to -awaria termostatu (wymiana troche upierdliwa bo jest on w pompie i zeby go wyjac to trzeba jeszcze wymontowac pompe wspomagania a to koszt dodatkowo 50pln) -peknieta oslona przegubu (koszt z robocizna 90pln) -linka ham recznego poza tym normalne zuzycie eksploatacyjne (akumulator, opony, klocki, tlumik, swiece)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Cordoba I Sedan