Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza V

Regon, ponad rok temu
Silnik 1.0 TSI 115KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza V 1.0 TSI 115KM 85kW od 2017 - Oceń swoje auto
4,86
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak dla mnie 115 KM do tak lekkiego auta to idealne rozwiązanie z punktu widzenia moc/cena. Dźwięk 3 cylindrów w ogóle mi nie przeszkadza - ba, w pewnych zakresach obrotów jest nawet całkiem fajny.
5,0
Całokształt
Samochód mam od niecałych dwóch tygodni - przejechane 1000 km. Ogólnie ten wpis ma być pierwszy, a za rok, może dwa chcę dodać kolejne jeśli coś w moich odczuciach, awaryjności czy zużyciu paliwa się zmieni. Samochód w wersji Style z pakietem comfort+ (częściowe LED-y, felgi 15 cali i czujniki parkowania) oraz podłokietnikiem. Wersja była "krojona" pod konkretne zastosowanie (jazda do pracy 40 km ekspresówką, jazda po mieście, wyjazdy wakacyjne w wariancie 2-3 osobowym) i porównywana głównie z Fordem Fiestą. Ostatecznie wygrała jednak Ibiza z racji oferty finansowania - choć sama obsługa ze strony VW Banku raczej bardzo średnia, oraz lepszych cech użytkowych - bagażnik i ilość miejsca.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.0 115 KM to jak dla mnie strzał w dziesiątkę w tym aucie. W odróżnieniu od słabszej wersji dużo lepiej ciągnie w zakresie powyżej 90 km/h i co najważniejsze - jest sparowany z 6 biegową skrzynią. Dzięki temu jak trzeba, to potrafi być bardzo dynamiczny nawet bez ciśnięcia gazu do dechy, a jak się nie śpieszy - to na 6 przy 95km/h spalanie doskonałe. Na marginesie dodam też, że w moim odczuciu z racji masy auto ma bardzo duży dobieg, co pozwala na niektórych odcinkach przy średnim ruchu na "żeglowanie" podczas hamowania silnikiem
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów świetna - długość przełożeń fajna, biegi chodzą bez problemu - poza jednym zgrzytem. Kilka razy zdarzyło się, że 1 lub wsteczny nie do końca chciały wskoczyć. Możliwe, że to kwestia dotarcia - okaże się za kilka tygodni.
5,0
Układ jezdny
Ogólnie układ jezdny bardzo mi się podoba - dobrze trzyma w zakrętach, zawieszenie jest zestrojone też jak dla mnie idealnie - nie za twardo i nie za miękko. Przyznać przy tym muszę, że przy ostrej jeździe Fiesta wypada nieco lepiej. Jednak kupując samochód "na co dzień" nie planuję nim jazdy sportowej - dlatego też oceniam układ jezdny w Ibizie na "piątkę"
5,0
Karoseria
Pod względem bryły Ibiza jest dla mnie genialna - choć to oczywiście kwestia gustu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na ten segment aut widoczność jest doskonała - szczególnie duży plus za dość cienkie słupki A - co pomaga na przejściach dla pieszych czy przejazdach rowerowych. Myślę, że niektórym mogą przeszkadzać dość małe lusterka - jak dla mnie są jednak ok.
5,0
Ergonomia
Pod względem ergonomii nie można nic zarzucić - przesiadając się z zupełnie innej marki do Ibizy 90% funkcji było dla mnie od razu oczywistych. Wielkość i umieszczenie schowków też bardzo fajne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów - klima daje radę nawet teraz, w okresie upałów po 30-33 stopnie. Oczywiście nie schłodzi pojazdu w minutę, ale bynajmniej człowiek się nie poci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę - bezkonkurencyjna! Ilość miejsca z przodu porównywalna z segmentem C. Z tyłu bez problemu zmieści się dwójka pasażerów po 180-185 cm bez kurczenia się czy szorowania głową po podsufitce.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie super - przy spokojnej jeździe słychać głównie koła, przy przyspieszaniu dołącza do nich silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa póki co mnie bardzo satysfakcjonuje. Spalanie z 1000 km to obecnie 5,7 - przy spokojnej jeździe miejskiej i podmiejskiej w proporcjach 50/50. Były więc duże odcinki pokonywane stałą prędkością, były też miejskie korki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli coś można Ibizie zarzucić, to nieco za wysoką cenę względem użytych materiałów i wyposażenia. W klasie są bowiem na pewno nieco taniej wypadające samochody.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza V