Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting

Don_Mateo, 4 lata temu
Silnik 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Xperience wersja wyposażenia. Ogólnie jest dobrze - samochód prowadzi się komfortowo. Można przyczepić się do słabego front assist, ale sprawdzi się on osobie średnio czującej się na drodze. Wprawnego kierowce wyłącznie denerwuje - przykład: widząc przed sobą osobę skręcająca z głównej drogi, odpuszczasz gaz wiedząc, że zanim do niego dojedziesz to zdąży skręcić, a front assist naturalnie zapika i pierdyknie hamulcem. To samo przy parkowaniu przy krzakach, potrafi sam wbić hamulec w podłogę i zdziwić kierowce. Osobiście go za każdym razem wyłączam (i tu też minus, że na stałe wyłączyć się nie da - resetuje się ustawienie po każdym wyłączeniu silnika). Elementy mogłyby być lepiej spasowane. Spalanie raczej wysokie (sam preferuję dynamiczny styl jazdy), ale liczyłem się z takim (na pewno nie jest to oszczędne auto, nawet przy delikatnej jeździe). Min jakie osiągnąłem w mieście to 8,2; max 11.3 (odcinek 15 km+) Autostrada 7.4 przy 120 km/h; 9,2 przy 160 KM/h; 11,9 testowo przy 200 km/h. Plus, że sam silnik nie ryczy przy 170km/h bo skrzynia na 7 biegu utrzymuje 3,5tys obrotów - więc przeszkadza wyłącznie hałas drogi/powietrza. Gabarytowo (w moje opinii) idealne auto dla osób mieszkających w mieście, które często wyskakują poza miasto (pod warunkiem, że spalanie nie jest głównym kryterium wyboru). Posiadanie dziecka nie wyklucza auta, fotelik wchodzi bez problemu, wózek złożony do bagażnika też wchodzi bez kombinowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wkręca się fanie, chodzi równo. Głośny przy wkręcaniu na wysokie obroty. Do sportowego charakteru mu jednak trochę brakuje, ale 8,2-8,4 do setki jest w zupełności wystarczające dla większości użytkowników.
4,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT 7 biegowy DSG: Normal vs sport nic nie zmienia, bo na normal jak wbijesz gaz w podłogę to tak jakby przełączyć na sport (zachowuje się jak na sport). Zmienia się tyle, że wkręca go automat na wyższe obroty. Jest spora turbodziura, ale potem biegi wbija płynnie. Jak to DSG... Przy wyprzedzaniu rozsądnie redukuje automat. Odradzam Manuale z tym silnikiem podobno potrafią się dławić/szarpać na niskich biegach...
5,0
Układ jezdny
Fajnie trzyma się w zakrętach. Elektronika pomaga go wyprostować jak któreś koło ucieka. Kontrolę trakcji można wyłączyć.
4,0
Karoseria
Standard rynkowy - tragedii nie ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj jestem bardzo pozytywnie zaskoczony (przód, tył, lusterka).
4,0
Ergonomia
Wszytko czytelne - nie trzeba się zbytnio domyślać gdzie co jest. Na wielki plus system android/aple car pozwalający po kablu na główną konsolę przerzucić nawigację z telefonu. Wymagana to pobrania Apki, której nie ma "sklep play/google itp". Trzeba exe android auto pobrać z konkretnej stronki i zainstalować na telefonie. (Android/aple car jest opcją wyposażenia). Aczkolwiek nie jest to też rozwiązanie bez wad, ponieważ potrafi nie załapać, że ma podpięty telefon. Ciężko powiedzieć, czy to wina systemu samochodu, czy samego telefonu (ponowne uruchomienie samochodu zazwyczaj pomaga, wiec raczej wina systemu pojazdu). Może też chodzić o kabel - można gdybać. W każdym razie nie jest to częsty przypadek, ale warty wspomnienia. Sporo portów USB - 2 przód, 2 tył + wejście zapalniczki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń - jest dobrze. Szybko odparowuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu miejsca nie brakuje dla pasażerów/kierowcy, Gorzej z bagażnikiem, ale to Hatchback (widziały gały co brały). Fotele komfortowe w wersji xperience (podpadają pod kubełkowe).
4,0
Wyciszenie
Przy codziennym poruszaniu się po mieście jest dobrze. Na autostradzie przy 140-150 + zaczyna się robić głośnawo (tragedii nie ma)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daje 4 bo na razie nic nie musiałem robić. Ocena oparta o zużycie paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie +-100k mógłbym spodziewać się lepszego spasowania elementów. W moim egzemplarzu prawe przednie drzwi potrafią .. hmmm wydawać dźwięki... Trochę postukałem (dobiłem) i się uciszyły, za jakiś czas znowu delikatne stuki... uogólniając spasowanie mogłoby być lepsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5 bo nic się jeszcze nie trafiło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
5 bo nic się jeszcze nie trafiło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback Facelifting