Szukaj

Lista ocen Seat Leon III ST (31) - Silnik

Na liście zabraknie 9 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Adam
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 140KM 103kW
Dużo się nasłuchałem i czytałem o starej generacji TSI EA111. Łańcuch rozrządu, napinacze i awaryjność...Jednak w tym modelu siedzi już jego młodszy brat EA211 w którym Niemcy wyciągnęli wnioski. Jest pasek rozrządu (bezobsługowy) brak dwumasy, jedna sprężarka. Co prawda po odpaleniu na zimnym silniku niektórym może przypominać małego dieselka, ale to zupełnie normalna praca wariatora faz rozrządu i pompy wysokiego ciśnienia we wszystkich TSI....
5,0
~Grzegorz
Seat Leon III
ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Przed zakupem miałem te szczęście że jeździłem przez 2 miesiące VW Golfem 7 z silnikiem 1.4 140KM i myślałem że to bajka ale te 10KM jest bardzo odczuwalne. Oczywiście że dla ceniących sobie sportowy tryb jazdy te 150 koników to pikuś ale zapewniam Was że ruszając spod świateł miło Was zaskoczy. Wydaje się mnie, że to najlepszy wybór między spalaniem a osiągami. Najniżej zszedłem przy emeryckiej jeździe do 4,5 na dystansie ok 40 km. Ta moc aż...
5,0
~Calme
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Dla mnie jest ekstra. Niby tylko 125km (na hamowni ponad 145km), ale przyśpiesza na każdym biegu, nie ma żadnych problemów z wyprzedzaniem nawet na autostradzie, ze 150 km/h zbiera się naprawdę ładnie. No i to spalanie, jeżdżę do pracy co dzień 35 kilometrów w jedną stronę z czego jakieś 10% trasy po mieście, z ustawionym tempomatem 90-100 km/h i z 4 dorosłymi mężczyznami w samochodzie spalanie wynosi około 5.5 litra. Jeżdżąc samemu taką samą...
5,0
~Kristo
Seat Leon III
ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Tu mogę tylko pogratulować konstruktorom z VAG. Jadąc nim nie czujesz w ogóle, że to tylko 150 km. Poza tym świetny pomysł z trybami pracy (mam wersję FR) można jeździ i spokojne (czyt. oszczędnie) ale też jak chcesz możesz poszaleć. Oczywiście nie jest to sportowiec (gdybym tego chciał wybrałbym silnik 1.8 lub nawet Cupre) ale do normalnego, bezpiecznego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Zadyszkę łapie dopiero powyżej 150. I jest naprawdę...
5,0
~Kristo
Seat Leon III
ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Tu mogę tylko pogratulować konstruktorom z VAG. Jadąc nim nie czujesz w ogóle, że to tylko 150 km. Poza tym świetny pomysł z trybami pracy (mam wersję FR) można jeździ i spokojne (czyt. oszczędnie) ale też jak chcesz możesz poszaleć. Oczywiście nie jest to sportowiec (gdybym tego chciał wybrałbym silnik 1.8 lub nawet Cupre) ale do normalnego, bezpiecznego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Zadyszkę łapie dopiero powyżej 150. I jest naprawdę...
4,0
~Łukasz
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Sprawdzona. 1.4 TSI - o tym silniku powiedziano już tyle złych rzeczy że nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien tego kupić bo będzie robił za laboratoryjnego szczura, ale podobno ta wersja ma (poza zmienionym rozrządem) nowe tłoki i pierścienie co ma zminimalizować spalanie oleju - o tym później. Dynamika jest naprawdę wystarczająca, w porównaniu do wcześniejszego Lancera to i tak jest przepaść. Elastyczność - wystarczająca (jak na 1.4 to ok).
5,0
~zadowolony
Seat Leon III
ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Silnik 1.4 150 KM ma więcej niż wystarczającą moc i moment obrotowy. Ciągnie od samego dołu. Od 1500 do 4500 tyś./obr min. nigdy nie brakuje mocy, nawet, gdy auto jest obciążone. Jest to jedna najmocniejszych stron z tego auta. Na postoju silnika praktycznie nie słuchać. System ACT (odłączane dwa cylindry) pozwala oszczędzać paliwo i działa niezauważenie. Jednak wystarczy musnąć pedał gazu i beż żadnej włoki mamy dostępne wszystkie 4 cylindry...
4,0
~zjk
Seat Leon III
ST 1.6 TDI 110KM 81kW
Silnik z dziwnym i irytującym brzmieniem - na niskich obrotach na jakich zaleca jechać komputer nieprzyjemnie basowo dudni, a na średnich jakby brzęczał. Poza tym wystarczający dla spokojnego kierowcy, do diesla 2,0 v Volvo V50 dynamiką mu daleko, ale pali około litr mniej. Na niskich obrotach ma bardzo mało mocy, więc trzeba uważać dobierając bieg bo biegi są długie o czym dalej.
4,0
~wojo
Seat Leon III
ST 1.2 TSI 110KM 81kW
Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do silnika 1.2 ale podczas jazdy próbnej stwierdziłem że daje sobie świetnie rade co jest zasługą małej masy samochodu 1240 kg, jak na te gabaryty. Cały moment obrotowy silnika jest dostępny od 1400 obr. co robi swoją robote. Silnik barszo cichy i elastyczny.
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
6,2
l/100km
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Szymon
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Cicho i równo pracuje, miałem pewne obawy po początkowch wpadkach 1.4TSI, ale po 2012 silnik przekonstruowano i tamat pękajcych łańcuszkow zniknął. Silnik pracuje cicho i daje radę z tą masą samochodu. Pomiędzy wymianami oleju ( wyminiam co 15 tys. ) bez dolewek. Ogólnie OK.
Seat Leon III ST