Szukaj

Lista ocen Skoda Fabia I (884) - Wentylacja i ogrzewanie

Na liście zabraknie 1207 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Łukasz
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Ogrzewanie Samochód nagrzewa się szybko. Z mojego doświadczenia obserwuję takie oto zjawisko: - przód nagrzewa się OK, - tył jest niedogrzany (z tyłu jeździł zmarźlak :) By z tyłu tej osobie było ciepło z przodu było mi za gorąco (ale ja preferuję niższe temeratury). Parowanie szyb Szybki niestety stosunkowo szybko parują. Jeśli masz na pokładzie 2+ osób nawiew w wilgotne dni ma czasem ciężko wyrobić z doprowadzeniem szyb do...
3,0
~Kuba
Skoda Fabia I
Kombi 1.9 SDI 64KM 47kW
Auto posiada klimatyzację climatic. Do jej działania nie mam zastrzeżeń jeśli chodzi o schładzanie latem - klima daje sobie radę z dużym nadwoziem. Problem niestety pojawia się zimą. Auto mimo temperatury np. 18 C chce bardzo szybko nagrzać schłodzony samochód do zadanej temperatury (pomaga mu w tym dogrzewanie elektryczne PTC) - efekt to ciepło bijące na pasażerów - i skargi że ogrzewanie jest zbyt mocne. Winę za to ponosi zbyt mało czujników...
4,0
~Purch.
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Dobra wentylacja, przy wilgotnej pogodzie trochę parują szyby, zwłaszcza przy komplecie pasażerów (ale tak jest chyba w każdym samochodzie), wtedy pomocna jest klima, po jej włączeniu szyby stają się czyste po kilkunastu sekundach (niestety nie działa przy temperaturze poniżej 5 st.C). Zimą nagrzewa się szybciutko, już po przejechaniu kilku kilometrów ogrzewanie grzeje nawet przy dużym mrozie. Latem niestety autko silnie się nagrzewa,...
3,0
~DarkDude
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
W porównaniu z Astrą tragedia. Rozgrzewa się powoli, nawet na ustawieniu temperatury na max i z 90 stopniami w układzie przez dłuższy czas dmucha chłodnym. Jak już się nagrzeje, nie idzie grzania wyłączyć - można ustawić prawie na minimum a on i tak wali gorącym, bo temperatura nie dotarła jeszcze do czujników. Albo na odwrót, minimalnie zmniejszyć temperaturę i dostać lodowatym. Na postoju mimo pracującego silnika w zasadzie nie grzeje....
4,0
~wjt
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Wentylacja wydajna, szyby łatwo odparowują, a w razie potrzeby pomaga w tym klimatyzacja. Niestety klima nie radzi sobie zbyt dobrze ze schłodzeniem auta podczas dużego upału, ale nie wynika to raczej z jej słabej wydajności, a z podatności wnętrza auta na nagrzewanie. Szyby niby atermiczne, a słońce pali przez nie jak cholera. Nagrzewa się silnie cały kokpit i niestety mija sporo czasu, zanim ochłodzi się na tyle, żeby z nawiewów leciało...
4,0
~tomal@klub.chip.pl
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
o ile ogrzewanie w zimie działa szybko i bez zarzutów o tyle w lecie samochód szybko sie nagrzewa (ciemne plastiki oraz tapicerka), nadmuch wtedy bardzo długo dmucha ciepłym nieprzyjemnym powietrzem, pomimo ustawiena na nadmuch "zimnym" powietrzem, jedynym lekarstwem jest otwarcie okien i przewentylowanie samochodu, klima jednak w tym autku była by rzeczą wskazaną!, tylko czemu tyle sobie rzyczą w VW za zamontowanie dodatkowej klimy 6000 PLN...
4,0
~Adam Ż
Skoda Fabia I
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Klima chłodzi, ogrzewanie dzięki elektrycznemu podgrzewaczowi (podobno maja je wszystkie fabie w dieslu)też dobre ale nie miałem jeszcze okazji wypróbować go przy morzach większych niż -5. Dodatkowo zauważyłem, że szyby lubią parować zaraz po wyłączaniu klimy przy padającym deszczu, choć nie ma szczególnych tendencji do parowania gdy klima nie była wcześniej włączona. Może wymiana filtra kabinowego pomoże. Na razie 4, mimo 2 klimatyzowanych...
1,0
~WilqRS
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Samochód uważamy za rodzinny, przy czterech osobach pasażer z przodu musi nam w zime co chwile wycierać szybe przednią, i na nic ogrzewanie na szybe. Jest źle, ogrzewanie też późno zaczyna działać. W lato chyba więcej daje otwarcie okien. Jedyna zaleta to błyskawiczne działanie ogrzewania tylniej szyby, w trasie nawet nie bedziemy sie zastanawiać jak nam pada akumulator od ciągnięcia prądu na ogrzewanie tylniej, alternator wyzeruje całość...
4,0
~meniu
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Auto bardzo szybko się nagrzewa i chłodzi. Za to spory plus. Wkurza mnie tylko regulacja temperatury zimą (mam klimę manualną). Wystarczy ustawić temperaturę nieco powyżej minimum, a układ regulacji i tak ustawia temperaturę max. Nawet jak w aucie jest już gorąco to i tak temperatura nawiewanego powietrza jest wysoka, bo czujnik temp. powietrza w kabinie jest w dziwnym miejscu. Tu niestety konstruktorzy sknocili.
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I
Średni koszt przejechania 100 km
27,75 zł
5,4
l/100km
7,3
l/100km
9,3
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~kb
Skoda Fabia I
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Brak zastrzeżeń, bardzo dobra regulacja kąta wylotu powietrza z nawiewów chyba każdy znajdzie odpowiednie położenie, w innych autach czasem jest z tym różnie. Podczas deszczu i w wilgotne dni bardzo pomocna jest klimatyzacja i szyba wtedy nie paruje wogóle, na dłuższe trasy latem a przy Dieslu jest ich napewno trochę klimatyzacja też wydaje się niezbędna, ta półautomatyczna montowana w Fabiach jest rewelacyjna.
Skoda Fabia I