Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia III Hatchback

MICHAŁ, 5 lat temu
Silnik 1.0 MPI 75KM 55kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia III Hatchback 1.0 MPI 75KM 55kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pojemność wnetrza
Inne : Zaskakująca jakość dźwięku z seryjnego stawu audio
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
4,0
Całokształt
Witam. Autem poruszałem się dwa tygodnie ( auto zastępcze ) jednak uważam, że to dość długo by móc o nim coś napisać. Generalnie jako całość jest zdecydowanie ok. Wersja Ambition wzbogacona o pakiet MIXX i Audio. Tak wyposażone auto posiada moim zdaniem niezbędne na dzisiejsze standardy wyposażenie. Autko poręczne, zwrotne całkiem pojemne, zapewniające komfort dla czterech dorosłych osób z zastrzeżeniem wzrostu do ok. 180 cm. Jednak w wersji którą miałem przyjemność jeździć jedna rzecz psuła całość - silnik
Wrażenia
1,0
Silnik
Piszę ten komentarz aby ktoś się nie pomylił przy wyborze nowego auta. Mam na myśli sytuację, gdy na jeździe testowej pojeździ TSI, a potem uzna , że 20 km mniej to nie dużo i zakupi 1.0 MPI. Silnik moim daniem nie nadje się do tego auta. Począwszy od wibracji, poprzez zestopniowanie skrzyni biegów a na braku mocy skończywszy. Wyjazd w trasę z myślą o prędkościach autostradowych jest ciężki do zrealizowania. Czuć każde wzniesienie czy też podmuch wiatru. Przy 100 km/h mamy 3400 obr/min. przy 120 km/h 4000 obr/min. Dalej silnik nie ma ochoty się kręcić. Czuć brak momentu obrotowego, a elastyczność w zasadzie nie istnieje. Jeśli ktoś chce lub bardzo musi go wybrać to tylko do miasta i na krótkie dystanse. Na plus - dość niskie spalanie ok 6.5 litra, nawet fajny odgłos pracy oraz z racji , i dość cicha praca do ok 100 km/h. Silnik tylko do CITYGO lub VW up-a.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja ok, pomijając ciągle zgrzytający wsteczny. Fatalne zestopniowanie ale wynika to z charakteru silnika.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zapewnia niezły komfort, fajnie wybiera nierówności, zapewniając dość dobre trzymanie się drogi
5,0
Karoseria
W tej kwestii moim zdaniem bez uwag. Pomieści czterech dorosłych pasażerów i do tego całkiem ustawny bagażnik.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby doposażyć auto w przednie czujnik parkowania byłoby super, lecz nawet tylko z tylnymi jest ok. Dobre przeszklenie, niezbyt duże martwe pole.
5,0
Ergonomia
Wpływ matki marki sprawia, że jest ok. Wszystko w zasięgu ręki. Na tym polu jest super
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja ok, choć moim zdaniem klima słabo chłodziła. Nie wiem cy wynika to z brudnego filtra kabinowego, braku czynnika chłodzącego czy też ten typ tak ma. Czynnik klimy to już niestety R 1234yf.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pisałem wszcześniej. jak na segment B jest OK
4,0
Wyciszenie
Do ok 100-120 km/h jest ok. Potem silnik zaczyna wyć, choć dalsze rozpędzanie jest raczej niemożliwe. Reasumując - do 4000 obr/min da się wytrzymać. Dobrze wytłumiona praca zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pakiet przeglądów na 4 lata w cenie, niskie spalanie i przystępna cena serwisu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj też bez uwag, jednak odejmuję gwiazdkę za silnik
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko coś napisać - zbyt krótko użytkowałem pojazd.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia III Hatchback