Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Felicia II Hatchback

Tabur, 12 lat temu
Silnik 1.3 68KM 50kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 20 tys. km
Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,42
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całkowita bezawaryjność i bezusterkowość w okresie eksploatacji.
4,0
Całokształt
Proste, nieskomplikowane autko zapewniające całkiem niezły komfort jazdy i bardzo przyzwoitą użyteczność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po przesiadce się do tego auta z malucha, każdy użytkownik nie mógł złego słowa powiedzieć na tę jednostkę napędową, choć nie była ona wówczas konstrukcją najnowszą. Zastosowanie w układzie zasilania wtrysku jednopunktowego zamiast poczciwego gaźnika znacznie poprawiło kulturę pracy, a dla właściciela, literki MPI dumnie spoglądające na niego po otwarciu maski z plastikowej czarnej obudowy silnika, były powodem do nie byle jakiej dumy. Elastyczność pozostawała na akceptowalnym poziomie. Bez zbytnich szarpnięć można było poruszać się autem na piątym biegu już z prędkością 70 km/h. Oczywiście, 68 KM nie było w stanie wcisnąć podróżujących w fotel. Ale czyż o to wtedy - w 1998 roku - chodziło?
4,0
Skrzynia biegów
Nie można mieć zastrzeżeń do pracy skrzyni biegów. Pracowała ona zawsze cicho i bez zgrzytów. Wybieranie przełożeń odbywało się precyzyjnie z oporem, który nie był ani za mały, ani za duży...
4,0
Układ jezdny
Autko prowadziło się bardzo dobrze. Zawsze zachowywało wybrany kierunek jazdy i nigdy nie było skłonne do nieprzewidywalnych zachowań. Na pochwałę zasługuje fakt,że układ bardzo dobrze tłumił nierówności wzdłużne. Z poprzecznymi było już gorzej. Przy komplecie pasażerów zdarzało się słyszeć bardzo nieprzyjemne dźwięki spowodowane dobijaniem nadwozia i szorowaniem założonych dodatkowo plastikowych przednich i tylnych chlapaczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Trudno dziś znaleźć auto, które legitymowałoby się tak dobrą widocznością jak Skoda Felicia. Nisko poprowadzona linia okien bocznych, cienkie słupki A i B oraz niezbyt pochylona przednia szyba sprawiają, że w tej kategorii samochód znajduje się w ścisłej czołówce.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Pomimo braku regulacji jej kolumny, nie ma powodów do narzekań. Obsługa przyrządów zupełnie intuicyjna, wszystko znajduje się pod ręką. Po przesiadce z innego auta kierowca nie będzie miał żadnych kłopotów ze znalezieniem się w kabinie tego auta. Nasze zastrzeżenia budzą zbyt krótkie dźwigienki kierunkowskazów i wycieraczek, które - by je obsłużyć - wymagają od prowadzącego posiadania... palców pianisty!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej kategorii naprawdę nie ma się do czego przypiąć. Wentylacja i ogrzewanie pracuje doskonale. W mroźne dni auto nagrzewa się błyskawicznie za sprawą silnika wykonanego z aluminium, a skuteczność nawiewów nigdy nie zmusza podróżujących do przecierania zaparowanych szyb!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W klasie B Skoda Felicia zawsze znajdowała się w czołówce jeśli chodzi o ilość miejsca we wnętrzu. Dla kierowcy i pasażera z przodu zapewniono bardzo dobre warunki podróżowania. Na tylnej kanapie natomiast sytuacja będzie wyglądać bardzo nieciekawie, ale tylko wtedy, gdy zasiądą tam trzy osoby. Przy dwójce podróżujących powodów do niezadowolenia nie będzie. Nawet pasażerowie o słusznym wzroście nie będą dotykać głowami podsufitki, gdyż zawsze nad głową pozostaje kilka centymetrów zapasu...
4,0
Wyciszenie
Przy zachowaniu prędkości podróżnej w granicach 100 km/h w kabinie jest dostatecznie cicho i prowadzenie rozmów nie jest absolutnie uciążliwe. Głośniej robi się, gdy zapragniemy przekroczyć 120 km/h. Odgłos pracy silnika słyszalny w mieście można by zniwelować stosując lepsze wygłuszenie ściany grodziowej iwyposażając wewnętrzną stronę maski w matę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Choć silnik 1.3 nie należy do oszczędnych - zużycie paliwa w mieście ok. 9 l/100 km, na trasie - ok. 7 l/100 km, ekonomiczność tego auta należy uznać za całkowicie zadowalającą. A to za sprawą olbrzymiej dostępności części zamiennych, których ceny są bardzo przyjazne dla, nawet najchudszych, portfeli. Prostota konstrukcji i stosunkowo mała awaryjność pozwalają umiejscowić ten samochód w szeregu pojazdów ekonimicznych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart swoich pieniędzy!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez dwa lata użytkowania auta i 20 000 km przebiegu nie wystąpiły żadne usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Felicia II Hatchback