Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kamiq Crossover

Konrad, 2 lata temu
Silnik 1.0 TSI 110KM 81kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Kamiq Crossover 1.0 TSI 110KM 81kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Fajny mały samochodzik. Wybieraliśmy pomiędzy Renault Captur, Kią Sonic a Skodą. Wybór padł na Skodę ponieważ, jest najwygodniejsza, najcichsza, najprzestronniejsza, najbardziej komfortowa. Tylko skoda jest samochodem, którym mogą podróżować 4 osoby. Kia de facto jest samochodem dwu osobowym, ponieważ na tylną kanapę nie wsiądzie nikt kto ma nogi. Kąt oparcia tylnej kanapy w Renault można porównać tylko z "kanapą" w Fiacie 126p. Ilość miejsca z przody w Skodzie też bije resztę na głowę, zwłaszcza jeżeli chodzi o szerokość kabiny. Trochę się obawiałem że 110KM może być za mało, ale teraz uważam że do tego autka to optymalny wybór. Skoda jest bardzo lekka, nie ma problemu z wyprzedzaniem a prędkości "nieco" ;) większe niż autostradowe nie męczą Kamyka :) Przyspiesza "bez proszenia". Teraz wady. System info rozrywki to porażka, telefon łączy się z nim 2 razy na 10 prób. Na szczęście i tak z tego nie korzystam. System START - STOP. Ten urzędas, który wymyślił konieczność montowania tego g...na w samochodach powinien być poddany długim i bolesnym torturom ;) Zdarza się że system ten wyłączy silnik ale go nie uruchomi, trzeba to zrobić samemu, a stoimy na światłach. Na szczęście Kamyk ma wielki "guzior" do dezaktywacji tego djabelstwa, co nie w każdym samochodzie jest oczywiste. Przebieg 5000 ale system nie pozwala wybrać więcej niż 1000 km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy, dziarski, cichy, oszczędny a moc optymalna.
4,0
Skrzynia biegów
DSG na niskich obrotach zdarza się jej delikatnie szarpnąć.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sprężyste a jednocześnie komfortowe. Elektryczne wspomaganie działa świetnie a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny.
5,0
Karoseria
Pudełkowata a co za tym idzie bardzo praktyczna. Większy prześwit powoduje że wygodnie się wsiada.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest OK :) bo ma szybę. Czujniki i kamera to konieczność. Żeby samochód wypadł dobrze w testach zderzeniowych musi mieć grube słupki a to ogranicz widoczność.
3,0
Ergonomia
Obsługa większości systemów odbywa się poprzez "tablet" wbity w deskę rozdzielczą. Żeby coś włączyć lub wyłączyć trzeba się przekopać przez wielopoziomowe menu. W tej kwestii VW dał ciała. Na szczęście temperaturę klimatyzacji można regulować "po staremu" ale kierunek nawiewu już nie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna na szczęście pozostał szczątkowy "panelik" do regulacji temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko tej klasy, REWELACJA
5,0
Wyciszenie
Kompletne zaskoczenie. BARDZO cichutka, nawet przy prędkościach 140+ nie trzeba się wydzierać do osób na kanapie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco oszczędny. W trasie, jeżeli nie łamiemy przepisów 5,2 - 5,4. Na autostradzie nie chce palić więcej niż 5,8. W mieście "łyknie" 6,8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najdroższy z pośród tych, które brałem pod uwagę ale warto dopłacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd brak awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kamiq Crossover