Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kodiaq SUV

DDz, ponad rok temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Kodiaq SUV 2.0 TSI 190KM 140kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik robi swoją robotę. Choć parę KM bym mu dodał.
Karoseria : Jest piękny. Co tu dużo mówić. Nie jest anonimem wśród innych samochodów, szczególnie w wersji Sportline. Szkoda, że nie ma prawdziwych wydechów a tylko atrapy (jeżeli można tak to nazwać).
Przeniesienie napędu : 5+
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : WYKOŃCZENIE W ŚRODKU TO KPINA Z KLIENTA. Przez to więcej bym nie kupił Kodiaqa. A najgorsze jest to, że mam jeszcze Superba..
3,0
Całokształt
Słodko-gorzkie trzy gwiazdki. Powoduje zarazem radość z jazdy, jak i rozczarowanie. Wersja Sportline w przepięknym kolorze ocean race przykuwa uwagę przechodniów. W środku aż tak nie powala na kolana. Powiedziałbym, że jest neutralna. Duży plus za virtual cokpit. Silnik o mocy 190 KM z napędem 4x4 sprawdza się bardziej niż przyzwoicie. Skrętny i wygodny w mieście- nawet przy parkowaniu. Bagażnik duży i całkiem ustawny. Dla rodziny z dziećmi może stanowić atut, który skusi do zakupu. Tylko te wykończenie w środku... Trzy kropki nie odzwierciedlają mojego niezadowolenia, które zabija radość z jazdy. Tam dosłownie WSZYSTKO trzeszczy. Samochód za spore pieniądze, w jednej z najbogatszej wersji powinien zachować choć trochę pozorów. Jeżeli Škoda aspiruje do aut bardziej premium to przy takim wykończeniu może zapomnieć o jakichkolwiek laurach..
Wrażenia
4,0
Silnik
190 KM w napędzie 4x4 daje radę. Nie ma strachu wyprzedzać. Zrywny, choć ta dziura związana ze start stopem może irytować. Spalanie bardzo przyzwoite jak na taką wagę i ogólne gabaryty. Średnia poniżej 10l/100km w cyklu mieszanym to bardzo realistyczny scenariusz. W trasie najniższe spalanie 6.8l/100km. DA SIĘ.
4,0
Skrzynia biegów
Typowe DSG- czasem zakręcone jak termos. Ale do najgorszych skrzyń jej daleko. Być może przydałby się ten 8 bieg.
5,0
Układ jezdny
Tutaj bez rządnych zarzutów.
5,0
Karoseria
Bardzo dobre spasowanie elementów. Lakier całkiem odporny na odpryski i zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo przyzwoita. Szyba przednia jest wręcz ogromna. W tym samochodzie można poczuć się wywyższonym. Lusterka dają świetne pole widzenia. Kamera cofania dobrej jakości.
5,0
Ergonomia
Jest po prostu przemyślany w środku kabiny, jak i w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I grzeje, i ziębi. Nie mam żadnego negatywnego wspomnienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo to za mało powiedziane. Zasłużone gwiazdki.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach głośno jak w traktorze. Materiału wyciszającego jak na lekarstwo. Widziałem na własne oczy rozebrane drzwi Kodiaqa. Tam praktycznie NIE MA NIC, co mogło by poprawić komfort jazdy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam gwarancję, a więc ciężko powiedzieć, jak to jest na własnej skórze. Gdyby paliwo w Polsce było w normalnej cenie to tankowanie nie byłoby uciążliwe (choć uważam, że bak mógłby być większy). Mój serdeczny przyjaciel ma Kodiaqa z 2018 roku, parę napraw za sobą i nie nadszarpnęły mocno budżetu. Wizyta w serwisie pozakonkursowa (wymiana oleju z filtrem) to koszt niecałych 800 zł. Ale cena wycieraczek (370 zł) to śmiech na sali. Marża..
2,0
Stosunek jakość/cena
Tu zaczynają się schody związane z wykończeniem. Dekory to jeden wielki plastik. Trzeszczą przy każdym dołku lub łączeniu asfaltu. Jestem już po naprawie trzeszczącego elementu, który okazał się jakimś złym nitem. Przy słupku było słychać jakby coś w środku się poruszało. Prawy schowek to horror. Każde dotknięcie dekoru sprawia, że jakaś część mnie umiera. Co z nagłośnienia Cantona jak wszystko trzeszczy przy głośniejszym słuchaniu muzyki. A w serwisie stwierdzili, że reklamacja jest bezzasadna. Wyzerowali mi ustawienia nagłośnienia i stwierdzili, że jest okej. Jeden z panów stwierdził nawet, że to po prostu taka jakość. I w sumie to on nic nie obiecywał mi. Boję się, co dalej. To dopiero przecież niecałe 40.000 km..
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Incydent z samozamykającym się samochodem. Wymieniono moduł i klamkę, która była źródłem problemu. Oczywiście, serwis zaczął od wymiany baterii, za którą trzeba zapłacić bo gwarancja nijak ma się do takiej wymiany. No, ale doszli, co było nie tak, więc za to duży plus. Z innych drobnych awarii, które odnotowano to uszkodzony łącznik stabilizatora. Wymieniono w ramach gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać- nic poważnego się nie dzieje. Jedna gwiazdka minus za awarię klamki (może dlatego, że zatrzasnęło mi się 5 tygodniowe dziecko).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kodiaq SUV