Szukaj

Lista ocen Skoda Octavia I (713) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 823 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Piotr
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Układ jezdny jest poprawny, kierownica stawia opór podczas obracania, co dla mnie jest na plus. Podczas dynamicznej jazdy czuje samochód, reaguje on prawidłowo na moje komendy kierownicą. Z tym że jest jedno zastrzeżenie - wszystkie te warunki są spełnione do prędkości 150 km/h. Jechałem nim na autostradzie 160 km/h i miałem wrażenie, że powoli to samochód przejmuje nade mną kontrolę :P Może to kwestia małego doświadczenia za kółkiem. Ale...
2,0
~obiezyświat
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Po przesiadce z Suzuki Grand Vitara i trasie 3200km po całej Szkocji(Highland-sama północ gdzie najpiekniej) myślałem ze szału dostanę, na 1 noclegu na dziko przy zawracaniu na nierównej trawie zaraz Skodzina zawisła--ledwo ją wydostałem, nastepnie z 500 razy przytarłem osłoną o bardzo nierówne,pofałdowane szkockie drogi ,na zakretach buja trzeba uważać,w miastach -szczegolnie tych brzydkich angielskich sa tysiace garbów które służa TYLKO i...
4,0
~Ayor
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Zawieszenie twarde jak jasny gwint. Teleskopy mam Bilstein Touring (niebieski) a mimo to komfort jazdy jak w T-34. Fajera (tzn. przekładnia kier.) ma dobre przełożenie i auto dobrze reaguje na ster; przy przebiegu 239 tkm w zawieszeniu nie mam żadnych stuków-puków. Jest dość niezniszczalne. Z wyjątkiem łożysk osi przedniej. Tu warto zaopatrzyć się w pół wiadra takich łożysk. Najlepiej FAG bo SKF padają co dwa miesiące (oczywiście NIE używamy...
3,0
~maciek
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
Zawieszenie twarde i bardzo głośne. Przy podjechaniu nad jeziorko po dziurawej polnej drodze skacze jak \"kaczka\". Dopiero przy obciążeniu 4 dorosłymi osobami można przejechać bez obaw wyrwania nadkoli czy plastików i osłon pod zderzakiem. Tak samo przy zjeżdżaniu z krawężników - przód leci w dół i można wyrwać nadkole. Wcześniej a nawet równocześnie ze Skodą jeździłem Oplem Astra F(6 lat) i tam takich problemów nie było na tych samych...
4,0
~Leszek
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
I tu pierwszy mankament skody Oktavi I . Przede wszystkim jest to typowa niemiecka twarda konstrukcja - mało komfortowa . Zaletą są śmieszne koszty napraw. Podstawowym mankamentem jest zbyt niskie zawieszenie przodu auta , co szczególnie zimą skutkuje urwaną płytą ochronną silnika. Ponadto skoda słabo radzi sobie z kostką brukową , jadąc po takiej drodze ma się wrażenie , że się rozpadnie. Bardzo dobrze natomiast radzi sobie ze zwalniaczami na...
2,0
~Koto111
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Ogólnie kiepskie zawieszenie, kiepsko sie prowadził, był twardy ale jednocześnie niewiele trzeba było aby obsiadł, przy tych parametrach oczekiwał bym raczej jakiejś żywotności jednak jej też zabrakło, zaletami była prostota i bardzo dobra zwrotność auta.Kilka razy zażuciło tył,zaznaczam, że niemiałem problemów ze zbieżnością ani z kołami,przy 205oookm musiałem wymienić drązek kierowniczy oraz końcówke, łączniki stabilizatorów przód, przy...
4,0
~Hubert89k
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Trwałe, proste zawieszenie. Klasyczny McPerson z przodu, belka na tyle. Większość octavii I ma wyjątkowo nisko zawieszony przód i tutaj trzeba uważać na krawężniki, i wyboje by miski olejowej nie urwać. W mojej Octavii od nowości (nie wiem skąd to wynika) ale mam z przodu i z tyłu ok 2cm większy prześwit co mnie ratuje w konfrontacji z wybojami i krawężnikami, a i próg zwalniający nie straszny :) Poza tym, zawieszenie dość głośne, wybieranie...
4,0
~Przemo
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Coś twardy samochód jeśli dodamy do tego koła o rozmiarze 205/55 R16. Na koleinach trochę buja, ale wszystko do opanowania. Nie jest to zawieszenie jak w samochodach z klasy wyższej, ale daje się komfortowo podróżować przy normalnych prędkościach. Jeśli chodzi o eksploatację to: zawieszenie przód komplet przy 180000, zawieszenie tył i układ kierowniczy komplet 220000, łożyska przód standardowo co 120000 (więc czas na wymianę bo już słychać :),...
4,0
~Krzysztof
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Oryginalny układ jezdny jest trochę nieprzyjemny, więc najpierw postanowiłem wymienić całe zawieszenie dobierając inne amortyzatory i sprężyny oraz zmienić koła na 17", po tych bardzo tanich zmianach, auto aktualnie jeździ tak, że czuję się bezpiecznie, a dodatkowo po przyzwyczajeniu się, uważam że jest bardzo przewidywalne, w przeciwieństwie do nowszych aut, gdzie aktualnie mam uczucie braku kontroli. Pozostaje jeszcze tylko kwestia...
2,0
~Viniu
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
Tu mam najwięcej zastrzeżeń. Zawieszenie to element, którego w tym aucie nie akceptuję. Na dziurach zbyt twardy i trzęsie niczym wóz drabiniasty, a na zakrętach wychyla się jak stara łajba na morzu. Kompletna niekonsekwencja konstruktorów. Jak ma być twardo, to niech chociaż na zakrętach będzie sztywno, a jak na zakrętach się buja, to niech nierówności wybiera miękko. I to mimo wymiany amorków na Bilsteiny B4. Do tego Strasznie skrzypiące...
Skoda Octavia I