Szukaj

Lista ocen Skoda Octavia II Kombi Facelifting (47) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 30 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~T.
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
DSG. Nie mam doświadczenia w automatach, choć zdarzało się jeździć wcześniej. Ale to mój pierwszy własny. Skrzynia okrzyczana najlepszą na świecie, więc spodziewałem się ideału. A do tego trochę brakuje. Faktycznie nie czuć zmian biegów, jak się przyspiesza w miarę dynamicznie. Ale jeżeli ktoś jeździ po mieście, gdzie gazu wciska się mniej, to czuć zmianę. Nie są to szarpnięcia, ale nie mniej jednak. Z kolei na trasie trzeba nauczyć się, aby...
1,0
~ouragan
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Biegi wchodzą cudownie. Jedyna gwiazdka. ZESTOPNIOWANIE skrzyni doprowadza człowieka do rozpaczy. Ruszamy: na jedynce jak już wspomniałem silnik się dusi a jechać nie chce. Na dwójce musimy (!) go dociągnąć do 60 bo dopiero tu zaczyna się pole do poruszania się na 3 biegu czyli gdzieś ledwo 1900 obrotów. A gdzie czwórka? W prędkościach miejskich 60 km/h wbicie czwórki powoduje zadławienie wozu (1500 obrotów i zero mocy!). No to czwórka minimum...
5,0
~Zenosik
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 110KM 81kW
6-biegowa skrzynia spisuje się dobrze. Po mieście można spokojnie poruszać się na czwórce (licznikowe 55-60km/h). Co prawda komputer podpowiada, żeby wrzucić już 5, ale ignoruję to, bo nie chcę niepotrzebnie męczyć silnika. Szkoda, że nie da się wyłączyć tych podpowiedzi... Skrzynia pracuje lekko. Bardzo rzadko, ale jednak, chrupie przy wrzucaniu wstecznego. Pewnie byłoby częściej, gdyby nie mój automatyczny odruch wrzucania trójki...
5,0
~mietek
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI PD 140KM 103kW
DSG6 to świetna skrzynia. Wymiana oleju i filtra w skrzyni co 60 tys. km i przy 215 tys. km przebiegu, wszystko działa ok. Jak ktoś ma możliwość, zalecałbym zmianę oprogramowania skrzyni DSG aby obroty silnika w trybie D nigdy nie schodziły poniżej 1500 obr. Tryb S nie nadaje się do zwykłej jazdy w tej Skodzie, jak to jest w przypadku np. Passata B8 w którym jeździć można tylko na S inaczej zarżniemy układ korbowy. Nie warto bawić się w eco...
2,0
~LexNx
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
tutaj całkiem nieźle, jeśli chodzi o skrzynię, bo jak czytam, że coś się dzieje w tą skrzynią, to ja miałem przejechane 320 000 km na oryginalnych sprzęgłach. No ale obraz psuje mechatronika - usterkowa bardzo. Pierwsza wymiana przez ASO przy 161 000 km. Potem była jeszcze druga chyba przy 220 000 (na gwarancji, ale ponad tydzień bez samochodu). A trzecia wymiana tuż przed 300 000 km w jednym z warszawskich serwisów.
5,0
~Michał B.
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
1 i 2 bardzo krótkie, 3 średniej długości, ale 4 i 5 mega długie, co powoduje że brak szóstego biegu nie jest taki uciążliwy. Przy 140 kmh obrotomierz wskazuje 2675 obrotów, więc jest spoko. Jednak samochód jest wyposażony w tzw. suflera i nie należy się nim sugerować, ponieważ jazda wg wskazówek komputera źle wpływa na silnik. Komputer podpowiada jazdę na 5 biegu już przy 60 kmh - absurd.
5,0
~gruby dick
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Przy włączonej klimie zdarza się, że gaśnie przy ruszaniu, ale może ja ruszać nie potrafię... precyzyjna. szósty bieg troszkę długi. aha, jadąc na czwórce z prędkością 50 km/h w samochodzie jest za głośno. drży. może to niektórym przeszkadzać, szczególnie tym, którzy zwracają uwagę na podpowiadacza zmiany biegów (ekonomiczna jazda). tutaj na pewno dsg byłaby idealna. wiem, ponieważ sprawdziłem.
4,0
~Adam
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Odrobinę przeszkadza krótka jedynka. Ale jeśli nie rozpatruje się tego samochodu w kategoriach wyścigowych to nie mam się do czego przyczepić. Biegi wchodzą czysto, chociaż zdarza się że trzeba je mocniej "dopchnąć". Nie ma problemu przy niskich temperaturach
5,0
~Karter
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Choć zaczynałem od "manuali" (PF 125P, VW Golf I, Volvo 240, Opel Vectra I) to potem już tylko automaty. Jestem zdecydowanym zwolennikiem skrzyń automatycznych, a co za tym idzie trochę już zjeździłem samochodów z automatami. Ta skrzynia (DSG7) dla mnie jest rewelacyjna.
5,0
~Tomek
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
DSG. Nic dodać, nic ująć. Ważne, aby olej w skrzyni (jest niestety drogi) wymieniać co 30kkm, a nie co 60kkm. Przy normalnym użytkowaniu nic się nie dzieje. Jak ktoś chce poszaleć, to niech nie kupuje automatu, nawet najlepszego. Automat lubi spokojną, płynną jazdę.
Skoda Octavia II Kombi Facelifting