Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting

Adam, 6 lat temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Duży plus dla silnika - daje dużo frajdy z jazdy przy zachowanym rozsądnym apetycie na paliwo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : żarówka mi się przepaliła raz
5,0
Całokształt
Auto oceniam na 5 gwiazdek. Głównie dlatego że nie tylko spełnia moje oczekiwania ale również bardzo mile mnie zaskoczył. Szukałem dynamicznego kombi przez które nie będę płakać na stacjach benzynowych a które jednocześnie da mi przyjemność z jazdy. Do zakupu skody z tym silnikiem podchodziłem z dużym dystansem - głównie z uwagi na liczne komentarze w internecie na temat awaryjności tej jednostki i problemów z "braniem oleju". Zdecydowałem się na zakup tylko dlatego że znalazłem samochód z pewnego źródła i ze sprawdzoną historią - nie żałuję. Mając na uwadze problemy z olejem - na bieżąco monitoruję jego stan, regularnie wymieniam olej i filtry i jak narazie nie mam żadnych problemów. Profilaktycznie za parę tysięcy planuję wymianę rozrządu i (mam nadzieję) będę miał bezproblemową eksploatację przez najbliższe kilka lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem bardzo mile zaskoczony zarówno jego dynamiką jak i apetytem na paliwo. Samochód ładnie się zbiera, nie ma problemu z wyprzedzaniem a przy tym nie ma zjawiska wiru w baku. Silnik jest cichy i nawet przy większych prędkościach nie przeszkadza w jeździe. Do tego daje dużo radości z jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Odrobinę przeszkadza krótka jedynka. Ale jeśli nie rozpatruje się tego samochodu w kategoriach wyścigowych to nie mam się do czego przyczepić. Biegi wchodzą czysto, chociaż zdarza się że trzeba je mocniej "dopchnąć". Nie ma problemu przy niskich temperaturach
4,0
Układ jezdny
Jeździ się bardzo komfortowo. Układ odwzorowuje nawet najmniejsze ruchy kierownicą. Dobrze się zachowuje na zakrętach - nawet przy większych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna, duże lusterka dobrze wyprofilowane słupki - nie ma problemu z jadą do tyłu. A czego oczy nie widzą - zobaczą czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Zarówno linia zewnętrzna jak i wnętrze samochodu oceniam bardzo pozytywnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, ogrzewanie ogrzewa - czyli spełnia swoje zadanie. Natomiast do tego punktu można mieć trochę zastrzeżeń. Brakuje bardziej precyzyjnej możliwości ustawienia nawiewu (czasami najniższy bieg wentylatora trochę dmucha, a z wyłączonym dmuchaniem nie działa klima). Ogrzewanie za to jest bardzo dobre. Szybko się nagrzewa i po paru chwilach jest już ciepło w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podejrzewam że drużyna koszykarska nie miała by problemów z komfortowym podróżowaniem - a więc dla przeciętnej rodziny miejsca będzie pod dostatkiem. Jako kierowca (183cm) mam sporo miejsca na nogi a i za mną jeszcze ktoś wygodnie usiądzie. Wygodne fotele dobrze trzymają na zakrętach. Podłokietnik daje komfort jazdy na trasach. Nic tylko jeździć
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest całkiem cicho. Oczywiście dochodzą odgłosy silnika, opon itp. ale nie przeszkadza to w codziennej jeździe - nawet na trasach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza ubezpieczeniem - to większych kosztów nie miałem. Standardowa wymiana płynów i filtrów nie przyprawia o łzy. Co ważniejsze koszty paliwa też mnie miło zaskoczyły. Przy jeździe miejskiej zejście poniżej 9l to nie jest nic niezwykłego (a w trasie można nawet zejść poniżej 7). Oczywiście można mocnej przycisnąć i osiągnąć dwie cyferki na ekranie spalania, ale ja na szczęście rzadko je widuję (a nie uważam że wolno jeżdżę)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jestem bardzo zadowolony z zakupu tego samochodu. Fakt zapłaciłem za niego trochę drożej bo odkupiłem auto od firmy, ale miałem za to pewność że jest ono z wiarygodnego źródła i że było regularnie serwisowane. Dzięki temu nie musiałem inwestować w niego ani złotówki extra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Aktualnie tylko wymiany eksploatacyjne i żadnych usterek. Nie wiem czy można to uznać za defekt czy za własne widzi-misie, ale miałem wrażenie że przy tej mocy i przy seryjnych oponach samochód się trochę ślizgał - więc zmieniłem koła na trochę większe - ale to już dla własnej wygody a nie z konieczności
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
aktualnie brak - i oby tak zostało. Z uwagą przyglądam się silnikowi czy nie dzieje się z nim coś złego. Ale aktualnie bez problemów. Profilaktycznie wymiana rozrządu za ok. 10tyś i regularna wymiana powinny uchronić silnik przed awariami

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi Facelifting