Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb I

Kluko, 15 lat temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.8 T od Audi - silnik już opisany na wszystkie sposoby - ale jak ktoś nie sprawdzi ten do końca nie będzie wiedział - że istota motoryzacji to TURBO.
5,0
Całokształt
Samochód za 30k z górką, przy tej mocy, objętości, niezawodności no i nie mówić komforcie (nie mylić z prestiżem) jak jego bliźniak A6 (tylko mniejszy w środku i droższy o kilkanaście K) zasługuje na pochwały. Przy wyposażeniu Prestige brakuje tylko skurzanej kierownicy. Cała reszta (pełne podświetlenie, ksenony, chłodzone schowki, climatronic, inne bajery) dają poczucie dobrze zainwestowanych pieniędzy na dłuższy okres użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik po tuningu (allegro - 400 zł - polecam). 192 kucyki i samochód nie do poznania. Przejechałem bez chipa 2000 km zaraz po zakupie i już bym się nie zamienił :) Brak mocy mu nie dokucza, jak chce się wcisnąć powyżej 3tys obrotów rakieta. poniżej spokojna jazda i kultura pracy jak przy normalnym R4.
4,0
Skrzynia biegów
trochę słabo zestopniowana na autostrady - przydałby się nadbieg - szczególnie że po tuningu przesunął się moment obrotowy i moc turbiny na niższe obroty. W mieście wszystko ok, na trasie 4 bieg całkiem zbędny.
4,0
Układ jezdny
Wiadomo że na polskich drogach zawieszenie aluminiowe nie jest idealne - ale fura trzyma się drogi, komfort bardzo dobry - sportowa jazda na wprost dobra, w zakrętach przy tej masie i mocy nie ryzykuje i odpuszczam - rodzina, dziecko, spolerowany lakier...
Komfort
4,0
Widoczność
jak ktoś się przyzwyczai do gabarytów to się prawie wszędzie zmieści. Pod supermarketem koszmar z tylnimi drzwiami - jak w stodole - trzeba wypatrywać szerszych miejsc. Przy awarii czujek parkowania koszmar z parkowaniem na koperte.
5,0
Ergonomia
wszystko kalka w VW Passata B5 - do niczego nie da się przyczepić - miejsca tyle że nikt nie musi regulować foteli. 2 schowki chłodzone - ilość schowków zadziwia, przełączniki tam gdzie mają być i już nawet wybaczyłem że nie ma zegara na środkowej konsoli (ustawiłem wyświetlanie na radiu i żona się już nie dopytuje :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic (nawet dobrze że nie dwustrefowy) wszystko załatwia w mig - nagrzewnica na 5+. obsługa wentylacji prosta jak cep, nie trzeba być geniuszem aby wszyscy na pokładzie byli zadowoleni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, naprawde dużo myślałem nad Vectrą 2.0 turbo kombi. z perspektywy czasu podjąłem dobry wybór - kto chce się nie martwić o miejsce to wybiera Superba. Przód - tył - przód = w tym samochodzie to nie ma znaczenia :)
4,0
Wyciszenie
nie wiem czy coś poza S klasą zasługuje na 5, ale ten samochód jest w tym dobry. Nie słychać nic co może być niepokojące, a muzyczka słodko szumi jak się łyka kolejne kilometry.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż - jak się chce mieć chipa to nie można liczyć na to że się ostro oszczędza. Od samego początku liczyłem się z instalką gazu - BRC zamyka wszystkie wątpliwości - po prostu nie czuć że się ma dodatkowe 42 litry LPG na pokładzie. Samochód cieżki, zwinny i nie można oczekiwać że będzie palił <10 litrów gazu. na benzynie bez chipa miasto/trasa130/trasa100 11,5/9/7,5 LPG z chipem miasto/trasa 130/trasa 100 12,5/12/10.5 Ceny zamienników wiadomo - śmieszne, eksploatacja nie wiele się różni od segmentu B - ale jazda już na pewno tak.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze można kupić nowego Logana. Ja za 3 letni samochód z tym silnikiem chciałem wydać tyle ile miałem na ten cel (no może dołożyłem 2K). Silnik za naprawde śmieszne pieniądze (400 zł) ma teraz parametry 2.8 V6, które to silniki w automacie zostawiają na stacji 4 litry więcej wachy (no i instalka LPG do nich jest droższa o 1000zł). A tak cichociemny dorównuje osiągami 95% samochodom lub je spokojnie przewyższa. Podsumowując - rozsądek, nie wychylanie się i przyjemność z dobrze zainwestowanych funduszy - Superb jeszcze długo będzie śmigał po drogach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zawieszenie miękkie i trzeba raz po raz coś zmieniać. Poza tym to VW - jak coś się raz dobrze zrobi to trzeba długo czekać aż coś ponownie wyskoczy. Uwaga na elementy elektryczne - jak raz zwariuje komputer to później ciężko się połapać o co mu chodzi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem poważnych mankamentów. Do samochodu przymierzałem się długie miesiące więc wiedziałe, co biorę. Jedyny mankament to obawa o zawieszenie - aluminium to za drogi stop na polskie asfalty.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb I