Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Yeti Minivan

BzykoLTD, 12 lat temu
Silnik 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Yeti Minivan 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Haldex IV generacji w zimie jes naprawdę świetny - zawsze byłem zwolennikiem stałego napędu na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym, ale mam wrząenie, że sprawność tego napędu, za wyjątkiem sytuacji ekstremalnych jest wystarczająca, a jednocześnie w zamian znacząo obniża spalanie. Oczywiście sam Haldex bez tego silnika i świetnych chamulców byłby niewiele wart. Jakżesz szkoda, że DSG jest niedostępna z tym silnikiem.
4,0
Całokształt
Byłoby doskonale gdyby nie niemożność skonfigurowania skrzyni DSG do tego silnika. Niestety audi nie spina tego silnika z DSG (tak na marginesie to silnik Audi, nawet znaczków nie zmienili) Oczywiście drobne niedoróbki są: - Nie można swobodnie unieść wycieraczek aby nie uszkadzać lakieru maski - oblodzenie okolic klapy bagażnika uniemożliwia otwarcie bez szkrobania - standardowo - wsteczny w tym samym kierunku co jedynka Poza tym co ważne to jedno z niewielu aut tego typu które mi się podoba. Jest niepozorne, ale ma coś świerzego w sobie, co wyróżnia go in plus z masy jednakowych brył - jak dla mnie nijakich i bez ksztyny charakteru.
Wrażenia
5,0
Silnik
Charakterystyka jak w dieslu tylko znacznie lepszy zakres użytecznych obrotów. Cichy, mocny, niezbyt paliwożerny.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na mój gust fatalne zestopniowanie jak na suva bez reduktora - auto tylko na dobre drogi, zresztą większość konkurentów cierpi na to samo. Do suva szczególnie przydałyby się znacznie skrócone 1 i 2 natomiast 6 wydłużona, szczególnie przy tak mocnym silniku. Po co mi na dwójce osiągać ponad setkę - wolałbym móc ruszać z dwójki i osiągać 50-60km/h a jedynkę móc wykorzystać na bardzo stromych lub bardzo dziurawych odcinkach.
5,0
Układ jezdny
Sztywno, co lubię, i dzięki temu bezpiecznie i szybko. Swietne hamulce, niskoprofilowe szerokie opony, niezły układ kierowniczy. W ziemie Haldex IV generacji jest świetny, przyspieszanie jest wyraźnie lepsze niż hamowanie co jednak jest dość niebezpieczne bo można przeszarżować. Ogólnie układ jezdny jest świetny. Jedyna wada to niewyłączalne esp i co za tym idzie przeszkadza w jeżdzie po śliskich nawierzchniach, choć oczywiście w podbramowych sytuacjach może poratowć.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma rewelacji ale ze względu na kształt nadwozia nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Na tle innych niewielkich suvów jest bardzo dobrze. W porównianiu z rozwiązaniami Vanów już nie tak dobrze, ale to przecież nie ten segment.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja - rewelacji nie ma ale wystarczy. Ogrzewanie - masywny przewymiarowany silnik z żeliwnym kadłubem potrzebuje czasu by się zagrzać ale i tak jest znacznie lepiej niż w przypadku diesli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny z dwójką małych dzieci idealnie a jednocześnie auto zachowuje znośne rozmiary co według mnie jest ogromną zaletą. Nie toleruje wielkich ciężkich aut dla których zwinność to pojęcie kompetnie obce.
4,0
Wyciszenie
Silnik musi być słychać i tu jet w sam raz, nawet przy wysokich prędkościach obrotowych silnik pracuje tak jak powinien. Oczywiście ze względu na kształt nadwozia i szerokie niskoprofilowe opony hałas przy nadmiernych prędkościach mógłby być mniejszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dobre jak na turbodoładowaną benzynę rozpędzającą półtoratonowe auto do setki w osiem sekund. Jednocześnie nie udaje się uzyskać ani spalania szczególnie niskiego ani wysokiego. Na powolnej trasie przy relaksacyjnej jeździe i tak jest około 7,0l/100km, natomiast przy sprawnej jeździe przez miasto nie przekracza 11,0l. Średnio zwykle wychodzi około od 8,5l-9,5l ale większość jazdy to 8-10kilometrowe odcinki. Jeśli chodzi o inne koszty - to skoda więc nie są wygórowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nic podobnie sprawnie i bezpiecznie jeżdżącego nie można kupić. Po upustach zapłaciłem 93tyś zł. Konkurenci: Tiguan 120tyś zł, Mini Countrymen 130tyś zł, BMW X1 150tyś zł, Subaru Forester turbo 150tyś zł. Jeśli ktoś szuka samochodu zwinnego, szybkiego, niedrogiego w utrzymaniu i całkiem przyzwoicie pakownego, a nie ma kompleksów, to nic lepszego w podobnej cenie nie znajdzie. Oczywiście płacąc 2 x więcej może mieć wyraźnie lepsze auto bo wymienione powyżej modele są co najwyżej trochę lepsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To zaledwie rok i 11000km więc żadnych usterek być nie powinno. Oleju nie bierze prawie wcale pomimo turbodoładowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To zaledwie rok i 11000km więc żadnych usterek być nie powinno. Oleju nie bierze prawie wcale pomimo turbodoładowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Yeti Minivan