Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando III SUV Facelifting

pjagod, 8 lat temu
Silnik 2.0 D 175KM 129kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ssangyong Korando III SUV Facelifting 2.0 D 175KM 129kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Samochód zadziwia mnie do dziś. Kompletnie bezawaryjny i przyjazny dla kierowcy. Jeśli zaakceptujesz markę i nieco staromodny wygląd licznika odwdzięczy się tym co lubimy najbardziej- brakiem kłopotów. Zdecydowana poprawa w stosunku do wersji sprzed 2013- poprawiono wszystkie znane wady. zatem jeśli chcesz kupic nowy NIe czytaj opisów modeli do 2013. Wprowadzą Cie w błąd. Zwróć uwagę na duże różnice pomiędzy modelami. Mój 175KM ma automat i 4x4- on nie będzie ekonomiczny ale bardzo stabilny i mocny. Zresztą opisze różnicę poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny diesel 175KM jest dynamiczny i potrafi być oszczędny szczególnie z manualną skrzynią biegów. Automat dodaję 1,5 lita na 100 km. Kolejny litr "stracisz na napędzie 4x4. W zakresie optymalnych obrotów bardzo dynamiczny. W mieście jednak na niskich obrotach męczy się. Polecam go dla pokonujących dłuższe trasy gdzie dogrzejesz go odpowiednio. Nie jest ekonomiczny i dynamiczny na zimno i na krótkich 2-3 Km trasach. Głośność silnika: Generalnie silnik słychać na niskich obrotach i do rozgrzania. Nie jest tu i nie może być porównywany do benzyny. Po rozgrzaniu cichy. i to co było wadą do 2013 - ekstremalnie cichy na trasie. Tu poprawa do 2013 KOSMICZNA. Przy 140 na autostradzie silnika nie słychać. Koniec. WNIOSEK: Diesel 175 AT 4x4 NIE dla kobiety po zakupy na lokalny targ i do domu.
3,0
Skrzynia biegów
Automatyczne skrzynie biegów w modelach do 2016 pochodzą z Australii z małej rodzinnej firmy, która w 2013 kupili chińczycy. Skrzynie te mają swoje wady ale i kilka zalet. Wady: 1. Fatalny moment startu- wciskasz i reakcja po 0,5s. jeśli lubisz sport ze świateł NIE dla ciebie. 2. Raz na kilka dni potrafi szarpnąć delikatnie- poprawiono kłopoty z tym od 2013 ale zdarza się- jednak jest to sporadyczne i bez znaczenia w codziennej jeździe. 3. manualna wersja zmiany biegów- taka sobie. Nie jestem ogólnie fanem ale działa. Tu proszę zapytać ekspertów. Zalety: 1. Poza wspomnianym rzadkim szarpaniem nie słychać i nie czuć zmiany biegu. Wszystko płynnie - doskonale sprawuje się na trasie. Na autostradzie górka?- nic sie nie dzieje.. cicho sprawnie i bez wycia. Tu bardzo duzy plus w stosunku do Kia. O niebo lepiej. 2. Super zmiana manualna jeśli chodzi o przycick na lewarku zmiany biegów- świetna lokalizacja. masz oczywiście też przyciski na kierownicy ale ten z kciukiem to genialne rozwiązanie. Do kopiowania w innych samochodach.
5,0
Układ jezdny
Świetny! Na ty mógłbym zakończyć ale spróbuję dodac kilka słów charakterystyki. Przypominam 175KM, 4x4 i AT. 1. Zarówno na asfalcie jak i na bezdrożach trzyma się jak przyklejony. Masa 1650 kg robi swoje. Wysoka buda miała się wychylac na zakrętach ale.. to mit. Nic się nie dzieje. Tam gdzie jest ciasny zakręt z ograniczeniem do 40 ty jedziesz 70 i nic. To zadziwia szczególnie, iz jeśli poczuytacie opisy i testy to każdy powie, iż zawieszenie stawia na komfort i jest dosć miękkie. To prawda. skąd zatem te zachowanie na zakrętach. nie mam pojęcia. W mojej ocenie wielka piątka z plusem. Sprawdzcie. Jeśli chodzi o teren i 4x4 to wymiata. Inne małe SUV w 2015 nie mają szans. Jak przesadzis z terenem to tylko wyrwiesz małe plastiki ochronne z przodu u dołu- drobiazgi. Jednak wyciagnie cię z błota , piachu. Jeśli nie wierzycie to sprawdzie na Youtube. Nie patrzcie na filmy fabryczne bo to ściemy. Jeden z portali polskich zrobił test napędu 4x4 ale cała kopalnia filmów jest z Rosji. Zobaczcie sami. Polecam. Nic nie pzresadzone. To ostatni mały SUV który tak się zachowuje. jeśli zatem masz dom na Mazurach w lesie i kupę błocka po drodze a nie chcesz auta ze sztywnym mostem masz rozwiązanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu kilka minusów: 2. Lusterko prawe zlewa się ze słupkiem A- samochodzy z prawej strony mogą być przez ułamek sek niewidoczne. 3. Z tyłu słabo- koniecznie kup wersję z czujnikami lub dokup kamerę cofania. Plusy: Do przodu i do góry oraz na boki super. Świetnie w lusterkach.
4,0
Ergonomia
u kolejne plusy z tylko jednym minusem choć względnym. Minus od razu: przycisk komputera pokładowego wyjechał na konsolę centralną. troche dziwne ale... Jest ogromny i znajdziesz go po omacku. Spróbujcie w Suzuki lub przy milionie przycisków na kierownicy. Dla mnie teraz to zaleta. zalety: 1. jak to w koreańczykach przyciski sa masywne i duże. Jedziesz i odruchowo trafisz w co potrzebujesz. 2. Ilośc przycisków jest minimalna jeśli zrezygnujsze z radia standardowego z malutkim wyswietlaczem. Jeśli chcesz kupić model 2016 nie bedziesz miał problemu - już są fabryczne radia z 7 calami na pokładzie. W starszym modelu kup radio 2 DIN i maskownice. Pasuje super. 3. Póleczka na telefon genialna- ogromny smartfon wejdzie bez problemu. 4. Schowki w podłokietniku duże. 5. schowek pasażera- bez szału ale jest podświetlony jasno. 6. Zegary- tu kilka uwag. Po pierwsze niektóre starsze modele i w opcji mają możliwość zamontowania zegarów LED- Chyba się to nazwywa SUPERVISION- zapytajcie eśli lubicie bajery. Sa one fajne choć bardzo Kolorowe. W stardardzie zegary są z epoki kamienia łupanego tzn dokładniej wyświetlacz komputera pokłladowego. Jest po prostu złoty i staromodny. Sa jednak plusy- czytelny jest strasznie i nie ma zbędnych bajerów. co najważniejsze pięknie sie daje ściemnić i w nocy nie razi. Zobaczcie nowe Kie i ich braci z choinką w nocy- kolega potrafi husteczke położyć... 7. Podświetlenie przycisków czytelne chyba, że szukasz dwóch przycisków przy skrzyni AT- tryb WINTER lub odblokowanie dzwigni. tego nie zobaczysz ale dobrze wiesz gdzie są- duże i porządne. 8. tempomat bez aktywnego tempomatu. jest dzwignia pod prawym palcem. obsługa GENIALNA. Do skopiowania przez innych. Jest świetny- ergonomiczny, łatwy w obsłudze i w mieście korzystam z niego w trybie ECO. PIątka. 9. dzwignie wycieraczek wysoko- myślałem ze to dziwne ale... już ie myślę. Dobra lokalizacja- tu mały koreańczyk zrobił świetną robotę. Reasumując: Wszystko na miejscu i przemyslane. Szału stylistycznego nie ma szczególnie ze standarowym zestawem zegarów za co obniżam ocenę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plusy. same plusy. Ciepło szybko. Cudowny przycisk odparowywania przedniej szyby. Tu inne moje poprzednie samochody nie mają szans najmniejszych. Fajna funkcja podgrzewania wycieraczek ogrzewaniem dolnej części szyby przedniej. Znamy to z koreańczyków innych od stu lat i to się sprawdza. Ogrzewanie foteli szybkie i efektywne, Aż czasami za bardzo. Polecam wersje z podgrzewana kierownicą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zacznę od tyłu. Hitem jest płaska podłoga z tyłu w aucie SUV z napędem na 4 koła. Zero tunelu środkowego. To chyba mówi samo za siebie. Wygodnie dla 2 osób a trzecia ma lepiej niż innych samochodach choc oczywiście w 4 lepiej. Isofiksy są na 2 tylnych siedzeniach. Miejsca full. Oparcie tylnych foteli są pochylane - do spania dla dzieci super. Przód stanadardzik choć nawet wysoki ma wygodnie za kierownicą. Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. Kolana po prawej stronie nie dotykają plastików konsoli środkowej (ja mm 180cm wyskokości). Pasażer z przodu do 175 cm nogi wyciągnie na maxa. Fotele wygodne choć nie jest to ekstraklasa. Podprcie lędziwowe regulowane za co brawa. NIE kupujcie skórzanej tapicerki- jakośc taka sobie. za to tekstylna jakości wzorowej. Stara szkoła jakości a nowoczesny wygląd. Tu nowoczesność a zegary jak u ludzi pierwotnych... cos trzymam afekt. Podsumowanie: jak na małego SUVA świetnie.
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach słychac ale to typowe. Na autostradzie cisza błoga. W stosunku do wersji sprzed 2013 o niebo lepiej. Tu piatka
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesel 175, 4x4 i AT pali sporo ale jest to porównywalnie do Kia i Hyunday 184 KM AT 4x4. Spalanie podobne do deklarowanego a le w optymalnych warunkach. Miasto: 1. Zima minus 20 , fotele podgrzewane włączone, szyby podgrzewane właczone , tryb WINTER. pierwsze kilometry do 13,5/100 2. Zima po rozgrzaniu silnika średnio 11/100 3. Zima jazda rozgrzanym silnikiem dłuższe dystanse- pzrestrzeganie przepisów i jazda ekonomiczna - 9,8l/100 4. Poza zimą - od 7,4 super ekonomicznie nocą do 11 dynamiczna jazda. POza miastem: 90 km/h trasa 2 pasmowa bez obciażenia minimalnie 4,7 średnio 5,3 120 kk/h 8,5 140 km/h 9,3 na autostradzie w 1- 2 osoby plus bagaże. Serwisy ok 1100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swietny jak za tą cenę. Nic więcej nie dodam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nia ma

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando III SUV Facelifting