Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando V SUV

Włodek, 2 lata temu
Silnik 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Korando V SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW od 2019 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Karoseria i jakość wykończenia w porównaniu do "czołowych" marek znacznie lepsza dla porównywalnych poziomów cenowych
Silnik : podawane w recenzjach zużycie paliwa wg mnie jest znacznie zawyżone.
5,0
Całokształt
Zakup to był impuls. Nosiłem się zakupu samochodu z automatem od jakiegoś czasu ale albo ceny były nieproporcjonalne do wyposażenia albo też auta były dość ciasne. A kryterium wygody wsiadania , w moim wieku , było podstawowym. w początkach lipca zauważyłem reklamę, praktycznie pojawiła się albo ja ją spotkałem tylko raz. Sylwetka spodobała mi się więc zacząłem szukać w internecie informacji, znalazłem trochę, w zasadzie wszystkie były pozytywne z jakimiś sugestiami o wysokim spalaniu. W sierpniu zobaczyłem samochód na żywo. Zrobił na mnie dobre wrażenie, wyglądem, wyposażeniem i jakością wykończenia W efekcie jeżdżę nim od początku pazdziernika. Przejechałem do tej pory niewiele 1700 km . Moje wrażenia - jestem ciągle pod wrażeniem obszerności kabiny. Inne wrażenia - jakość wykończenia , funkcjonalność, ergonomia pozostały pozytywne. Zweryfikowałem też dane o zużyciu paliwa i jestem mile zaskoczony - z sygnalizowanych w recenzjach 13-15 l/100 km okazłao się w praktyce tych 1700 km że wynosi 8,56 l/100. Przy nie dotartym samochodzie o dużej, kanciastej sylwetce silniku 160km i masie ponad 1400 kg uważam , że to b. dobry wynik. Porównuję do skody Octavii 1,6 czy Toyoty Corolly też 1,6. Tam, przy moim stylu jazdy buło to na poziomie 7,8-8l/100km. Sygnalizowany smród platików praktycznie ustał po trzech dniach a te 1700 km to ca połowa na ekspresówkach, 35% to drogi pozostałe a reszta to moje codzienne przejazdy w małej miejscowości. Jedno co mi trochę przeszkadza to mała ilość schowków w kabinie ale za to sposób zagospodarowania przestrzeni bagażnika - z podziałem na dwie części uważam za rewelacyjny. Trochę inaczej prowadzi się niż moje dotychczasowe sedany ale jest wyższy, ma wyżej środek ciężkości i sam jest cięższy. Podsumowując jestem bardzo zadowolony ze zmiany na właśnie ten samochód z wyposażeniem które w innych markach podbiło by cenę, z automatem , o 1/3 do 1/2 zapłaconej za moje Korando,
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dynamiczny
5,0
Skrzynia biegów
pracuje bez zauważalnych szarpnięć podczas zmiany przełożeń
5,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Może się podobać, bardzo dobrze spasowana
Komfort
5,0
Widoczność
Lepsza niż w Corolly
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w ciepłe dni skuteczne, w chłodne nie miałem okazji, jeszcze , sprawdzić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i dla kierowcy jak i dla pasażerów
5,0
Wyciszenie
Lepsze niż w Corolly
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
z tym przebiegiem mogę odnieść się tylko do kosztów eksploatacji - koszty paliwa porównywalne z Corollą o podobnym przebiegu
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykończenia bardzo dobra, że mało miękkich plastików? Ale tam gdzie są potrzebne to są.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak przy tak małym przebiegu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak przy tak małym przebiegu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-Gdi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando V SUV