Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

dimon44, 9 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester IV Terenowy 2.0i 150KM 110kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Żeby być zadowolony z tego auta musisz wiedzieć czego chcesz. Ja chciałem auta o podwyższonym prześwicie, z napędem na cztery koła, wystarczająco dużego dla rodziny 2+2 lub ewentualnie 2+3. Auta które jest proste w konstrukcji i które nie bałbym się wybrudzić w środku i na zewnątrz. Jak bonus chciałem by sprawiało jazda nim sprawiała przyjemność. Jeździłem CX-5, RAV4, C5, Foresterem XT. Wybrałem Forestera 2.0i bo oferował wszystko czego oczekiwałem w najlepszej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny, elastyczny i bardzo fajnie brzmi powyżej 5 tyś. Wtrysk wielopunktowy więc, jest możliwość założenia LPG choć na razie nie planuję, bo spala umiarkowane ilości.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest w porządku, precyzyjna i ma dość krótkie skoki. Choć ta z CX-5 wydaje mi się mieć bardziej sportowy charakter. Jedyne do czego można się przyczepić to sam lewarek, który nijak nie pasuje do tego auta.
5,0
Układ jezdny
Po prostu rewelacja. Sprężysty i komunikujący się z kierowcą. Sam napęd naprawdę robi wrażenie. Polecam tym, którzy zamierzają zjeżdżać częściej z asfaltu. Nie ma nic lepszego w tej cenie. Na autostradzie podczas śnieżycy i deszczu również się sprawdza. Kierowca czuje się bezpiecznie w każdych warunkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzór dla innych marek. Duże przeszklenia. Bardzo duże lusterka. Wysoka pozycja za kierownicą. Kamera cofanie. Chyba lepiej być nie może. Zdecydowanie lepiej niż w CX-5 oraz RAV4, które także brałem pod uwagę.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa. Jeździłem wcześniej "japończykami", więc bez trudu odnalazłem się w Forka. Dotyczy to także przestrzeni silnikowej i ogólnie samochodu. Wszystko jest pod ręką i opisane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest bardzo efektywna, samochód bardzo szybko się nagrzewa i szybko schładza. Odejmuję gwiazdkę za brak nawiewów z tyłu. W XXI wieku to powinien być standard w autach za 120 tyś.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na średniego SUV'a to jest oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów z tyłu. Jedynie czego brakuje to schowków z tyłu dla dzieci, ale coś za coś. Albo napęd 4x4 i 22 cm prześwitu, albo schowki pod nogami.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta całkiem niezłe, dopiero powyżej 130 km/h robi się dość głośno. Podczas jazdy codziennej zupełnie wystarcza i żadne stuki nie dochodzą do uszu kierowcy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko leję Pb i jeżdżę, więc nie wypowiadam się na temat kosztów w serwisowania. Auto pali średnio 9l/100 km więc nie jest źle. Spodziewałem się większego spalania przy aucie ważącym 1500 kg i kształcie kredensu.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych widełkach trudno o lepszy zakup auta tej wielkości, z tym wyposażeniem ze stałym napędem 4x4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy