Szukaj

Lista ocen Subaru XV I Crossover (31) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 2 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~setariff
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Można ją pokochać albo znienawidzić. Sprawa ma się mniej więcej tak: Jesteś petrolheadem? Lubisz mieć kontrolę nad autem i obrotami? Nie lubisz sposobu przyspieszania a'la tramwaj? Nie jest to skrzynia dla ciebie. Będzie męczyć jednostajnym wyciem silnika przy przyspieszaniu. Będzie zadziwiać nadspodziewanie niskimi obrotami przy stabilnych prędkościach, co zniweluje próbę szybkiego wyprzedzenia. Ale jeśli szukasz skrzyni idealnej do jazdy po...
4,0
~similar
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
sama skrzynia (manual) jest OK, ale kwestia połączenia jej z napędem 4x4 i sprzęgłem to już pomyłka - niewielkie błoto lub mulda śnieżna i juz sprzęgło śmierdzi - ja nie wiem po co ten napęd 4x4 skoro nie mozna z niego prawie korzystać bez palenia sprzęgła (żona ma Fiata Pandę III w 4x4 - też ma stały napęd na 4 koła, a nie dołaczany i tam nic nie śmierdzi - nawet jak sie bączki kręci na śniegu)...
3,0
~pmwas
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Jest... manualna, 6 biegowa. Minusy? Czasem chrupie przy wrzucaniu biegu, ale to nic. Nie ma reduktora, który w XV przydałby się o wiele bardziej niż w Imprezie, która jeszcze takowy posiada. Zestopniowana jest tak, żeby było ekologicznie, nie szybko. Pamiętając, że to SUV, w zasadzie brak reduktora jest głównym problemem, reszta w zasadzie OK. Niemniej - nie lubię tej skrzyni...
3,0
~JakubK
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Biegi wchodzą z oporem. Zauważyłem że na 4 biegu lewarek skrzyni drży. Zgłaszałem to w serwisie w Dzierżoniowie, usterki nawet nie spróbowano zdiagnozować powiedziano mi żebym nie jeździł z ręką na lewarku to wtedy nie będzie mi to przeszkadzało. - oczywiście sympatyczna pani z serwisu nie pomyślała że biegi czasami trzeba zmienić i za ten lewarek złapać...
5,0
~Szejki
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Największy plus skrzyni to płynność działania. Ktoś może zarzucić, że skrzynia wyje przy maksymalnym przyśpieszeniu. Przy normalnej jeździe zaskauje płynnością. Kolejny plus to utrzymywanie niskich obrotów przy stałych prędkościach przy 100kmh ok 1750obr. Miłym dodatkiem są łopatki do zmiany wirtualnych przełożeń tutaj 6 biegów.
4,0
~Mariusz
Subaru XV I
Crossover 2.0D 147KM 108kW
Drugi bieg mało elastyczny szczególnie na małych prędkościach tam gdzie inne samochody dają radę tu trzeba redukować do jedynki. Komputer informuje o zalecanej zmianie biegu na wyższy ale stosując się do jego zaleceń będziemy wyczuwać wibracje. Biegi wchodzą gładko i nigdy nie musiałem np "poprawiać" wstecznego.
4,0
~Maikler
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Skrzynia biegów pracuje poprawnie, nie haczy, wszystkie biegi wchodzą płynnie i precyzyjnie. Jedyne co mi przeszkadza to umiejscowienie biegu wstecznego "w prawo i do tyłu", który wymagając podniesienia pierścienia, wymusza, jak dla mnie, nieco nienaturalny i mało wygodny ruch.
1,0
~ciugowska
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Kto nie chce wydać 6 000 na sprzęgło co ok. 50 000 km , ten tego samochodu nie kupi. Masakra samochód jeżdżony bardzo łagodnie, żadnych trudnych terenów, żadnego "żyłowania" a mimo to niespodzianka. Ciekawe kiedy popsuje się reszta...i za ile km zepsuje się nowe sprzęgło
5,0
~Właściciel
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Skrzynia pracuje cicho i ładnie wkręca się do czerwonego pola. W moim egzemplarzu nie słychać hałasów, ani świstów. Miałem doświadczenie z CVT w Toyotach i tam pracowały głośniej. Łopatki do zmiany biegów w trybie manualnym dobrze imitują skrzynię manualną.
Dziennik kosztów dla Subaru XV I Crossover
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Michał
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Bezstopniowa skrzynia to prawdziwe cudeńko. W Citroenie też był automat , ale do tej skrzyni to dramatyczna przeoaść. Masz wrażenie że auto ma jedn bieg, a jak chcesz zrobic redukcje to masz skrzydełka przy kierownicy.
Subaru XV I Crossover