Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV II Crossover

jfidelk, 5 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru XV II Crossover 2.0i 150KM 110kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ciche i pewne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Stacja multimedialna - pełno w niej błędów
4,0
Całokształt
Samochód cierpi na pewną schizofrenię (silnik aż się prosi o długie trasy, ale hałas w kabinie każe się skłonić ku zastosowaniu typowo miejskiemu), ale jak na razie wydaje się być przemyślaną konstrukcją. Zobaczymy, jak będzie w dłuższej eksploatacji...
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciekawa jednostka, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Słychać i czuć, że to nie taka mała pojemność. Co dziwne, boksery są reklamowane jako jednostki, które bardzo równo i bez wibracji pracują - tu tego się nie odczuwa, samochodem trochę trzęsie na wolnych obrotach. Po odpaleniu na zimno, z jakichś nieznanych mi powodów przez 1-2 minuty pracuje na wyraźnie podwyższonych obrotach, chyba, że ruszymy z miejsca. Z wielkością/masą samochodu radzi sobie sprawnie. Spalania można się spodziewać - w mieście więcej niż "downsizingowa" konkurencja, za to w trasie, a już zwłaszcza na autostradzie, spalanie spada do bardziej niż zadowalającego poziomu.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze współpracuje z silnikiem, po przyzwyczajeniu się do CVT-kowej charakterstyki przy przyspieszaniu pozwala bezstresowo się przemieszczać
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest genialne. Samochód jest sztywny i stabilny, a nierówności pokonuje prawie niewzruszenie.
4,0
Karoseria
Umiejscowienie kamery cofania powoduje, że na/po deszczu jest zachlapana
Komfort
4,0
Widoczność
Na skos do tyłu raczej słabo, ale poza tym jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Bez uwag. Wszystko pod ręką, łatwo ustawić sobie wygodną pozycję ze kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi i grzeje. Można się przyczepić do skuteczności filtra przeciwypyłkowego - we wnętrzu szybko się kurzy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę przestronne auto
2,0
Wyciszenie
Pięta achillesowa. Kiepsko wyciszone drzwi/dach, przez co szybko w kabinie zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno. Mam nadzieję poprawić to we własnym zakresie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko stwierdzić na ten moment
4,0
Stosunek jakość/cena
Po uwzględnieniu wyposażenia podstawowego okazuje się, że to tak naprawdę dosyć tani samochód - doposażając tak konkurencję (4x4, automat, mnóstwo asystentów) otrzymamy kwoty wyższe niż w przypadku XV. Niestety, cena znajduje odzwierciedlenie w kolejnym punkcie:
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W samochodzie jest pełno irytujących drobnostek (nierówne szpary w desce rozdzielczej, nie zawsze odbijający kierunkowskaz, zacinająca się od czasu do czasu klamka itp.) każących się zastanowić, czy w fabryce mają kontrolę jakości?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na ocenę

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XV II Crossover