Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Celerio

Siuks, 8 lat temu
Silnik 1.0 68KM 50kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Celerio 1.0  68KM 50kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Przeniesienie napędu
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Do miasta po prostu idealne ( krótkie skoki skrzyni , dynamiczny silnik , zwrotność, bardzo bogate wyposażenie już w podstawowej wersji ).W trasie wygląda już to trochę gorzej ( wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, po 3 godzinach ciągłej jazdy czuje się że siedzenia mogłyby być lepiej wyprofilowane ).Całokształt oceniam na 4 wszak to nadal klasa A
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na auto klasy A to po prostu bajka , ładnie się zbiera , lubi jak się go wkręca na obroty i ten rasowy pomruk 3 cylindrów :). Nawet w trasie przy 120 -130 km/h można swobodnie rozmawiać więc z wyciszeniem nie jest tak tragicznie jak opisują w niektórych testach.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to zdecydowanie najsłabszy element tego samochodu. O ile ze zmianą przełożeń do przodu nie ma problemów o tyle wsteczny bieg nie zawsze chce wskoczyć i czasami trzeba " poprawiać " jego wbicie.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie jest dobrze , rewelacyjnie sprawuje się wspomaganie nie jest za duże ani za małe.Auto prowadzi się pewnie ale przez niedostatek wyprofilowania bacznego foteli można czuć lekki dyskomfort.Przy oryginalnym ogumieniu 165/65 R14 pokonywanie torów tramwajowych i głębszych nierówności przy prędkości większej niż 80 km/h może powodować uczucie utraty przyczepności.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie to bajka.Duże szyby i lusterka dają doskonałe pole do obserwacji i manewrowania. Dodatkowo wysoka pozycja za kierownicą daje uczucie " wyższości " nad większością uczestników ruchu, po prostu siedzi się jak w vanie.
5,0
Ergonomia
Choć dominują tu twarde plastiki to wszystko jest elegancko spasowane i nic nie skrzypi.Deska rozdzielcza może się podobać wszystkie przyciski są łatwo dostępne i banalne w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko chodzi tak jak powinno jedyne do czego można się doczepić to brak bezpośredniego nawiewu na lusterka boczne .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie auta przestrzeń dla kierowcy i pasażerów to po prostu mistrzostwo świata.Nawet wysokie osoby znajdą tu dużo miejsca na nogi tak w pierwszym jak i drugim rzędzie foteli nie wspominając o tym że w tym samochodzie nie trzeba ściągać czapki z głowy :).
4,0
Wyciszenie
Tak jak wspomniałem wcześniej z wyciszeniem nie jest źle i bez problemu da się podróżować z prędkościami autostradowymi a jednocześnie słyszeć dzieciaki " Tato daleko jeszcze ".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu producent się postarał i nie " ściemniał " jeśli chodzi o spalanie.Wracałem nim z Warszawy 296 km i przy prędkości 120-140 km/h spalanie wahało się między 4,6- 4 ,8.Po mieście wyskakuje 5,0-5,1 km/h więc jest bardzo dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stonowana stylistyka , brak fajerwerków w kabinie na to właśnie postawiło Suzuki w tym modelu.Ale jeśli spojrzymy na wyposażenie standardowe tego samochodu to konkurencja po prostu wymięka ze swoimi golasami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nowość więc na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To nowość więc na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Celerio