Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Jimny III Standard Facelifting

Omerta, 11 lat temu
Silnik 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Jimny III Standard Facelifting 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
3,15
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Manewrowosc i promien zawracania na parkingu to bestseler!!Jest bardyo manewrowzm autem.Polecam go Paniom ktore kupuja smarta..Manewrowođc jest podobna a naped na obie osie znacznie ulatwia życie i jeżdzenie zwłaszcza gdy spadnie śnieg.
3,0
Całokształt
Spalanie jest wielka wada, konfort tez, promien skretu ,zawracanie, manewrowosc i ,,wszystkojezdnośc " to jego zalety.generalnie auto powinno kosztowac ponizej 50 tys w wersji z klima , wtedy odnosiło by sukces komercyjny a tak jes to samochod ktorego w wielkim miescie jezdzi zwykle kilka sztuk.Co sie dziwic skoro kosztuje on obecnie dokladnie polowe ceny BMW x3 z silnikiem biturbo na ON.Jimny nigdy nie stanie sie samurajem zawojowujacym rynek.Jednak wbrew opniom że nie jest to auto miejskie ja powiem tak : to typowy miejsko wiejszczuk ale nie autko na trase.Trzeba zauważyc ze w miescie jest to auto jedynie na zime.W cieple dni raczej mozna sie zameczyc zas w zime pozwala czuc sie pewnie , szczególnie przy nieodsniezonych drogach.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik ma bardzo słabe przyspieszenie, wątpliwe czy to auto rozpędzi sie do 100 km w deklarowanym czasie 14,1 sekundy.W porównaniu z Peugeotem 307 1,6 hdi czy Partnerem z tym samym silnikiem to rozpędzanie Jimny trwa całe wieki ale byłem tego świadom kupując to auto.Silnik nie jest ani cichy ani głośny , powiem nawet że normalny jednak słabo przśpiesza i jest wyjatkowo nieekonomiczny.Samochód pali 7 litrów przy wylaczonej klimie w zimie gdy nie ma sniegu dodam i z napędem na jedna oś gdy jezdzimy do 70 km/hJednak przy normalnej jezdzie klima , czesty naped na obie osie , zima i do tego miasto spalanie wzrasta od 9,5 do 10,2 litra na 100 km.Przy normalnych warunkach zimowych minimalne spalanie w miescie jakie udalo mi sie raz osiagnac to 8,9 litra.Maksymalnie zas bylo to 10,2 litra .Standardowo samochod pali jednak 9,5-10 litrow na setke.
3,0
Skrzynia biegów
Brakuje mi 6.biegu
4,0
Układ jezdny
Rama- czuc w tym krótkim aucie kazda najdrobnijsza pierdółke na asfalcie.Jednak tu nie zapominajmy to prawdziwa terenówka z zawieszeniem zaleznym.Przechyla sie jednak na nierównosciach mniej niz Mercedes ML w ktorym ja czuje sie tragicznie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra - jedyne co nie widac sygnalizacji swietlnej gdy jest na wysiegniku bo zasłania ja dach ;) Lusterka wielkie i pokazuja niemal wszystko!!Jednak niestety lusterka w mojej wersji nie sa podgrzewane i to bardzo dokucza w zime.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok, brak mi sterowania radyjka w kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosc słabe- to benzyna a rozgrzewa sie wolniej nisz ON od Peugeotów .Tu minus i to pokazny
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo niewiele troche wiecej niz w Pandzie .Jednak ci co kupuja maja tego swiadomosc..To nie limuzyna.
2,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo głosny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto( zima) 7 minimalnie przy 1 osi i wylaczonej klimie z napędem na jedna osale dodajmy w zime bez sniegu.Miasto przy klimie i czestym wlaczaniu 4x4 to 10.1-10.2 litra ( zima).Miasto zima jedna os bez klimy predkosci 100-120 km - 9,4-9,5 litra.Spalanie wychodzi jak potęzny pick up ( d-max, navarra)To minus tego auta.Minimalnie w yime w miescie udalo mi sie osiagnac 8.9 pryz wlacyonej klimie.Najmniejsye spalanie osignale, m w grudniu gdz nie bzlo jesycye sniegu.Wtedz pryz wzlacyonej klimatzyacji y napedem tzlko na jedna os i do tego jedyac max 70 na godyine autko spalilo mi 7 litrow .Jednak powiedymz sycyerye bzla to jayda porwnzwalna y jayda maluchem.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest bardzo drogie jak na to co oferuje szczególnie po podwyzce z I 2013 roku.Czy kupił bym je jeszcze raz??raczejnie ze wzgledu na cene- obecnie kosztuje 67 tys zl.XZawiodlem sie tez troche na spalaniu ,, pracy silniuka, momforcie jazdy oraz przyspieszeniu jak i maksymalnej predkosci.Jednak gdyby autko kosztowalo 50 tys albo ciut poniżej polecal bym je szczególnie ze wzgledu na pewnośc jazdy w zime.Ja na codzien mam 3 auta : mini dostawcze :Peugeot Partner , osobowe Peugeot 307 oraz terenowe Jimny.Kupilkem Jimny tylko na 3 mce zimy i wiedzialem ze 9 miesiecy bedzie niemal bezuzyteczne.ZAtem polecam to autko tylko dla konbuiety jako jedyne albo dla faceta jako dodatkowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4 tzs km i jak na ten cyas jest ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Jimny III Standard Facelifting 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Jimny III Standard Facelifting