Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swace Kombi

szymon_leszczyński, 2 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swace Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie, w mieście bez problemu poniżej 4.5l z włączona klimatyzacją
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nie jest to usterka, ale wspomnę po raz trzeci : LAKIER :)
5,0
Całokształt
Przez jakiś czas szukałem auta w nadwoziu kombi, zupełnie przypadkiem natrafiłem kiedyś na publikację, że toyota corolla ma bliźniaka... i tym sposobem dowiedziałem się o Swace. Jazda próbną nastroiła mnie pozytywnie do tego auta, cena na tle konkurencji tj Golf/Leon/Octavia czy Ceed/i30 ( wszystkie auta w nadwoziu kombi), sprawiła że zakupiłem Suzuki. Oferta wyprzedażowa na poziomie 90.000 PLN moim zdaniem była dobrze dobrana. W tej kwocie nie mogłem kupić innej marki z automatyczną skrzynią biegów, ewentualnie kia wchodziła w grę ale była gorzej wyposażona. Zaznaczę, że wcześniej nie miałem styczności z hybrydą
Wrażenia
5,0
Silnik
Cztery cylindry bez turbo, to do mnie najbardziej przemówiło. Napęd hybrydowy już sprawdzony na przestrzeni lat, sam silnik również. Logo toyoty na większości elementów oprzyrządowania silnika - przemawia do mnie niewielkie ryzyko awarii i raczej długa trwałość. Sam silnik nie jest stworzony do rajdów i zaspokoi potrzeby raczej spokojnych kierowców, dynamika w mieście wystarczająca, w trasie przyjemnie do ok 110kmh, później już głośno się robi ale o tym to w dalszych opisach moich spostrzeżeń
5,0
Skrzynia biegów
ECvt - tym trzeba się przejechać przed zakupem zanim wyda się ocenę i zaznaczę, że nie każdemu ona podpasuje. Ja jeżdżę głównie po mieście, lubię jak auto jedzie do przodu i nie czuję przerzucania biegów. Przy gwałtownym starcie i wciśnięciu gazu w podłogę oczywiście silnik łapie wysokie obroty i słychać charakterystyczny odgłos pracy skrzyni, wystarczy jednak po chwili zdjąć nieco nogę z gazu i mamy 1400 obrotów podczas jazdy po mieście. To musi oznaczać ciszę, słychać tylko szum opon. Ogólnie tej skrzyni trzeba się trochę nauczyć i da się z nią żyć całkiem przyjemnie
5,0
Układ jezdny
Tu nie mam zastrzeżeń, prowadzenie pewne, auto niczym nie zaskakuje. Wiadomo, nie jest ono stworzone do sprintów, lecz raczej do dość spokojnej jazdy i chyba większość osób kupujących tego typu auto ma tego świadomość
4,0
Karoseria
Całkiem fajnie wygląda, szczególnie że w stosunku do toyoty ma zmieniony przedni zderzak, bardziej agresywny. Z wad to jak to w większości nowych aut niestety lakier. Rysuje się od samego patrzenia, nie chcę myśleć jak będą wyglądały kilkuletnie auta myte na myjniach mechanicznych. Wewnątrz wstawki Piano Black, analogicznie do lakieru karoserii bardzo łatwo zarysować.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na bok bardzo dobra, można bez problemu zająć pozycję za kierownicą. Do tyłu gorzej przez wzgląd na małą szybę w klapie, oczywiście niweluje to całkiem niezła kamera cofania. Brak czujników parkowania w niższej wersji wyposażenia, czujniki tylko w wyższym pakiecie, wówczas mamy je i z przodu i z tyłu
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna. Dużo informacji o pojeździe, dużo ustawień. Na plus w stosunku do większości aut fizyczne sterowanie funkcjami wentylacji i nawiewu, funkcja tabletu obejmuje głównie audio i informacje. Zmylić na początku może przycisk NAVI - po kliknięciu okazuje się, że NASZE AUTO NIE OBSŁUGUJE NAWIGACJI :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania nie miałem zbyt wiele razy sprawdzać, z klimatyzacji jestem zadowolony, w upały dobrze i szybko schładza auto. Nawiewy na tylny rząd siedzeń z przedniego podłokietnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy jest ok, w standardzie podłokietniki z przodu i z tyłu, łatwo ustawić fotel i kierownicę. Z wad to osoby wsiadające do tyłu muszą uważać na głowę, linia dachu schodzi w dół i kto o tym zapomni może to przypłacić guzem na czole. Trzeba też nieco się wygiąć aby zająć miejsce z tyłu, po tym pasażerowie już nie narzekają.
4,0
Wyciszenie
W ruchu miejskim cicho, szczególnie że często auto przechodzi w tryb EV, na drogach lokalnych podobnie, tryb EV przy ok 90kmh nie jest niczym szczególnym. Do 110 jest przyzwoicie, później hałas wzrasta i to nie od strony silnika lecz w okolicach uszczelek drzwi przednich oraz z okolic kół. Psuje to wizerunek auta, przy prędkości autostradowej ok 140kmh jest mówiąc lekko średnio przyjemnie. Pasażer siedzący z tyłu niewiele zrozumie z naszych słów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, przegląd po 1000km ok 400/500pln, późniejsze przeglądy w Aso ok 1000/1200pln
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie podstawowej wersji jest niezłe, przy cenie zakupu ok 90000, bo za tyle zapewne uda się kupić auto na wyprzedaży rocznika , moim zdanie to dobra oferta. Szczególnie, że auto ze względu na napęd hybrydowy znajdzie też kiedyś na rynku wtórnym odbiorcę. Porównywanie do toyoty moim zdaniem jest na plus dla auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam zastrzeżeń poza wcześniej wspomnianą jakością materiałów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg aby cokolwiek się wydarzyło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swace Kombi