Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift VI Hatchback

Onkel Pyjter, 6 lat temu
Silnik 1.2 DualJet 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Gokartowe prowadzenie
Inne : Ogrzewane siedzenia i kamera w tak tanim aucie
5,0
Całokształt
Świetne auto na dojazdy do pracy, właśnie tego potrzebowałem. Prosty i bardzo oszczędny silnik, niezgorsze wykonanie, mała masa zapewnia doskonałe prowadzenie i kosmiczną zwinność, wnętrze całkiem przestronne, nie ma problemu w 4 dorosłe osoby się pomieścić. Do tego ogrzewane fotele i kamera cofania. Za 51 tys zł jestem bardzo zadowolony z tego, co w zamian otrzymałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc 90 KM nie powala, lepszy jest silnik z turbiną. Ale to oznacza 10 tys zł więcej. W miarę sprawne wyprzedzanie możliwe jest tylko na dwójce lub trójce. Za to ten silniczek spala 4,2 litra i nieźle sobie radzi z jazdą poniżej 2000 obr/min. Na dojazdy do pracy nie trzeba nic więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Dźwignia pracuje bardzo lekko i dość precyzyjnie, nie mam zastrzeżeń. Na autostradzie przydałby się szósty bieg ale wtedy cena nie byłaby tak atrakcyjna.
5,0
Układ jezdny
Nokaut. Auto waży poniżej 900 kg a to zapewnia fantastyczne zachowanie w zakrętach. Początkowo, mając nawyki z poprzedniego auta (cee'd kombi, około 1400kg) zwalniałem przed co bardziej krętymi łukami. Swift tego nie wymaga. Ma tak małą bezwładność, że zupełnie nie robi na nim wrażenia to co z nim można robić. Typowe niewielkie ronda można przejeżdżać na trójce, prędkość ponad 40km/h i nie dzieje się zupełnie nic. Niesamowite. Kia nie dawała rady przy nawet niższych prędkościach, przód wyjeżdżał, ESP się włączało itp atrakcje. Swift to dopuszczony do ruchu gokart.
Komfort
3,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenie to zbyt daleko wysunięta górna krawędź dachu nad kierowcą. Przez to nie widać świateł na skrzyżowaniu, trzeba się wychylać co jest upierdliwe. Reszta OK.
4,0
Ergonomia
Jest całkiem dobrze. Brak podłokietnika mi nie przeszkadza, kierownica jest tam, gdzie powinna (i to pomimo tylko pionowej regulacji), pokrętła wentylacji łatwo dostępne. Nie lubię dotykowych ekranów w aucie ale na szczęście tylko radio tego wymaga. Ale też nie całkiem bo najważniejsze guziki są na kierownicy. Bluetooth z obsługą głosową wystarcza do nieabsorbowania naszej uwagi podczas jazdy i telefonowania. Szkoda że tylne zagłówki są takie dupiate, jakieś wypierdki zintegrowane z oparciem, niespecjalnie będą chronić dorosłych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo szybko schładzała kabinę, ogrzewania również szybko przystępuje do pracy. Trzeba się tylko przyzwyczaić do śmiesznego sposobu pracy sprężarki; włącza się co kilka sekund, popracuje znowu kilka/kilkanaście sekund i się wyłącza. Minimalizuje to spalanie ale trochę zwraca uwagę podczas jazdy. Silniczek jest niewielki i czuć drobne szarpnięcia gdy się klima załącza. Na szczęście straty mocy nie ma praktycznie wcale.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest niewielkie ale w środku jest zaskakująco dużo miejsca. Mam 190cm wzrostu i po ustawieniu fotela kierowcy pod siebie, wsiadając do tyłu spokojnie się mieszczę i niewielkim zapasem. Nad głową miejsca też jest dość (czego nie miała niestety nowa Micra). Bagażnik raczej skromny, jak to w miejskim aucie. Na codzienne a nawet weekendowe zakupy spokojnie wystarczy, jest jeden haczyk na zakupy ale przydałaby się podwójna podłoga.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest OK, na autostradzie do głosu dochodzi silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze spalaniem 4,2 litra (4,4 na zimówkach) i miesięcznych przebiegach około 1000 km jest więcej niż bardzo dobrze. Przeglądy rzekomo mają kosztować w okolicach 600-700 zł więc zupełnie znośnie. Mały minus za koła 16-calowe o dość nietypowej szerokości 185 mm, profil 55. Za komplet porządnych zimówek Continental WinterContact TS 860 zapłaciłem 1700 zł (z wysyłką).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez dwóch zdań, za 51 tys zł nie znalazłem nic innego w takim wyposażeniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go dopiero 4 miesiące więc historia usterek nie istnieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift VI Hatchback