Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift VI Hatchback

kzwtyrolu, 4 lata temu
Silnik 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,64
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spasowanie elementów wewnątrz auta
5,0
Całokształt
Miałem straszne obawy związane z zakupem auta, które inni postrzegali jako małe i mało funkcjonalne. Niewielki faktycznie jest bagażnik (realnie 3 walizki kabinowe) + trochę luzu od góry. Zaskoczenie in plus to pełne ledy, które powodują, że zmienia się komfort podróży nocą. Zdecydowałem się na wersję hybrid z silnikiem 1.2 bowiem poprzednio użytkowałem jeden z modeli Nissana (kupiony w salonie w 2015 r. silnik z turbiną) i teraz mam komfort psychiczny, że posiadając czterocylnidrowy, niedoładowany silnik nie spotkam często panów serwisantów. Przesiadając się z małego SUV-a miałem wątpliwości co do wygody. Ale nie jest tak źle jak myślałem.Teraz stwierdzam, że SUV-y to moda i nic więcej. Rozważałem KIA Stonic, HKona, czy Toyotę Yaris ale konfiguracja wyposażenia jak w SWIFT pokazywała ponad 80K. Jest to nasze 6 auto kupione w salonie ale tak wyposażone (łącznie z czujnikiem laserowym) mamy po raz pierwszy. Różnicę w cenie (realnie 20k) przeznaczę na wycieczkę do Japonii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli miałby 100-110 km i oczywiście silnik wolnossący to byłoby to cudo.Ale i tak jest niezły.
4,0
Skrzynia biegów
nie potrafię ocenić, niektórzy mówią, że niezbyt precyzyjna bo pewnie od Nissana. Wydaje mi się, że w Juku miałem gorszą.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
po 10 mc i 20k przebiegu wszystko ok
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w Mini, jak blisko podjadę to nie widzę świateł :) ale proszę pamiętać, że mam 186 cm.
5,0
Ergonomia
Mistrzostwo, małe rączki w Japonii złożyły autko w taki sposób, że wszystko jest w zasięgu kierowcy lub pasażerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawne. Brak stref ale do przeżycia. Prawie nieodczuwalne w małym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydawać by się mogło, że autko pozostawia niewielką przestrzeń dla kierowców i pasażerów ale w rzeczywistości jest inaczej. Przy wzroście 186 mam spory zapas nad głową. Z tyłu mieszczą się spokojnie 2 osoby. Nie ma dramatu. A dla dwóch osób jest wręcz idealny.
3,0
Wyciszenie
Tu faktycznie producent powinien pochylić się nad tematem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogę porównać do SUV-a, który palił minimalnie 7.2-7,5 a ten 4,8 (dwie osoby) trochę w mieście, trochę w trasie. A w przypadku autostrady 4 osoby, full bagażnik i klima 5,8.
5,0
Stosunek jakość/cena
W maju 2019 r. rozważałem w rzeczywistości 2 opcje bo miejskie SUv-y odpadły i na placu boju pozostały: Toyota Yaris Hybrid, 100 KM edycja z okazji 20-lecia produkcji Yarisa. CENA 80 000 ! Suzuki, - ,,ułomna" hybryda -90 KM -59.900 PLN maksymalny poziom wyposażenia. Różnica w cenie znaczna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
często włącza się informacja o konieczności dopompowania koła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powiem tak: kierowca nie musi znać swojego mechanika, i tak jest w moim przypadku. Z Nissanem Juke miesiąc bez ,,warsztatu" miesiącem straconym.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift VI Hatchback