Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

kamil_glowinsk, 6 lat temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zakupilem Suzuki 2 miesiace temu i wydaje mi sie ze po 10 tys km jestesm w stanie ocenic jego walory . Na wstepie napisze ze przesiadlem sie z Volvo V50 wiec pewne oceny moga nie miec znaczenia dla innych uzytkownikow. Ogolnie samochod mi sie bardzo podoba , jest ladny , za kazdym razem obracam sie za nim jak z niego wysiadam ...... co wg mnie cos znaczy , auto generalnie jest bardzo fajne co nie oznacza ze nie jest bez wad , ale po kolei. Auto jest mega dynamiczne , nie wazne czy jade 60 i musze wyprzedzac czy 130 i musze kogos ominac na autostradzie , oczywiscie to nie jest silnik z 400 koniami pod maska ale nigdy nie mialem problemu z dynamika jazdy . Auto jest niestety plastikowe w srodku , nic nie trzeszczy ale widac ze to jednak plastik. Cala ergonomia we wnetrzu jest przystosowana do kierowcy , uzywanie jakiejkolwiek opcji nie sprawia najmniejszego problemu. Wszystkie przyciski sa pod reka i nie trzeba sie specjalnie skupiac aby w nie trafic. System multimedialny jest fajnie zorganizowany , od najnowszej wersji oprogramowania jest juz obsluga Android Auto wiec jak ktos ma mozliwosc zainstalowania tego na telefonie to in plus. Automatyczna skrzynia dziala super w zaleznosci od sily nacisku na pedal gazu jedzie oszczednie badz absolutnie dynamicznie. Trzeba pamietac ze w opcji ktora ja posiadam ( FWD) nie ma trybu sport wiec jade zawsze w w trybie auto . Uklad kierowniczy jest bardzo precyzyjny i nie sprawia problemow . In minus moge powiedziec ze na dluzsze podroze to auto nie jest do konca przystosowane , moze to moja indywidualna kwestia ale po 300 km boli mnie kregoslup a podlokietniki sprawiaja ze bola mnie rece ( sa niestety troche za nisko wiec ciezko mi sie ulozyc za kierownica ). Reszte opisze w poszczegolnych czesciach . Ostatnim zastrzezeniem jest powietrze w aucie, przy wlaczonej klimatyzacji jest mega sucho , ale tak naprawde sucho , po 2 godzinach snu zona nie mogla do siebie dojsc bo miala sahare w gardle, musze znalezc na to rozwiazanie bo to bardzo niepraktyczna sytuacja. Podsumowujac : przesiadajac sie z Volvo na Suzuki mialem swiadomosc ze jednak nie ten poziom komfortu, dlatego daje autu 5 gwiazdek bo daje mega duza frajde z jazdy. Kupil bym Suzuki jeszcze raz, nie zaluje tej decyzji w zadnym momencie . Dodatkowo mam 5 lat gwarancji bez limitu kilometrow wiec czym tu sie przejmowac :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, sam samochod jest lekki a ten silnik nawet przy praktycznie maksymalnym obciazeniu usmiechal sie do mnie i jechal tak jak by nie bylo tego obciazenia , oczywiscie lubi paliwo jak kazde autko , ale coz zrobic , ja nie umiem nim jezdzic 90 na godzine ;P
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam automata hydraulicznego , kilka razy sie zgubil ,i tylko dlatego 4 gwiazdki , generalnie dla mnie bomba , fajnie reaguje na nacisk na pedal gazu , mam lopatki do zmiany biegow ( w sensie redukcji ) ale , jeszcze ich nie uzylem , co bardzo dobrze swiadczy o automacie. Ciezko mi cos powiedziec o trwalosci , ale to wyjdzie po 3-5 latach.
5,0
Układ jezdny
Uklad kierowniczy jest bardzo precyzyjny , przy dosyc dynamicznym przyspieszaniu "twardnieje" co sprawia ze ciezko zrobic jakies glupie , gwaltowne ruchy , ogolnie bez zastrzezen .
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzezen , auto jest fajnie ogarniete w tej kwestii.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W kabinie jest mega sucho, co jest dla mnie kwestia dosyc negatywna, nagrzewa sie szybko , nie jestem w stanie ocenic klimatyzacji , moze za pol roku .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MIejsca jest duzo nawet jak jedzie w nim 5 osob dosyc solidnej postury , tunel srodkowy nie sprawia srodkowemu pasazerowi za duzych problemow, jak ktos bedzie mial ponad 190 to moze miec pewne problemy na tylnej kanapie ale na przodzie nie ma najniejszego problemu.
4,0
Wyciszenie
Auto moglo by byc lepiej wyciszone, powyzej 140 zaczynaja sie dziwne dzwieki ktore negatywnie wpywaja na komfort jazdy , ponizej tej wartosci jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo ile kosztuje kazdy wie, przy 90 na godzine pali tyle co nic , nie moge narzekac w tej materii , ceny w ASO za przeglady tez nie sa wygorowane ( od 300 do 1000 zloty) w zaleznosci od ilosci kilometrow.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uwazam ze autko jest warte swojej ceny , za 90 tys ( tyle zaplacilem ) za crossowera z takim wyposazeniem , nie mozna znalezc nic innego , a wiadomo ze japonczyk z benzyna to dobre polaczenie .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting