Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Mateusz, 4 lata temu
Silnik 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Miała być Dacia Duster, stanęło na gitarze. Ogólnie jestem zadowolony chociaż czasami trochę mnie wkurzają pewne rzeczy. Chodzi zwłaszcza o wysokie zużycie paliwa w mieście i kompletną nieprzydatność do dłuższych wyjazdów. Wolę pojechać 10letnią Astrą niż nową Vitarą. Jest wygodniej i taniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udany. Fajnie się wkręca, osiągi są wystarczające. Na autostradzie oczywiście już nie, ale nie do tego jest to auto.
3,0
Skrzynia biegów
Tylko 5 biegów. Biegi krótkie i przez to brakuje tej 6.
3,0
Układ jezdny
Tak sobie. Do miasta super, na trasę jest niepewny. Łatwo za mocno skręcić kierownicę i zjechać z pasa.
2,0
Karoseria
Wziąłem Vitarę a nie Dustera bo byłem przekonany, że jakość jest wyższa. Kompletna bzdura. Lakier słaby, lepiej nie myć w myjniach automatycznych, blachy uginają się przy lekkim nacisku, odgłos zamykanych drzwi, jak blaszanej puszki. Bardzo kiepska jakość elementów plastikowych, a są one wszędzie, nawet w bagażniku. U mnie są porysowane mimo, że woziłem głównie walizki i torby. W astrze nic mi się nie porysowało przez 10 lat a przeżyła budowę domu i wożenie cementu i terakoty. Jednym słowem tandeta made in hungary.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok.
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą wygodna dla osób powyżej 175cm. Ja mam niej i efekt jest taki, że jak sobie optymalnie ustawie fotel, nie sięgam do kierownicy, jak się ustawię do kierownicy, fotel mam absurdalnie blisko deski. Zakres regulacji kierownicy powinien być większy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. w dużej mierze dzięki cieniutkim boczkiem drzwi. Hałas był dla konstruktorów nieważny.
2,0
Wyciszenie
Blaszana puszka.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wielkie rozczarowanie. W mieście przy normalnej jeździe potrafi spalić 12, na autostradzie przy 140 ok. 9,5. Da się spalić mało, ale trzeba jeździć na niskich obrotach i prawie nie przyspieszać. Taka jazda to mordęga.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogo, za duże spalanie, za słaba jakość. Budżetowy produkt dla niewymagających. Jeśli ktoś się przesiada z 20letniego golfa, będzie zadowolony, ale innym radzę poszukać czegoś innego. W tej cenie się da. Podpowiadam mazdę mx3, dacie Dustera.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę pierdołów było ale ogólnie jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Vitara III SUV Facelifting