Szukaj

Lista ocen Toyota Auris II Hatchback 5d (28) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 21 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~remmk
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Niestety CVT. Nie jestem fanem tego rozwiązania ale dla hybrydy to jedyna opcja. W mieście i przy małych prędkościach jest OK - płynnie i komfortowo. Gorzej przy przyspieszaniu i jeździe w terenie górzystym - zbyt silnie wciśnięty gaz powoduje wycie silnika na maksymalnych obrotach. Odruchowo odpuszcza się wtedy gaz ale samochód "nie jedzie" - i wciska się gaz znowu. Trzeba się niestety nauczyć ostrożnie posługiwać gazem z takim...
4,0
~Sławek
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
I tutaj mamy kwintesencję superowości. Dla wszystkich maruderów i hejterów, którzy prawdopodobnie tym nie jeździli lub próbują jeździć metodą but w podłogę od razu mówię " weź kolego\koleżanko na wstrzymanie". Tak podczas bardzo energicznego przyspieszania mamy efekt tzw. "wyjącego silnika" ale tak pracuje ta skrzynia i "wyje" tylko jak baaardzo mocno przyspieszamy a hałas nie jest większy czy wyższy jak w innych autach tylko jest jednostajny...
4,0
~lecizkranu
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
skrzynia CVT (coś jak w skuterze) przy nagłym wciśnięciu gazu wchodzi natychmiast na wysokie obory, ale po odpuszczeniu gazu tak szybo z nich nie schodzi. Np. po manewrze wyprzedania jeszcze jakieś 15-20 sekund skrzynia trzyma silnik na wysokich obrotach, co można uznać za wadę. Poza tym skrzynią można sterować w trybie manual ze sterowaniem przy w kierownicy - łopatki. Skrzynia posiada tzw. "wirtualne biegi" - jest ich 7 do prozdu.
3,0
~kmarek
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Bezstopniowa przekładnia niestety ma swoje już wielokrotnie opisywane minusy (wycie, zachowanie w górach i na autostradzie itp.) ale plusy zdecydowanie przeważają. Pozwala na elektryczne pełzanie w korku. W mieście sprawdza się doskonale. Układ przeniesienia napędu działa generalnie bardzo miękko amortyzując "strzały" mocy i to jak zauważyłem bardzo pozytywnie wpływa na niskie zużycie np przegubów, opon i zawieszenia
5,0
~Mario
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Spełnia swoją rolę, o dziwo wręcz powiem, że zwykły automat chyba poradziłby sobie gorzej z powodu wyżej opisanego. Są również manetki jeśli chce się pobawić w ręczną zmianę i wtedy mamy 7 biegów :) Jednak tak jak pisałem przy jeździe na ręcznie wybranym biegu np na 2500 RPM wciśnięcie gazu nie wiele daje bo moment maleńki ale przy automatycznym działaniu CVT auto jedzie już DUŻO lepiej.
5,0
~Akluko
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Automat - CVT. Bałem się na początku a teraz nie mam z tym problemu. po prostu nie czujesz szarpnięć, włączasz tryb B (dodatkowy odzysk energii) i nie musisz praktycznie używać hamulca. Dodatkowo ta skrzynia ma jeszcze jedną zaletę - jest prosta w budowie i udowodniła w Priusie swoją niezawodność.
3,0
~cezario1
Toyota Auris II
Hatchback 5d D-4D 90 90KM 66kW
Pracuje lekko, precyzyjnie. Niestety przełożenia są źle dobrane do mocy silnika. Podczas przyspieszania piąty bieg dopiero można wrzucać przy 100km/h, żeby nie występowały drgania i samochód normalnie przyspieszał. Ogólnie jest słaba elastyczność na piątym biegu.
3,0
~Jacek
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Skzyna bezstpniowa, tak jak w miście mozna uznać żę działa odpowiednio na trasie zupełnie niszczy komfort i satysfakcje podróżowania. każde dodanie gazu, nawet nieznaczne powoduje wzrost obrotów silnika. Skrzynia zupełnie nie wie co to jest elastyka i moment obrotowy
5,0
~ACAD
Toyota Auris II
Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Tu miłe zaskoczenie. Manualna 6-biegowa skrzynia jest dobrze zestopniowana, drogi lewarka są krótkie i bardzo precyzyjne. Na początku trochę dziwiła mnie pozycja dla "luzu"- nie jest idealnie na środku ale można się przyzwyczaić.
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d
Średni koszt przejechania 100 km
26,25 zł
6,0
l/100km
4,7
l/100km
6,6
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~kmarek
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Bezstopniowy automat. To zaleta w mieście i wada na autostradzie. Właśnie w związku ze skrzynią biegów trochę czasu zajmuje wjeżdżenie się ten samochód
Toyota Auris II Hatchback 5d