Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Al, 6 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo ładnie się prowadzi - lekko. Trzyma się zakrętów jak przyklejony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nadmuch - parowanie szyb - klima?
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Samochód jest moim narzędziem pracy. Mam to autko około 1,5 roku; na zegarach stuknęło 70tyś. W trasie Albania - Macedonia; kilka razy do Francji; tysiące km po Polsce. Większość dystansu w pojedynkę. Służbowe auto flotowe, najwyższa opcja wyposażenia - wyjątkowo ciekawe bajery, które ułatwiają życie - automatyczne wycieraczki, automatyczne światła (zdejmuje długie szybciej niż zdążę zareagować, tym bardziej gdy jestem zmęczony), rozpoznawanie znaków w brew pozorom często się przydaje - przypomina, chociaż potrafi wprowadzić w błąd (ale to nie wina auta, a niekonsekwentnego oznakowania dróg). Z tych bardziej przyziemnych, cała masa bajerów, które zwalniają z myślenia (to nie zawsze jest dobre, ale cholernie wygodne!), jak kamera cofania - świetny wynalazek, asystent ruszania pod górę, który zablokuje koła po tym jak puścisz hamulec a zanim jeszcze ruszysz; doskonały tempomat - w trasie odpoczywam. Przemyślane sterowanie z kierownicy - masa informacji do sprawdzenia/zmiany wyświetlania na zegarach, bez odrywania wzroku, obracania głowy na ekran. Możliwość całkowitego wyłączenia wyświetlacza - w trasie w nocy - super. Od kiedy jeżdżę Auriską nie wyobrażam sobie auta bez bluetooth - wsiadam i wszystko dzieje się samo - łączy się od razu. SMS i Mail wyświetla na ekranie głównym, można skonfigurować automatyczne odpowiedzi, jeden klik w ekran podczas jazdy i wysyła szablon. Zestaw głośnomówiący super - minusem jest to, że rozmówcę często słychać na zewnątrz auta. Silnik elastyczny, cichy i kulturalny aż dziwne jak na diesla. Jak jadę sam (69kg) z lekką walizką, to mocy nie brakuje. Nie jest to rakieta, ale na każdym biegu ma odejście. Dużo zależy od paliwa. Po tankowaniu na wiosce, wyjeżdżony bak i refill na Statoil - różnica znaczna, wyczuwalna. Bardzo przyjazne, godne polecenia autko. Fakt, że nie wszystko mi się wizualnie podoba (kształt przodu charakterystyczny dla japończyka, wnętrze - ale można się przyzwyczaić. Spalanie przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym mam teraz równo 5,0. W trasie dochodzi o 8litrów (duże szybkości, stale ponad 160). Jadąc do 140km/h można w trasie zrobić poniżej 5l, chociaż nie miałem tyle cierpliwości, żeby to sprawdzić. Porównywałem z identycznym auris kolegi benzyna 1,6 - na krótkiej trasie 350km w jedną stronę - absolutnie to nie jeździ, trzeba pałować, spalanie 9l benzyny, wachlowanie lewarkiem zmiany biegów i ciągłe prośby w kierunku silnika 'no dawaj', 'szybciej' itp. Jazda testowa w salonie hybrydą, ale dosłownie 8km, większość w korku. Mojego dieselka bym nie zamienił, chyba że na mocniejszy, ale porównanie mam tylko z Avensis 2,0 więc nie miarodajne. Słowem podsumowania - to autko sprawia, że długie trasy nie są męczące - doskonałe narzędzie pracy, wygodne i eleganckie. Autko oklejone firmowo, wielokrotnie jak podjeżdżałem do klientów komentowali z podziwem, że firmę stać na takie auto (a to przecież nie jest żadna limuzyna... Robi efekt i jest super wygodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy. Wysoka kultura pracy jak na diesla - kilka razy spotkałem się z tym, że ktoś myślał, że to benzyna! Pracuje równo, odpala jak benzyna, nawet na mrozie.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi bardzo płynnie i delikatnie. 6 biegów robi swoje - jazda ze stałą prędkością 160km/h nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie zestrojony, samochód trzyma się drogi elegancko, można poszaleć w zakrętach i mieć przy tym masę radości - mimo, że kombi...
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dość duża regulacja fotela na wysokość, więc każdy może dostosować auto do wzrostu. Nie mam zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, brakuje mi tylko jakiegoś sprytnego cup-holdera po lewej stronie od kierownicy (jak w Yaris) - szkoda, ze tego nie zrobili. Nawigacja zupełnie nie praktyczna - ekran za nisko, trzeba odwracać wzrok od drogi. Sterowanie funkcjami nawigacji koszmarne - używam tylko jak muszę za granicą, poza Unią.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Od początku ogromne problemy z - no właśnie - nikt nie wie... trzy salony, autoryzowane serwisy i rozkładają ręce, a samochód w zimie w czasie jazdy przy włączonej klimie, nadmuchu na full na przednią szybę potrafi w 15-20s dokumnetnie zaparować wszystkie szyby. I to tak zaparować, że trzeba się zatrzymać i papierowym ręcznikiem wycierać szyby - potem można wykręcać wodę z tego! Fenomen... i nikt nie wie o co chodzi. Czyścili kanały odprowadzające wilgoć, klimę itd. założyli najlepszy filtr powietrza (mimo, że 'stary' miał kilka set kilometrórw przebiegu) 70km po wyjechaniu z serwisu to samo. Pomogło dopiero przyjście wiosny i zmiana temperatury. Zobaczymy jak będzie kolejnej zimy? Ogólnie katastrofa. Poza tym klima chodzi ładnie i cicho, dla kierowcy super. Na tylnej kanapie w zimie zimno - obieg powietrza słaby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 1/2 osób super komfortowo! Dla większej liczby pasażerów z tyłu miejsca bardzo mało. Tym bardziej, jeśli z przodu usiądzie ktoś wysoki. Mam wrażenie, że więcej miejsca było w yaris... Bagaznik super pojemny.
5,0
Wyciszenie
Bardzo przyjemnie się jedzie, nawet z dużą prędkością. Stała 160-170 nie męczy. Dobrze zestrojone audio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie serwis gwarancyjny, koszt około 1100zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tą cenę bardzo komfortowe przyjemne autko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wymieniałem tylko wycieraczki ponad to, co na serwisie. Bez zarzutu. Warto dodać, że przednie wycieraczki są w 2 rozmiarach. Ta dłuższa jest dłuższa niż te co można kupić, a ta krótsza jest krótsza niż te co są w sprzedaży. Wycieraczki zmieniłem w ASO, ale koszt przyzwoity - jak dobrej klasy pióra w markecie. Denerwujące - ale nie usterka - gdy czujniki przestają działać. W sytuacji, gdy nie widać na asfalcie linii, jest dużo śniegu, albo deszczowo w nocy. Nie do końca dopracowane, ale to detal.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niby Toyota, a przy 30 tyś wymienione sprzęgło - wada fabryczna, ślizgało się w losowych momentach (pewnie raczej docisk, ale wymienili kompletne). Dodatkowo kwestia parowania szyb - jest to sytuacja dyskwalifikująca to auto. Bardzo poważna sprawa, zagrażająca życiu - może to da Wam obraz tego co się dzieje. Wyobraź sobie, że jedziesz autostradą i w ciągu 15s masz zaparowane wszystkie szyby. Tak zaparowane, że nadmuch na maxa nie daje absolutnie żadnego efektu. Dziwna sprawa, nie zdjagnozowana, nie nazwana. Zobaczymy kolejną zimę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting