Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Sedan

gg:1685012, 16 lat temu
Silnik 2.2 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : nie jest to ospały klekot czy auto w ktorym nie czuc 150koni...mimo,ze nie jest to duzo jezeli ktos potrafi obchodzic sie z dieslem i taka skrzynia,bez problemu te 150koni odnajdzie...reszcie proponuje trening:)
5,0
Całokształt
to moja druga toyota,drugi tez jej diesel---przez zakupem brałem pod uwage nowego passata i to byl w zasadzie glowny konkurent--przegrał bo za podobna cene oferował zancznie mniej--przede wszystkim-mniejszy silnik<2.0tdi>,mniejsza moc<140km>..poza tym "sława" passata na polu najbardziej rozchwytywanych samochodow przez amatorow cudzej własnosci. nie żałuje,gdybym mial wybierac wybrałbym tak jeszcze raz
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo przyzwoicie---elastycznosc silnika mnie zadziwia--biegi 3,4,5 sa naprawde mocne--ale 4 robi najwieksze wrazenie.
4,0
Skrzynia biegów
nie jest to sportowe auto wiec oczekiwanie krotkiej,sportowej skrzyni dziwi mnie u niektorych uzytkownikow...skrzynia pracuje poprawnie--6 bieg bardzo ładnie odciaza samochod w trasie...na poczatku byly małe problemy z "wchodzeniem" 1 biegu,ale brały sie one raczej z przyzwyczajenia do innej skrzyni niz z wady obecej...po kilku kilometrach mozan sie nauczyc wrzucac ja bez problemu...poza tym absolutnie najsilniejszym biegiem jest 4...juz przy 150koniach robi duuze wrazenie---poza tym na uznanie zasługuje elastycznosc....--ocena "dobra" ze wzgledu na poczatkowe problemy z 1biegiem
3,0
Układ jezdny
...jak usłyszałem u dealera---to jest auto dla menadzerów i kadry profesorskiej na emeryturze..i pewnie w opoarciu o mniej wiecej takie stwierdzenie zostalo zbudowane zawieszenie....jest miekkie,moze troche za bardzo--poprzednio mialem corolle,ktorej zawieszenie znacznie bardziej mi odpowiadało--na zakretach czasami sie jeszcze obawiam,chociaz pewnie 17´´kola z wersji d-cat w wiekszosci rozwiazuja problem...ja obecnie zamowilem 18´´ kola i szukam gwintowanego zawiesznie..jezeli lubisz miekko zestrojone zawieszenie,lub wozisz delikatne rzeczy---bedzie ci sie podobało,w innym przypadku trzeba bedzie na dluzsza mete poexperymentowac z wiekszym kołem,badz twarszym zawieszeniem
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutów...mam 183cm i widze wszystko,a te ogromne lustraułatwiaja jeszcze wiecej.Miło,ze składane elektrycznie-waskie uliczki prestaja byc takie straszne..-autem jezdzi równiez narzeczona ktora przy wzroscie 159cm,podpompowuje sobie fotel do gory i rowniez nie narzeka..ocena DOBRA,bo auto wymaga mimo wszystko jakis umiejetnosci,jest duze a czasami nawet wieksze niz nam sie wydaje---czujniki parkowania na tyl to dobra inwestycja
5,0
Ergonomia
żadnych ekstrawagancji--wszystko tam gdzie ma byc...nie trzeba szukac,czytac itd---wszystko wiemy w zasadzie "z marszu"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto przy 2,2l silniku bardzo szybko sie nagrzewa,klimatronik dziala bardzo ładnie a precyzyjna regulacja temperaturypozwala ustawic pozadany poziom ciepła...nie wiem co znaczy "doskonała" w ocenie wentylacji--pewnie chodzi o kabriolet--w zwiazku z czym ocena "dobrze":)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duze auto,duzo miejsca---z przodu przez kragłosci deski mozna odniesc wrazenie ze przestrzeni jest mniej aniezeli z tylu-jest to jednak tylko wraznie.Jakis czas temu jechałem w trase 600km,na pokładzie 3 osoby o wzroscie powyzej 180cm+bagaże.Osoba siedzaca z przodu na pasażerce dodatkowo cały czas z laptopem na kolanach i nie slyszałem słowa narzekań-a i ta z tyłu chwalila duza ilosc miejsca na kolana i wygodne fotele---w tej kategorii absolutnie "doskonałe"
4,0
Wyciszenie
przy rozruchu klekot jak to klekot,musi troche pohałasowac--alejak sie rozgrzeje jest naprawde cichy,podczas jazdy nie slychac ze to diesel....w srodku cisza,audio na przyzwoitym poziomie.dobrze
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto poki co ma przejechane około 3 tysiace km---w miescie pali jakies 8-9litrow w zaleznosci od jazdy.w trasie jestem w stanie zejsc do 5.2--5.6 litra jadac 140km/h na 6 biegu.. trase poznan-jastrzebia gora-poznan przejechalem w 3 osoby z bagażem na jednym baku---trasa ok 800km z przygodami za ok 180zł...uwazam to za bardzo przyzwoity wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
doskonale.nic wiecej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ciezko to jeszcze ocenic po 3 tysiacach km...wiec awansem dostaje "dobrze"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyzej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis II Sedan