Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Przemek, 7 lat temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód przestronny i wygodny. Szukałem czegoś komfortowego na długie dojazdy do pracy, a jednocześnie samochodu na tyle dużego by spokojnie wyjechać całą rodziną na wczasy i ten model całkowicie spełnia moje oczekiwania. Samochód swoją charakterystyką nie zachęca do sportowej jazdy, ale posiada wystarczającą dynamikę do przyspieszania i wyprzedzania. Świetny do komfortowego, spokojnego pokonywania dystansów. Z automatem bardzo dobrze jeździ się po mieście i w korkach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo, że dojazd do pracy to 100 km dziennie zdecydowałem się na silnik benzynowy i to najmocniejszy - chciałem mieć jak najwyższą moc w połączeniu z automatyczną skrzynią. Silnik oceniam bardzo dobrze - jest cichy i ekonomiczny. W razie potrzeby można go wkręcić na obroty zapewniające dynamiczną jazdę, choć trzeba od razu zaznaczyć, że nie jest to rakieta.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z dwóch największych zalet auta. Lubię automaty, ale przed zakupem obawiałem się CVT, z uwagi na jednostajne wycie skrzyni. Jednorazowa jazda w salonie nie rozwiała wątpliwości gdyż podczas krótkiej przejażdżki nic nie słyszałem. I tak zostało. Zrobiłem 6 tys km i stwierdzam, że tej skrzyni i silnika niewiele słychać. Przy dynamicznym przyspieszaniu oczywiście słychać silnik, ale nie jest to dźwięk uciążliwy, a skrzynia imituje zmianę biegu, co chociaż częściowo przypomina klasyczne dźwięki zmiany biegu. Generalnie jest to dźwięk jednostajny, ale w ogóle nie zwracam na to uwagi podczas jazdy i piszę o tym tylko na potrzeby opinii. Skrzynia działa wyjątkowo płynnie i moim zdaniem decyduje o ekonomiczności samochodu.
5,0
Układ jezdny
Samochód jest komfortowy, przynajmniej w porównaniu do aut, którymi jeździłem do tej pory. Dobrze wybiera nierówności, nie słychać żadnych stuków. Przy dynamicznej jeździe nie czuję się tak pewnie jak np. w VW Gofie 1,4 TSI, gdzie samochód wydawał się na zakrętach przyklejony do drogi, jednak myślę że w Toyocie nie o to chodzi. Tu raczej postawiono na komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem wysoki - 185 cm. Generalnie widoczność jest dobra, chociaż w niektórych sytuacjach, z uwagi na duże lusterko wsteczne, mam ograniczoną widoczność na łukach w prawą stronę, na godz. 2 - muszę się wtedy lekko pochylić i zerknąć pod lusterkiem. Nie mam kamery cofania, mam czujniki z przodu i z tyłu, co dla mnie jest wystarczając przy parkowaniu w mieście. Bez czujników, parkowanie do tyłu wyłącznie na lusterka byłoby wyzwaniem.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, kierownica, czytelne zegary. Wygodny jest brak tunelu na środku przyd kanapą - dywanik jest łączony z dwóch części, więc nie ma problemu z wyjęciem. Wady: tu dołączę się do innych opinii - małe schowki w drzwiach (wchodzi jedynie butelka 0,5 l), tylko jedno gniazdo i to w schowku. Dziwi także brak tylnych nawiewów chociaż nie wiem czy jest to odczuwalne - dzieci to nie interesuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa tak jak powinna, czyli niezauważalnie - cały czas jest włączona, temperatury nie zmieniam, nie włączam dodatkowych nawiewów bo nie ma takiej potrzeby. Nie miałem przypadku parowania szyby w okolicach czujników, o czym pisano w innych opiniach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca siedzi bardzo wygodnie. Przymierzałem się do Skody Superb. Odczucia były takie, że miałem tam więcej miejsca, ale same fotele były jak dla mnie mniej wygodne. Myślę, że to indywidualna ocena. Z tyłu nie jeżdżę, do tej pory nikt nie narzekał na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać przy dynamicznym przyspieszaniu, ale myślę, że po części jest to efekt kontrastu, gdyż przy spokojnej jeździe słychać tylko opony. Do 140 km/h jest bardzo przyjemnie. Przy większych prędkościach wyraźnie słychać szum opon, powietrza i silnika. Można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie to indywidualna sprawa. Jedynym kosztem jak na razie jest zakup paliwa i myślę, że niezależnie od sposobu jazdy każdy będzie zadowolony. Widzę po opiniach, że inni wskazują na większe spalanie. Może jeżdżę spokojniej, a może sprzyja mi codzienna trasa do pracy, w każdym bądź razie na ostatnich 3-4 tys. km samochód średnio spalił mi 6,2 l, co uważam za wynik rewelacyjny i drgą największą zalęte tego modelu. Inne spalanie: autostrada 140 km/h - 8,0, autostrada 160 km/h - 8,6. Poprzednio mój stary Passat 1,9 TDI automat brał 1 l więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Otrzymałem bardzo dobrą ofertę finansową i myślę, że samochód jest warty tej ceny. To chyba kwestia portfela i wymagań.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015