Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover

Tomasz, 5 lat temu
Silnik 1.2L Turbo 116KM 85kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota C-HR I Crossover 1.2L Turbo 116KM 85kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
3,29
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeździ lepiej niż straszą cyfry na papierze
Zawieszenie : Po prostu świetne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Dużo. Za dużo .
3,0
Całokształt
Zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Ja , miłośnik i użytkownik włoskich aut od 12 lat bo Żona też , ktore w dodatku nigdy nie sprawiały kłopotów, mamiony mitem niezawodnosci i doskonałosci Toyoty postanowiłem spróbować . A teraz tęskie zerkam za Fiatem 500X ktorego mialem kupić . C-HR to auto zrobione na kolanie . Przerost formy nad treścią . Ok . Ma dużo zalet . Świetnie się prowadzi , ma genialny uklad jezdny, zaskakująco żwawy malutki silnik . Ale wad bez liku ! A niezawodność ? Faktycznie , legendarna . 4 samochody zastępcze w pierwszym roku . Teraz kolejne problemy ktorę muszę zgłosić na przegladzie . Do tego najgorsze audio jakie słyszałem i wskaźnik paliwa mniej dokładny jak w seicento . O szczegółach uczciwie poniżej .
Wrażenia
4,0
Silnik
Na papierze cyfry straszą . 116 KM przy crossoverze i 1.2 . Ale jest nieźle ! Pieerwsze 3 biegi żwawy, szczególnie w trybie sport ktorego nie da sie włączyć na stałe tylko kasuje się po zgaszeniu :/ Na autostradzie zadyszka . Cichy , w miarę ekonomiczny. Zaczął buczeć przy 4000 obr . Ponoć padają zawory turbiny . Patrz forum toyoty . Plus - turbina chłodzona cieczą . Mozna gasić od razu .
5,0
Skrzynia biegów
Genialna . Chodzi jak szwajcarski zegarek. Lepszej nie miałem . Irytuje tylko szarpanie napędu na drugim biegu. Typowe. Patrz forum toyoty
5,0
Układ jezdny
Najmocniejszy punkt auta . Świetnie zestrojone zawieszenie ! Bardzo dobrze i cicho tłumi nierówności , świetne w zakrętach , bardzo dobry układ kierowniczy i hamulce . Genialnie jeździ po śniegu i sliskim . Trudno je wyprowadzić z toru jazdy .
3,0
Karoseria
Piękna . I tyle . Przestrzeń z przodu akceptowalna . Z tyłu klaustrofobicznie i bardzo pionowe oparcie . Bagażnik akceptowalny . To auto dla dwóch osób .
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność jest ok w zakresie 180 st. czyli z przodu Boczna i tylna symboliczna . Uroki nadwozia a'la coupe. Czujniki z tyłu konieczne
3,0
Ergonomia
Schowków bardzo mało . Kierownica niezwykle nisko . Tylna kanapa nie przekonuje . Półka na telefon ? Tak , na nokię 3210. Przestarzały system audio . Dźwięk tragedia . Duży plus - wygodny fotel kierowcy . Mimo że mam blisko 2 metry , nie męczy przy długich trasach .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo łatwo paruja się szyby . Wentylacja kiepska . Chłodzi i grzeje ok . Póki nie zepsuł się czujnik klimy . Teraz wariuje . Niebawem serwis . Znowu
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pisalem wyżej . Dla kierowcy w miarę . Choć nisko i wąsko na głowę ( jestem b.wysoki) U pasażera średnio, deska ogranicza miejsce na nogi . Tył dość ciasny, mało miejsca na stopy . Autem głównie jeżdżę sam , wiec mnie nie przeszkadza , ale nie jest to auto rodzinne .
4,0
Wyciszenie
Jestem po dieslach , wiec raczej cicho . Dla mnie ok. Silnik buczy przy 4000 obrotów od niedawna . Ponoc awaria sterowania turbiny . Czyli norma w tym aucie .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie ubezpieczenie , drogie przeglądy , przyzwoite zużycie paliwa . Jeśli usterki będą również po gwarancji , to czarno to widzę .
3,0
Stosunek jakość/cena
Awaryjne , niedopracowane auto. Moja wersja za 87.000 zł z wyprzedaży rocznika . Materiały ok tylko z przodu . Plastiki na tylnych drzwiach jak w pierwszej pandzie . Kpina
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem co jest drobną a co poważną usterką , ale w dwa lata mieć ich tyle to albo pech albo faktycznie niezawodność jest legendarna. Awaria systemów bezpieczeństa - walka w serwisie kilka miesięcy , cztery auta zastępcze , w koncu naprawili Awaria sterowania turbiny Awaria automatycznego hamulca postojowego Awaria czujnika klimatyzacji Awaria i wymiana radaru przedniego do syst. bezp Awaria akumulatora Może coś zapomnialem jeszcze
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stanął na drodze ale jak wyżej : Nie wiem co jest drobną a co poważną usterką , ale w dwa lata mieć ich tyle to albo pech albo faktycznie niezawodność jest legendarna. Awaria systemów bezpieczeństa - walka w serwisie kilka miesięcy , cztery auta zastępcze , w koncu naprawili Awaria sterowania turbiny Awaria automatycznego hamulca postojowego Awaria czujnika klimatyzacji Awaria i wymiana radaru przedniego do syst. bezp Awaria akumulatora

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2L Turbo 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota C-HR I Crossover 1.2L Turbo 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota C-HR I Crossover