Szukaj

Lista ocen Toyota Celica VII (74) - Silnik

Na liście zabraknie 35 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Paweł
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Silnik 2zz-ge. Niesamowite, wolnossące 1.8 o mocy 192KM i kręcące się do 8300 obrotów. Jest lekki i jak już wejdzie w tzw. \"lift\" to wrażenia jak z jazdy w F1 :) Silnik deklasuje konkurencję w swojej kategorii. Wszystkie porównywalne samochody muszą mieć turbo żeby nadążyć za 2zz-ge. Jedynym wyjątkiem jest Honda S2000 w której widzę sporo podobieństw do VII gen Celici. Min. lekkie auto, (Celica VII lżejsza ;), wysokoobrotowy silnik...
4,0
~bieniek
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Dobry jest w ramach rozsądku. Szukajcie po 2003 nie złopie wtedy oleju. Przedlitwowe potrafią pić ponad litr/1000. Silnik podobny jak w avensis natomiast ma więcej koni i lekkie koło zamachowe. Szybko się wkręca w obroty. Trzeba się przyzwyczaić do lekkiego koła zamachowego i na reakcje silnika na lekkie muśnięcie gazu. Przez to gorzej się rusza. Lekkie koło zamachowe u niewprawionego kierowcy skutkuje szarpaniem przy ruszaniu i zmianie...
5,0
~toyociarz
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Mokry sen japońskich inżynierów - kręci się do ok. 8200 obrotów, maksymalny moment jest przy 6200, 192 konie z wolnossącego 1.8 - jednym słowem zupełne przeciwieństwo tego co możemy znaleźć w nowych samochodach. Oczywiście z wysokoobrotową charakterystyką tego silnika trzeba się polubić, ktoś przesiadający się z doładowanego silnika może być w lekkim szoku, poniżej 6 tysięcy auto jedzie i zbiera się w miarę dynamicznie, ale prawdziwa zabawa...
5,0
~mike_j@op.pl
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Silnik pracuje płynnie i łatwo wkręca się na obroty. System zmiennych faz rozrządu z liftem (VVTL-i) pozwala przy świetnych osiągach (7.3s 0-100km/h) utrzymać spalanie na przyzwoitym poziomie (średnio 8.5l/100km). Zmiana czasów otwarcia zaworów przez wspomniany lift powyżej 6000 obr/min sprawia, że do dyspozycji mamy wszystkie 192KM (poniżej 6000rpm jest ich prawie 150KM), a silnik brzmi jeszcze lepiej. Chociaż do 8200rpm mija niewiele czasu...
5,0
~kumek177@interia.pl
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
niebiański samochód, silnik w tym samochodzie jest po prostu mistrzowski, to co udało się wycisnąć z silnika o poj 1.8 to niesamowite, jeżdziłem bmw 2.5 w benzynie, audi tt, mercem ml400cdi, bmw x6, bmw 330d, te auta mają grubo ponad 200KM, ale żadne z niemieckich aut nie dorasta do pięt celice TS, celica spala średnio 8l, a te niemieckie złomy którymi jezdziłem to potrafiły łyknąć nawet ponad 20l, niemcy są epoke za japończykami i francuzami,
4,0
~Jester from hell
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Niestety posiadana przeze mnie wersja (143 KM) nie grzeszy dynamiką. Duża moc i brak momentu obrotowego = muł z dołu. Sportowych emocji nie zapewnia, ale niskie spalanie rekompensuje, choć trochę, kiepską charakterystykę silnika. Wyprzedzanie wymaga częstego sięgania po lewarek, a redukcje 6 -> 3 są na porządku dziennym. Daje 4, chociaż to i tak za wysoko, bo to wstyd żeby Octavia 1.9 TDi odstawiała spod świateł takie auto.
5,0
~Michał
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Idealnym silnikiem do tego auta byłoby 1.8 V6 z mocą ok 160-170KM i momentem ok 200Nm. Ale jak na 143KM i tak nie jest źle, auto żwawo przyspiesza od 3tyś obr. a od 4,5 jest już naprawdę nieźle, czuć wgniatanie w fotel no i ten dźwięk po otworzeniu się klapki w dolocie... poezja dźwięku i znowu wszyscy się oglądają i zastanawiają co tak ryczy :) PS. Przy 230tyś km zerowy pobór oleju (5W30 Motul).
5,0
~Jaro
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Ogólnie wspaniałe auto, szybki, lekki i wygodny, jak na auto sportowe cichutki, powyżej 6000 obrotów wspaniały sportowy pomruk, jeździ ładnie na niskich obrotach, powyżej 5000 dostaje kopa i zostawia innych ,,scigaczy" w tyle. Tych wrażeń dostaracza silnik 1.8 VVTli 192 KM, który dodatkowo opakowano w przciągające wzrok opakowanie. Auto może sie podobać lub nie, ale nikt nie przejdzie obok niej obojętnie!
5,0
~Franeck
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
258k km i wszystko chodzi jak w zegarku. Jest to jednostka wybitnie wysokoobrotowa. Poniżej 3 tys obrotów pracuje kulturalnie, ale nie grzeszy mocą. Przy 4-5 tys mamy przyjemną, dynamiczną jazdę. Natomiast od 6 do 8 tys jest czysta adrenalina! Aż dziw bierze, że przy takiej eksploatacji silnik ten wciąż pracuje jak nowy mając ćwierć miliona kilometrów za sobą.
5,0
~Ewelina
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Bardzo ładnie i nie głośne brzmienie, wręcz lekko popiskujące i łagodne. moment obrotowy dochodzi do ponad 7 000 i daje naprawdę niezłego kopa jak na to auto. Nie ma żadnych szarpań jak w większości aut po 3 000 i tak do końca elastycznie idzie, nawet przy 50km można śmiało 6 bieg wrzucić i nawet nie zaburczy chyba że traficie na dojechany model :)
Toyota Celica VII