Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

kamwu, 12 lat temu
Silnik 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Aż się chce jeździć w zakrętach.
5,0
Całokształt
Świetne, mało awaryjne, atrakcyjne auto, ze sportowym zacięciem dla każdego kto lubi się wyróżniać i nie lubi zasypiać za kierownicą ;) Autko umożliwia całkiem ekonomiczną jazdę, a jak trzeba, kosztem wiru w baku, pozwala na lekkie szaleństwo. Jedynie lakier trochę za słaby, łatwo się rysuje i odpryskuje, ale za to blachy łatwo rdzy się nie poddają.
Wrażenia
4,0
Silnik
4 pkt tylko dlatego, że poniżej 3000 obrotów jest lekko mułowaty. Oczywiście jak na te 192 KM. Bo w porównaniu z typowymi autami wypada na prawdę nieźle. No i kiepskie wyciszenie, może drażnić. A poza tym świetna jednostka. Ale polecam dopłacić i kupić wersję po liftingu, wprowadzili kilka poprawek.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, bardzo dobra, krótkie przełożenia, krótki skok drążka, 6 biegów. Ale zasługuje na 5-, ze względu na umieszczenie wstecznego na lewo od jedynki bez żadnego konkretnego mechanizmu blokującego - można niechcący wrzucić wsteczny zamiast jedynki. Jedynie trzeba zadziałać nieco większą, ale moim zdaniem nie wystarczającą, siłą, żeby przesunąć drążek na wsteczny. No można przyczepić się do 6 biegu ze względu na bardzo podobne przełożenie jak na 5. Mogli je nieco zmniejszyć, poprawiłoby to ekonomię jazdy na dłuższych trasach.
5,0
Układ jezdny
Twardo, ale jak po szynach. Jak ktoś chce jeździć komfortowo, to nie dla niego to auto. Jak ktoś szuka odrobiny emocji, będzie zadowolony.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i po bokach widać wszystko. Z tyłu szerokie słupki i mocno pochylona szyba. Można się przyzwyczaić, ale czujniki parkowania wskazane.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie trzeba, przemyślane i proste. Jednak raczej żadnych zabawek do kokpitu się nie dorzuci. Fotele wygodne, kubełkowe, jak na taki wóz przystało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi doskonale i szybko. Ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzać ogrzewania zimą, więc ogrzewanie na razie latem zaobserwowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
6 dla przestrzeni z przodu - jest jej wiele, jest wygodnie nawet dla wyższych osób, 3 dla przestrzeni z tyłu - bardzo ciasno jak na 4-miejscowe auto, a i ciut za mało jak na rasowe coupe.
3,0
Wyciszenie
Słychać silnik, ale mi ten dźwięk odpowiada. Tym bardziej, że jest to przyjemny dźwięk ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wiem ile spala, dopiero miałem jedno tankowanie, ale po ilości kresek na poziomie i po ilości przejechanych kilometrów wygląda, że będzie przyzwoicie. Ale to i tak nie będzie miarodajny wynik, przynajmniej póki się nie nacieszę autem ;) Naprawy w ASO Toyoty oczywiście drogie, w pozostałych przypadkach jest nieźle. Pełno części zamiennych w całkiem niezłych cenach i pełno naściąganego złomu, w którym można znaleźć używki w całkiem przyzwoitym stanie. Do tego rozrząd na łańcuchu, więc jeden z boleśniejszych wydatków odpada.
5,0
Stosunek jakość/cena
Raczej trudno o inne auto z takimi osiągami i wyglądem w tak niskiej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewiele jeszcze zjeździłem, ale na razie nic się nie zdarzyło. Z opinii innych właścicieli wynika, że można jeździć latami wymieniając tylko to co się zużywa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Celica VII

Liczba wpisów: 7

Toyota Celica VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Celica VII