Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

toyotacorollae12, 5 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : trwałe
Układ elektryczny : nigdy nic się nie działo
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : rozszczelnienie kolektora ssącego - wada konstrukcyjna w tych autach - koszt naprawy do 1000 zł w ASO 3000 zł
4,0
Całokształt
nigdy nie zawiodła na trasie także OK jest to idealne auto do poruszania się z punktu A do B jeśli chcemy jeździć oszczędnie, nie martwić się rdzą i usterkami niestety ceny na rynku wtórnym są wysokie i długo trzeba szukać niebitego i nie kręconego egzemlarza polecam przyjąć średni przebieg dla Pb na poziomie 20k km rocznie a dla ON 50 k km - przy kupnie warto zwrócić uwagę na silnik, kolektor ssący (przy uszkodzonym kolektorze auto klekocze jak diesel i falują obroty), skrzynię biegów - czy się nie poci i czy nie ma luzów na przegubach
Wrażenia
4,0
Silnik
ogólnie dobrze ale trzeba kręcić - dopiero powyżej 4000 obrotów zaczyna się dynamiczna jazda
3,0
Skrzynia biegów
po 250k niestety skrzynia do wymiany, ręczny ciężko wchodził od początku
4,0
Układ jezdny
zawieszenie bardzo trwałe przez 100k kilometrów trzeba było robić tylko gumy stabilizatorów
4,0
Karoseria
po 15 latach niewielkie ogniska korozji na masce
Komfort
3,0
Widoczność
słaba widoczność przy cofaniu, z przodu OK
3,0
Ergonomia
niestety Toyoty do za wygodnych nie należą, bardzo niewygodne fotele ale za to z tyłu wygodnie chociaż ciasno
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna w wersjach SOL działa bez zarzutu
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało miejsca dla pasażerów, dla kierowcy miejsca jest wystarczająco dużo
3,0
Wyciszenie
powyżej 90 km/h bardzo głośno ogólnie wyciszenie jest słabe i odczuwa się prędkość bardzo mocno w porównaniu z Audi albo VW
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto z silnikiem 1,6 VVTI pali maksymalnie 8 l Pb w mieście oraz 6 l w trasie - w zimie spalanie jest o 10 max 20% większe
4,0
Stosunek jakość/cena
dosyć droga w zakupie ale trzyma cenę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ogólnie idą tylko żarówki ale jeżeli wymienimy na durable philips albo coś podobnego to problem znika
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 300k rozszczelnił się kolektor ssący co objawiało się kontrolkami VSC asr off i padła skrzynia, padły 3 cewki i do wymiany był tłumik, więcej usterek nie było ( koszt w sumie około 3000 zł za wszystko) więcej poważnych usterek nie było - auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa na trasie z części eksploatacyjnych: 2 x wymieniane sprzęgło 3 x klocki - 2 x tarcze hamulcowe oleje i filtry wymieniane co 15k-20k kilometrów 1 x akumulator chłodnica i szyba - ale tutaj uszkodzenie mechaniczne koszt wszystkich napraw i części przez cały przebieg auta ( 300 000 km) nie przekroczył 6-7l zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback