Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

cartman25@o2.pl, 19 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 110KM 81kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 79 tys. km
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Świetnie jeździ, ale niemiłosiernie hałasujące wnętrze mocno obniża moje samopoczucie. No i silnik zdecydowanie za słaby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny strasznie hałasuje i trzęsie całym nadwoziem, jak to klekot. W trasie spisuje się naprawdę świetnie, wyprzedzanie nim to spora frajda, szczególnie pod górke. Jedną gwiazdkę odejmuję za tylko 110KM z 2 litrów pojemności - konkurencja jest dużo lepsza w tym względzie. Wąski użytkowy zakres obrotów - od 2000 do niecałych 4000 rpm - powyżej i poniżej brakuje mu mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi płynnie i bez zgrzytów. Czasem problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego, ale to przypadłość chyba wszystkich aut, jakimi jeździłem. Lepszym rozwiązaniem byłaby jednak skrzynia 6-biegowa.
5,0
Układ jezdny
Bardzo głośny, czuć każdą nierówność, auto strasznie wysoko zawieszone, niemal jak jakaś terenówka. Na szybkich zakrętach mocno buja na boki, a jeszcze jak na zakręcie są koleiny to już całkiem jedzie jak chce. Dlaczego więc ocena 5? Bo po założeniu sprężyn TTE (-30mm) i zmianie kół na 205/50R16 z ET mniejszym niż seryjne jest to zupełnie inne auto - tak Corolla powinna wyglądać i jeździć od nowości.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu przeszkadza duży lewy słupek. Powierzchnia przedniej szyby czyszczona przez wycieraczki jest przeciętna. Widoczność na boki bardzo dobra, z tyłu przeszkadzają duże słupki. Świetne lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Wygodna skórzana kierownica z pilotem do radia. Bardzo dobrze rozmieszczone i wygodne podłokietniki - nie mogę zrozumieć czemu w każdej gazecie narzekają na podłokietnik między przednimi fotelami. Miejsca na napoje zarówno z przodu jak i z tyłu, przyzwoita liczba schowków. W modelach przed liftingiem brak niestety osiowej regulacji kolumny kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna automatyczna klimatyzacja - letnie upały niestraszne. W zimie silnik długo się nagrzewa a co za tym idzie wnętrze również. Zły nawiew na nogi kierowcy - skierowany jest na sprzegło/hamulec a noga trzymana na pedale gazu zostawiona jest w zimie na pastwe losu - w dłuższej trasie daje się to mocno we znaki niestety.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne przednie fotele dobrze trzymają na zakętach i nie męczą w długich trasach. Troche ciasno, ale zarazem przytulnie - mi się podoba. Z tyłu nie jeżdże więc sie nie wypowiadam.
4,0
Wyciszenie
Bez rewelacji. Zimny silnik słychać bardzo mocno, ale jak nabiera temperatury jest coraz ciszej. Przy dużych prędkościach jest zagłuszany przez szum wiatru. Ale nawet przy 150-160 km/h można słuchać radia lub normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa całkiem przyzwoite, pod warunkiem że się go nie piłuje. Koszty przeglądów to jakaś pomyłka - prawie 1000 zł za przegląd co 15 tys. km to przesada. Do tego przy 105 tys. km dochodzi wymiana rozrządu - ponad 2000 zł jak nic. Za te przeglądy Toyota ma u mnie wielkiego minusa.
4,0
Stosunek jakość/cena
W swojej klasie cenowej to jedna z lepszych propozycji. Od strony mechanicznej po 3 latach wszystko działa świetnie. Natomiast co do stosunku jakości wykończenia do ceny samochodu to oceniam to przeciętnie - za 80 tys. zł oczekuję czegoś lepszego niż auta, w którym muszę włączać głośniej muzyke by nie słyszeć jego trzasków i skrzypienia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuka, trzeszczy, skrzypi niemiłosiernie. Wcześniej jeździłem Fiatem i kilkoma Renault i żadne nie miało tak beznadziejnie hałasującego wnetrza nawet na równej drodze. A jak się wpadnie jeszcze na jakieś nierówności to całkiem strach się bać. Fotel pasażera ma złą konstrukcję mechanizmu jego odsuwania (mam 3-drzwiówke) i jak jest pusty to oparcie lata jakby się miało samo zaraz złożyć. Zgłaszne na gwarancji ale nie potrafią tego naprawić. Odchodzi też uszczelka na drzwiach kierowcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaraz po zakupie był problem z poduszką powietrzną, od tego czasu jest spokój i oby tak zostało.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback